Taranis X9D eu modellen overzetten

Discussie in 'Model elektronica' gestart door wnieuwhof, 14 sep 2017.

  1. wnieuwhof

    wnieuwhof

    Lid geworden:
    24 mei 2013
    Berichten:
    104
    Hallo,
    Wie kan mij vertellen hoe ik mijn modellen van de ene X9D taranis ,overzet naar een andere (ook een X9D) zender.
    Voor de duidelijkheid : heb 2 dezelfde zenders en ik wil voor backup /reserve nog een zender achter de hand hebben met dezelfde modellen erin . Simpel SD kaart overzetten werkt niet, dat wist ik al.

    Hoor graag als iemand een simpele methode weet,

    Mvrgr.
    Wim.

    liefst rechtstreeks mailen naar : wnieuwhof@planet.nl
     
  2. toostbeek

    toostbeek

    Lid geworden:
    6 dec 2014
    Berichten:
    1.403
    Met de Companion software op je pc.

    Dan kan je een backup maken van je modellen. Die slaat hij dan op als een eep file. Als je die file dan schrijft naar de andere Taranis dan heb je als het goed is een exacte kopie
     
  3. alm

    alm

    Lid geworden:
    20 jun 2015
    Berichten:
    928
    Locatie:
    Hellevoetsluis
    Je kan ook vanuit de zender de modellen opslaan op de SD-kaart en dan die weer inlezen op de andere zender (alleen plaatsen SD-kaart is niet voldoende). Dan heb je geen computer nodig, maar via Companion is wel makkelijk(er) en sneller vermoed ik (maak ook even een backup van de andere zender voor je daar modellen importeert, mocht je per ongeluk modellen overschrijven).
    Ik sluit niet uit dat je de andere zender wel opnieuw moet binden met de ontvanger in dat model, er is vast iemand die daar meer van weet.
     

Deel Deze Pagina