Taranis, signaal valt weg op zeer korte afstand.

Discussie in 'Model elektronica' gestart door brutus, 17 apr 2018.

  1. marcivo

    marcivo

    Lid geworden:
    8 aug 2016
    Berichten:
    114
    Locatie:
    Berendrecht
    Neen spijtig genoeg ni
     
  2. toostbeek

    toostbeek

    Lid geworden:
    6 dec 2014
    Berichten:
    1.403
    Het inschakelen van het filter heeft geen effect op de reikwijdte. Het signaal wordt alleen gefilterd zodat de RSSI low waarschuwing niet bij een kortstondige lage rssi weergegeven wordt.

    Niettemin is het natuurlijk belangrijk om een reikwijdte test te doen als je al twijfelt over je zendbereik.

    Ik vlieg intussen al 3.5 jaar met een Taranis in combinatie met diverse X8R ontvangers en eigenlijk altijd storingsvrij. Wel heb ik zo af en toe bij 1 toestel soms RSSI low meldingen. Als ik dan later de log file bekijk dan is de RSSI waarde kortstondig onder de 40% gekomen. Maar nooit onder de 35% gedaalt.

    Heb jij de ontsteking van de NHG misschien op dezelfde stroomverzorging als de ontvanger? Ik heb wel eens gehoord dat dat storing kan geven.
     
  3. marcivo

    marcivo

    Lid geworden:
    8 aug 2016
    Berichten:
    114
    Locatie:
    Berendrecht
     
  4. marcivo

    marcivo

    Lid geworden:
    8 aug 2016
    Berichten:
    114
    Locatie:
    Berendrecht
    Ik vlieg al 4 jaar met module van frsky op zender Graupner is mx 22 zonder problemen daarom kocht ik 2.5 jaar geleden een taranis x9d plus omdat ik het zo goed vond en een 1 jaar geleden beginnen gebruiken met telemetrie zowel met x8r 2 stuks en 1 x6r en dan beginnen up daten dan is het probleem begonnen den x6r is spijtig genoeg stuk gegaan ????en met de x8r heb ik altijd een probleem gehad vanaf de up date 1 ontvanger gebruik ik in een tundra problemen (telemetrie)dan heb ik de antennes buiten het toestel geplaatst en dan niks meer maar in een Beaver is dat niet mogelijk om de antennes buiten te plaatsen.!!!!!!!te kort.
     
  5. toostbeek

    toostbeek

    Lid geworden:
    6 dec 2014
    Berichten:
    1.403
    Ik heb bij geen enkel toestel de antennes buiten het toestel. Diverse houtbouw modellen, glasvezel rompen en schuim. En zoals gezegt nooit problemen. Op welk niveau staat je rssi waarschuwing?
     
  6. marcivo

    marcivo

    Lid geworden:
    8 aug 2016
    Berichten:
    114
    Locatie:
    Berendrecht
     
  7. toostbeek

    toostbeek

    Lid geworden:
    6 dec 2014
    Berichten:
    1.403
    En waarom post je telkens mijn teksten
     
  8. marcivo

    marcivo

    Lid geworden:
    8 aug 2016
    Berichten:
    114
    Locatie:
    Berendrecht
    Low 45 critikel 42
     
  9. marcivo

    marcivo

    Lid geworden:
    8 aug 2016
    Berichten:
    114
    Locatie:
    Berendrecht
    Sorry ben zo geen pc freak
     
  10. toostbeek

    toostbeek

    Lid geworden:
    6 dec 2014
    Berichten:
    1.403
    Als de antenne kabels te kort zijn dan heeft FrSky daarvoor alternatieve antennes in hun leveringsprogramma. Alleen bij modellen met carbon of andere materialen die de antennes afschermen tegen radiogolven zou ik de antennes naar buiten voeren.

    Je rssi instellingen zijn wel goed eigenlijk. Doe eens een reikwijdte test zou ik zeggen. Ik ben benieuwd naar het resultaat. Ook een log maken zou helpen denk ik.
     
  11. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.964
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Ik heb dat nog niet meegemaakt met mijn FrSky spullen (Taranis met X8R ontvangers, en FrSky hackmodule met D8R ontvangers)... Zowel niet met de ontstekingsvoeding via een aparte BEC buiten de ontvanger om (maar wel van dezelfde accu) als met ontstekingsvoeding rechtsstreeks vanuit de ontvanger-servorail, zonder verdere filters.
     
  12. toostbeek

    toostbeek

    Lid geworden:
    6 dec 2014
    Berichten:
    1.403
    Ik heb het zelf ook niet ervaren. Wel gelezen online dat het wordt aangeraden om de stroomvoorziening van de ontsteking te scheiden van de voorziening van de ontvanger. Ik heb in mijn Piper dan ook 2 accu's.
     
  13. marcivo

    marcivo

    Lid geworden:
    8 aug 2016
    Berichten:
    114
    Locatie:
    Berendrecht
    Zonder telemetrie geen problemen gehad maar ja deze ontvangers hadden ook geen telemetrie uitzending het is begonnen door de x series te gebruiken en ik gebruik een apparte onstekkings batt.
     
  14. toostbeek

    toostbeek

    Lid geworden:
    6 dec 2014
    Berichten:
    1.403
    Je hebt je zender antenne toch wel horizontaal voor je zender langs.?

    Dus niet van de zender afwijzend maar voorlangs de behuizing.
     
    Laatst bewerkt: 22 apr 2018
  15. marcivo

    marcivo

    Lid geworden:
    8 aug 2016
    Berichten:
    114
    Locatie:
    Berendrecht
    De antenne heb ik zowel horizontaal als verticaal als onder een hoek van 45 Gr. Uitgeprobeerd.
     
  16. toostbeek

    toostbeek

    Lid geworden:
    6 dec 2014
    Berichten:
    1.403
    En heb je ook het idee dat je daadwerkelijk de verbinding verliest of alleen de melding RSSI LOW cq Critical?
     
  17. marcivo

    marcivo

    Lid geworden:
    8 aug 2016
    Berichten:
    114
    Locatie:
    Berendrecht
    Alleen meldingen low en criteria.
     

Deel Deze Pagina