Tamiyacup Nederland 2016

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Madhouse, 6 dec 2015.

  1. Michael L

    Michael L

    Lid geworden:
    9 nov 2006
    Berichten:
    442
    Locatie:
    Rotterdam
    Nog even een verslagje van mijn kant.
    De 3e wedstrijd alweer voor de Tamiya Cup 2016.
    Met een nieuw record van 105 inschrijvingen zou het zo wie zo een drukke dag worden.
    De weersvoorspellingen waren wisselvallig en dat was precies wat we kregen.
    De dag begon goed en leek er lang op dat het droog zou blijven, Helaas viel er toch een flinke bui. Hierdoor viel een deel van de kwalificatie serie helaas in het water.
    Gelukkig droog de baan redelijk snel op en hadden we droge finales.
    Ondanks het grote aantal deelnemers zijn we er toch in geslaagd om voor iedereen weer eens de 7 minuten sprint race en de 10 minuten feature race te rijden.
    Weer een hoop spannende gevechten gezien. Vooral de Stock klasse met zo'n 35 deelnemers is mooi om te zien en ook een spannende strijd voor de eind overwinning. Ook de TW klasse was dit keer zeer close met de beide Eric's.
    Persoonlijk reed ik in de F1 klasse en ik mag zeggen niet op mijn best frown-emoticon De hele dag geen goed gevoel gehad met de auto en dan is het lastig om de auto onder controle te houden. Daarom wel verrast dat ik de pole had maar dat was eigenlijk mijn enige goede run van de dag. De eerste finale ging ik aan de leiding maar een Marco Sakko zat mij op de hielen. En op het rechte stuk besloot mijn auto links af te gaan, normaal gesproken niet het moeilijkste stuk van de baan. Maar ja kan gebeuren. Daarna is het eigenlijk niet meer goed gekomen. De eerste finale nog redelijk door gekomen. De tweede finale was ook geen succes. De eerste ronde was erg onrustig en ik probeerde iedereen te ontwijken. Dat lukte eigenlijk niet. Resultaat was een achtervleugel op half zeven. Dan maar kijken hoe lang die bleef zitten smile-emoticon Niet heel erg lang! Moet je er ook niet afgaan eind rechte stuk. Gebeurde er ook nog een vervelend ongeluk tussen mij en ik dacht Nick, die kwam ineens voor mijn neus terecht. Ik kon dat niet meer ontwijken helaas. Kortom zo'n race heb je weleens en weer snel vergeten en lekker uitkijken naar de volgende race smile-emoticon

    Rest mij nog een bedankje aan:
    - De club MRM lelystad met zijn vrijwilligers. Zij hebben een mooie en strakke wedstrijd neergezet.
    - Maaike de Vries voor het strakke schema achter de computer. Dit was hard nodig om alles op tijd af te krijgen.
    - De technische keuring die alles controleerde.
    - De kantine, die volgens mij de hele dag druk bezig was.
    - Marco Model cars voor het verzorgen van een shop tijdens de wedstrijd.
    - Vincent Paternotte voor zijn sponsoring met bekers en motoren. Zonder zijn enthousiasme zou de Tamiya Cup niet dit succes kunnen bereiken.

    En als laatste alle deelnemers bedankt! Jullie maken er een mooie wedstrijd van.

    De volgende wedstrijd gaan we naar Eindhoven.
    De club ERCE is dan de gastheer voor de 4de wedstrijd.
    15 mei is het zover.
    Inschrijven zoals altijd bij : www.myrcm.ch

    Grt, Michael
     
  2. ErikJan

    ErikJan

    Lid geworden:
    3 feb 2005
    Berichten:
    390
    Locatie:
    Eindhoven
    DTL vindt dit leuk.
  3. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.509
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Alle gelukt, kunnen we morgen komen trainen voor zondag?

    Hugo
     
  4. Michael L

    Michael L

    Lid geworden:
    9 nov 2006
    Berichten:
    442
    Locatie:
    Rotterdam
    Jazeker.
    Bericht gehad dat de baan zaterdag open is voor training.

    Er is veel werk verricht om de baan weer in goede conditie te krijgen.
    De toplaag is in zijn geheel verwijderd en een verse toplaag aangebracht.
    Alle lijntjes weer geschilderd dus dat zier er weer super uit.

    Inschrijven kan nog tot vanavond 21:00.

