Tamiyacup Nederland 2016

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Madhouse, 6 dec 2015.

  1. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Voor aankomend seizoen zijn ze er wat vlugger bij en heeft men heel goed geluisterd naar de rijders qua reglement. Alle datums (op Rucphen na) zijn definitief en er is m.i. een mooi reglement opgesteld. Met 2 nieuwe banen en totaal 8 wedstrijden die meetellen voor het kampioenschap heeft de organisatie van de Tamiya Cup een heel mooi programma neergezet.

    Informatie
    Zie website www.tamiyacup.nl

    Reglement
    Reglement Tamiya Cup 2016

    Racekalender
    [​IMG]

    Inschrijfformulieren
    1e Race Sittard: https://www.myrcm.ch/myrcm/main?hId[1]=bkg&dId[E]=23866&pLa=nl
    2e Race Vianen: https://www.myrcm.ch/myrcm/main?hId[1]=bkg&dId[E]=23595&pLa=nl
    3e Race Lelystad: https://www.myrcm.ch/myrcm/main?hId[1]=bkg&dId[E]=23867&pLa=nl
    4e Race Eindhoven: https://www.myrcm.ch/myrcm/main?hId[1]=bkg&dId[E]=23868&pLa=nl
    5e Race Deventer: https://www.myrcm.ch/myrcm/main?hId[1]=bkg&dId[E]=23869&pLa=nl
    6e Race Den Haag: https://www.myrcm.ch/myrcm/main?hId[1]=bkg&dId[E]=23870&pLa=nl
    7e Race Apeldoorn: https://www.myrcm.ch/myrcm/main?hId[1]=bkg&dId[E]=23871&pLa=nl
    8e Race Gouda: https://www.myrcm.ch/myrcm/main?hId[1]=bkg&dId[E]=23872&pLa=nl

    Overige informatie
    Facebook Tamiya Cup NL
     
    Laatst bewerkt: 9 feb 2016
  2. Michael L

    Michael L

    Lid geworden:
    9 nov 2006
    Berichten:
    442
    Locatie:
    Rotterdam
    Dank je Madhouse voor deze mooie introductie.

    Vragen over de Tamiya Cup 2016 zijn hier welkom.
     
  3. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Dan moet ik toch de auto's maar eens uit elkaar gaan halen en race klaar maken voor volgend seizoen. 7 februari vroeg op, zie ik al... Leuk reglement!

    Hugo
     
  4. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Ik ga de eerste wedstrijd niet, ik vind het een beetje te ver rijden (1.45u) en wat ik van de baan heb gezien vind ik dat niet de moeite waard. Wel leuk dat de AMCA er bij zit, ik had het al wat in de wandelgangen vernomen en dit is een redelijke thuis wedstrijd voor mij.

    Ik was van plan dit seizoen 2 klassen te gaan rijden maar hou het lekker bij de Top Stock. Mijn auto is er al helemaal klaar voor, ben ook al lekker bij MRC aan het rijden.
     
  5. freek

    freek

    Lid geworden:
    9 dec 2015
    Berichten:
    7
    Locatie:
    shitville
    Michael mogen de alu stuurblokken van carson gebruikt worden op de TT01? Nr 530005 . voor de TT02 word wel een carson optie toegelaten dan voor de TT01 ook lijkt mij.
     
  6. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Voor de TT-02 zijn ze een notoir zwak punt, voor de TT-01 niet. Ik denk dat ze daarom toegelaten zijn voor de 02.

    Hugo
     
  7. freek

    freek

    Lid geworden:
    9 dec 2015
    Berichten:
    7
    Locatie:
    shitville
    voor de tt01 is dat ook een zwak punt. gelijke monniken gelijke kappen.
     
  8. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Eh, nee, niet in gelijke mate. Ik heb in twee seizoenen TC met mijn 01, met vele en spectaculaire crashes, veel stuk gereden. Maar nog nooit een fussee. Bij de 02 auto's braken de plastic voor fussees al bij het minste of geringste, er was niet redelijk mee te racen. Gelijke monniken gelijke kappen; de nu toegestane onderdelen blijven heel. Bij enorme buitenissige crashes (mijn zoon gooide zijn auto van het balkon...) gaat alu ook stuk. Ik rijd liever met plastic op de 01. Nog nooit problemen mee gehad of gezien in de cup en als er eentje stuk gaat heb je voor een paar euro een nieuwe set.

    Hugo
     
  9. Michael L

    Michael L

    Lid geworden:
    9 nov 2006
    Berichten:
    442
    Locatie:
    Rotterdam
    Excuses Freek
    Ik was vergeten je vraag te beantwoorden.

    Maar mijn antwoord is precies hetzelfde als dat van Hugo.
    De stuurblokken van de TT01 zijn geen zwak punt. Zoals dat bij de TT02 duidelijk wel is.

    De lijst met toegestane onderdelen is gebaseerd op onderdelen in de R versies.
    Aangevuld met onderdelen die bewezen een aanvulling vormen voor de betrouwbaarheid tijdens het racen.


    Grt, Michael
     
  10. freek

    freek

    Lid geworden:
    9 dec 2015
    Berichten:
    7
    Locatie:
    shitville
    ik wist niet dat hugo de regels bepaalde.
     
  11. freek

    freek

    Lid geworden:
    9 dec 2015
    Berichten:
    7
    Locatie:
    shitville
    jammer dat het zo streng word.
    3 keer het schroefje uit het fusee draaien en hij is verzwakt , je raakt wat en hij breekt ,maargoed we gaan het zien, word tijd voor een tt02 denk ik , hoop voordeel.
     
