Tamiya weatheringset

Discussie in 'De Spuitcabine' gestart door kuifje, 5 jul 2015.

  1. kuifje

    kuifje

    Lid geworden:
    31 okt 2006
    Berichten:
    203
    Locatie:
    Tielt - west.vl
    Beste mensen
    wie weet hoe je daar mee moet werken
    had graag wat uitleg gehad
    Eddy
     
  2. bosreus

    bosreus

    Lid geworden:
    19 okt 2003
    Berichten:
    1.583
    Locatie:
    de Kempen
    Wat wil je gaan weatheren?
    Hans
     
  3. vleugelmoer78

    vleugelmoer78

    Lid geworden:
    14 mrt 2014
    Berichten:
    19
    Locatie:
    Geleen
    Hallo Kuifje,

    Tamiya heeft verschillende weathering sets met verschillende producten. Zo zijn er setjes die lijken op oogschaduw, dit zijn geperste tabletten van pigment poeder. Het aanbrengen hiervan gebeurd met het meegeleverde sponspenceeltje, dit merk heeft ook grotere beter in de handliggende grotere sponspencelen. De percelen wrijf je over de tabletten, vervolgens wrijf je ermee op de plek die je er verouderd en verweerd uit wil laten zien. Doordat dit systeem dus los op het model komt te zitten is het wel van belang dat je na het aanbrengen ervan nog een laagje blanke lak aanbrengt om een slijtvast resultaat te verkrijgen.

    De andere lijn van wearhering producten zijn een op wasco lijkende sticks deze worden meer gebruikt om hele zware vervuiling te simuleren. Deze breng je gelijk aan op het model, door de omvang van de stick vind ik dit zelf een stuk lastiger werken op bijvoorbeeld een 1:35 jeep of truck. Om een vergelijkbaar resultaat te verkrijgen als de sticks gebruikt ik zelf washes en losse pigment poeders. Het voordeel hiervan vind ik dat het dun vloeibaar is en daardoor heel mooi in de kieren van het model trekt. Als ik dan nog wat extra structuur wens, om bijvoorbeeld zware roestvlekken te maken, strooi ik terwijl de wash nog nat is er wat pigment poeder over.

    Hopelijk kan je hier wat mee.

    Groet,

    Paul
     

Deel Deze Pagina