Taranis x9d plus

Discussie in 'Model elektronica' gestart door marcivo, 21 sep 2017.

  1. marcivo

    marcivo

    Lid geworden:
    8 aug 2016
    Berichten:
    114
    Locatie:
    Berendrecht
    Heren,
    Wie heeft hier een deftige uitleg voor ik heb mijn taranis en ontvanger laten up graden naar lbt door een collega die meer verstand heeft van pc maar nu krijg ik regelmatig vermelding van low rssi en dat heb ik nog nooit ondervonden voor de veranderingen en ik kan ook een nieuwe x6r niet binden met een nieuwe zender van nog een andere collega bind hij direct .help!!!
     
  2. toostbeek

    toostbeek

    Lid geworden:
    6 dec 2014
    Berichten:
    1.403
    Je nieuwe x6r is ook lbt?
     
  3. marcivo

    marcivo

    Lid geworden:
    8 aug 2016
    Berichten:
    114
    Locatie:
    Berendrecht
    Ja origineel van micro technics daarom heb ik de zender laten up daten.
     
  4. marcivo

    marcivo

    Lid geworden:
    8 aug 2016
    Berichten:
    114
    Locatie:
    Berendrecht
     
  5. marcivo

    marcivo

    Lid geworden:
    8 aug 2016
    Berichten:
    114
    Locatie:
    Berendrecht
    Wie kan mij op simpele wijze uitleg verstrekken wat het verschil is tussen d8/d16 omdat ik deze nieuwe ontvanger x8r alleen kan binden in de d8 versie en niet op d16 mijn oudere ontvanger x8r werkt wel op d16
     
  6. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.742
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Simpel is zoiets niet uit te leggen, maar het klinkt alsof je incompatibele firmware (zeg maar even 'operating system') in je verschillende apparaten hebt zitten..
    Kijk hier: https://www.frsky-rc.com/x8r en dan bij version 141230 punt 4, daar staat iets over het soort incompabiliteit waar jij, zoals ik begrijp, last van hebt.
     
  7. marcivo

    marcivo

    Lid geworden:
    8 aug 2016
    Berichten:
    114
    Locatie:
    Berendrecht
    Alvast hartelijk bedankt voor de reactie en zoals ik dan begrijp moet ik mijn externe module V8JT (zonder telemetrie)ook updaten want ik heb mijne zender laten updaten naar versie 2.1.9 eepr.217
    En daarvoor had ik dat probleem niet!!
     
  8. blaauwen

    blaauwen

    Lid geworden:
    15 aug 2004
    Berichten:
    1.511
    Locatie:
    Valkenburg ZH
    Let even op, er zijn twee updates één voor je software van de bedieningselementen van je je zender en één voor het daadwerkelijk zendgedeelte van je zender. De versie (2.1.9 eepr.217) die jij beschrijft is de software voor de bedieningselementen, deze heeft niets te maken met LBT en non LBT. Ik denk dat je zender nog steeds non LBT is en de ontvanger van Microtechnics wél LBT is. Ik denk dat daar je probleem zit. Ik had dit probleem ook. Ik heb gezorgd dat ik een LBT versie in mijn zender heb nu werkt alles prima.

    Het hele LBT verhaal brengt een hoop onduidelijkheden met zich mee, vind ik. En is vaak moeilijk uit te leggen.

    Succes Aad dB
     
    Laatst bewerkt: 27 sep 2017
  9. marcivo

    marcivo

    Lid geworden:
    8 aug 2016
    Berichten:
    114
    Locatie:
    Berendrecht
    Alvast bedankt voor de info ik had dat ook al in gedachten maar ik heb dit niet zelf gedaan ben niet pc minded!!!
    maar we gaan alles nog eens proberen opnieuw te uploaden en dan zien of de problemen zijn opgelost
    Grtjs marc
     
  10. blaauwen

    blaauwen

    Lid geworden:
    15 aug 2004
    Berichten:
    1.511
    Locatie:
    Valkenburg ZH
    Het hoeft ook niet PC minded, het kan gewoon vanaf je zender. Mocht je hulp nodig hebben laat het weten, ik heb het al zo'n 15 keer voor elkaar gekregen.



    groet Aad dB.
     
  11. marcivo

    marcivo

    Lid geworden:
    8 aug 2016
    Berichten:
    114
    Locatie:
    Berendrecht
    Zoals ik heb geschreven niet pc minded maar als ik naar het filmpje kijk heb ik nog meer grijze haren bijgekregen nu gaan we proberen alles opnieuw te doen maar het probleem begon al de site was niet beschikbaar dus gisteren nog eens gaan testen en geen problemen met rssi gehad ik heb wel de oude ontvanger getest met de antennes buiten het toestel in piepschuim toestel nu ga ik het terug proberen in een houten toestel met de antennes in de romp en nu maar hopen dat alles goed gaat.
     

Deel Deze Pagina