  12. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Ik wist ook niet dat ik de regels bepaalde, al denk ik dat zelf altijd wel graag… Geintje.

    Even een tip over het verzwakken na vaker in- en uitschroeven, niet alleen bij fussees trouwens, ik had daar ook veel last van. Ik heb het hele vorige seizoen met M3 rvs inbusbouten gewerkt, niet met de zelftappers. Nergens meer problemen mee gehad, en diverse onderdelen zijn helaas erg vaak los en weer vast geweest.

    Overigens denk ik, gezien de top 10 van de Top Stock vorig jaar, dat als je voor de knikkers mee wilt doen een TT-02 toch wel de juiste keuze is.

    Hugo
     
  13. Jan de Boeff

    Jan de Boeff

    Lid geworden:
    6 sep 2012
    Berichten:
    1.251
    Locatie:
    Rotterdam
    Hugo,

    ik ga niet mee met jou als je zeg dat een TT-02 een must is, ook de TT-02 heft zeker zijn zwakke punten en dan met name de kogels van de schokbrekers, deze komen vrij makelijk uit de draagarmen.

    verder zijn de stuurblokken bij de TT-01 net zo zwak als bij de tt-02 dus ook ik zou hier graag Aluminium voor toelatten zeker omdat het geen prestatieverbetering oplever maar wel betrouwbaarheid
     
  14. freek

    freek

    Lid geworden:
    9 dec 2015
    Berichten:
    7
    Locatie:
    shitville
    Thx Jan helemaal met je eens , gewoon toelaten die stuurblokken word je auto niet sneller van maar wel betrouwbaarder voor de mensen die dat willen.:koud:
     
  15. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Misschien moeten jullie op de facebook pagina (ik heb geen facebook) eens een poll plaatsen over wie vorig jaar met een TT-01 kunststof fusees gebroken heeft in de topstock en wie niet. Schrijf mij er maar bij; hele seizoen geen gebroken kunststof fusees. Tot nu toe is het gevoel van iedereen en persoonlijke ervaring, zo'n poll geeft hopelijk meer zicht op werkelijke getallen. Wellicht zit ik er helemaal naast.

    Overigens ben ik het met de redenatie "geen prestatieverbetering oplever maar wel betrouwbaarheid" als reden voor toelating niet eens, dan kan je een heleboel hop-ups weer toelaten, en lopen de kosten weer uit de klauwen voor de beginners.

    Hugo
     
    Laatst bewerkt: 10 dec 2015
  16. freek

    freek

    Lid geworden:
    9 dec 2015
    Berichten:
    7
    Locatie:
    shitville
    laatste reactie want pfffff:hammer:jij mag gewoon met plastic rijden niks houd je tegen de mensen die ik weet willen met alluminium rijden.
    Dus in een TT01 is het prestatie verhogend en in een TT02 niet ??!?!??mmmm ja precies ,misschien toch weer die monninken met die kappen.Begrijp dat je nooit iedereen tevreden kunt stellen als je regels maakt , maar de stuurblokken zijn toch wel een punt.
    het word toch al een stuk duurder dit jaar omdat je geen yeah racing onderdelen meer mag gebruiken.
     
  17. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Stuurblokken een punt? Ik neem aan dat die dingen niet kapot gaan bij het normaal rijden.....
     
  18. ASX

    ASX

    Lid geworden:
    7 aug 2014
    Berichten:
    3
    Precies het zijn geen bots autos.
     
  19. sleenad

    sleenad

    Lid geworden:
    30 nov 2010
    Berichten:
    91
    Locatie:
    Olen, België
    Ik heb 2 kids die behoorlijk kunnen rijden, echter rijden er in hun klasse ook minder ervaren rijdertjes mee die niet altijd even prettig plaats maken als ze op een ronde worden gereden en daardoor komt het regelmatig voor dat de kids in de baanafzetting terechtkomen (de gekende crc 40x40 plastic tubes). Daarenboven zijn ze natuurlijk zelf ook nog speels en ongeduldig en veroorzaken ze die botsingen ook vaak genoeg zelf.

    Punt is dat ze met regelmaat de stuurblokken van hun tt01 breken. Die zijn trouwens in mijn ogen ook fout gemaakt. Ten eerste zijn ze gemaakt van een brosse kunststofsoort en ten tweede is hun design ook niet optimaal.
    Voor de mechanicafreaks onder ons: spanning=kracht/oppervlakte en dus breken ze aan de pin die door de arm gaat.

    Wat mijn ervaringen met de tt01 dus betreft is dat ook zowat het enige zwakke onderdeel.
    Of alu stuurblokken een goede optie zijn? Daar ben ik niet van overtuigd eerlijkgezegd. Als de stuurblok niet breekt door de impact zal er waarschijnlijk
    wel iets anders breken; ophangingsarm, diffhuis, chassis, kies maar uit.

    En dan is het kiezen tussen de pest (een raampje van €10 waar je enkel de stuurblok van nodig hebt) of de cholera.
     
  20. Jan de Boeff

    Jan de Boeff

    Lid geworden:
    6 sep 2012
    Berichten:
    1.251
    Locatie:
    Rotterdam
    ehh hugo
    dit jaar eerste wedstrijd in vianen voor mij twee keer........:(
     

Deel Deze Pagina