    Tot zaterdag of zondag :)

    Grt, Michael
     
    rsterren vindt dit leuk.
  5. __Ted__

    __Ted__

    Lid geworden:
    30 aug 2004
    Berichten:
    719
    Locatie:
    Harderwijk
    Tussenstand kampioenschap ook weer bijgewerkt, zie tamiyacup.nl
     
  6. Michael L

    Michael L

    Lid geworden:
    9 nov 2006
    Berichten:
    442
    Locatie:
    Rotterdam
    Een verslag van de Tamiya Cup bij ERCE:

    De weersvoorspellingen waren niet al te goed voor de zondag. Maar bij aankomst was het droog en kon er door vele nog de nodige oefen rondjes gemaakt worden.
    De kwali's begonnen droog maar na een tijdje viel toch de eerste bui. Het waren gelukkig kleine buien en tussendoor droogde de baan snel op. Het oppervlak van de baan was behoorlijk zwart en dat nam veel warmte op van het af en toe aanwezige zonnetje.
    Iedereen had wel een keer last van een natte baan in de kwali's of finales. Maar we zijn toch redelijk de dag doorgekomen.
    De omstandigheden waren lastig en dat gaf ook wel weer mooie gevechten op de baan.

    Mijn eigen race in de F1 begon lastig. De eerste kwali was droog en ging redelijk met een derde tijd. Maar de auto voelde niet zo heel goed. De 2de kwali was nat maar wilde toch eens zien hoe de auto ging in het nat. Dat was niet zo'n goed plan want de auto stond al snel stil. Dus druk sleutelen om toch weer te kunnen rijden. Toen maar besloten om een andere auto te gebruiken welke veel zwaarder is als de TRF102. Dit gaf uiteindelijk een beter gevoel en was makkelijk te rijden. Niet sneller maar wel constanter.
    De finales gingen daarom ook best wel goed en kon ze beide winnen. De eerste was heel spannend met Martijn. We reden mooi dicht bij elkaar maar door een klein foutje van Martijn kon ik net winnen. De tweede finale ging makkelijker.

    Al met al weer een leuke dag. De club ERCE heeft weer een goede wedstrijd neergezet. De baan zag er goed uit en ik weet zeker dat de grip nu beter is dan voorheen, alleen door de weersomstandigheden kwam dat er niet echt uit.

    Nog een bedankje aan de club ERCE en zijn vrijwilligers. Onze sponsor Vincent en Martijn voor het bijwerken van de tussenstand en Jasper voor het bijhouden van onze website.

    Info:
    www.tamiyacup.nl
    www.myrcm.ch
    Kijk op facebook: Tamiya Cup NL

    Tot de volgende op 12 juni in Deventer.

    Grt, Michael
     
    rsterren vindt dit leuk.
  7. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.509
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Waarom kan ik me niet meer inschrijven? Ik dacht dat dat tot 22.00u vanavond kon, maar het lukt me niet. Kan iemand mij helpen?

    Dank,

    Hugo
     
  8. Marten

    Marten

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    1.114
    Locatie:
    Deventer
    Ik heb een berichtje naar Telsmurf gedaan, volgens het reglement is inschrijving tot 22.00 uur.
     
  9. Marten

    Marten

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    1.114
    Locatie:
    Deventer
    Hugo, zie PM
     
  10. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.509
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Dank je wel, ik zie (nog) geen pm?
     
  11. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.509
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Nu wel!
     
  12. Marten

    Marten

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    1.114
    Locatie:
    Deventer
    Ja, ik had dus een bericht op jouw profielpagina geplaatst, was ook niet de enige, staan daar nog 2 berichten voor je. Mijne is daar al weer weg.

    Maar kloppen de gegevens?
     
  13. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.509
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Jazeker, dank!

    Hugo
     
  14. The Great D

    The Great D

    Lid geworden:
    10 jan 2016
    Berichten:
    17
    Locatie:
    Nijmegen
    Succes allemaal morgen en overmorgen. Ik wil dolgraag voor de eerste keer meedoen, maar ik moet telkens het weekend werken
     
  15. koe

    koe

    Lid geworden:
    11 jun 2012
    Berichten:
    79
  16. __Ted__

    __Ted__

    Lid geworden:
    30 aug 2004
    Berichten:
    719
    Locatie:
    Harderwijk
    De nieuwe tussenstand staat inmiddels weer online (www.tamiyacup.nl). Met dank aan Jasper.
     
  17. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Wie heeft er een idee wat een beetje een gangbare FDR is voor GT klasse op de AMCA?
     
    Laatst bewerkt: 1 aug 2016
  18. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.509
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Final Rive Dratio?
     
  19. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Gecorrigeerd ;)
     
  20. rcflip

    rcflip

    Lid geworden:
    5 jul 2015
    Berichten:
    47
    Locatie:
    westbroek
    vraagje:

    hoe snel slijten de banden in de euro tw klasse?

    ik hoor het wel
     

Deel Deze Pagina