Team Losi LST2 - XXL 1/8 brushless monstertruck (& Muggy)

Discussie in 'Electro offroad' gestart door drkdgglr, 25 nov 2010.

  1. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    De RC raven veren schijnen het beste te zijn, ik heb ze ook, maar voor de kosten zou ik het niet nog eens doen, de gele veren werken ook prima.
    Misschien dat een groeps inkoop een optie is?
    Al zit je dan wel met invoerkosten, maar die kun je ook weer delen.

    Ik heb getwijfeld over de 8mm demperstangen, maar dan moet je zoveel veranderen dat je alleen de standaard shock bodies en caps overhoud, en omdat ik niet meer rijd, vond ik dat de kosten niet meer waard.
    Misschien dat ik het later nog wel doe, het is wel gaaf :)
    Of als ik ooit een draaibank heb dat ik ze koop en dan afdraai voor de Muggy :)
     
  2. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Kwam trouwens nog een leuke website tegen als je een hoop geld wenst uit te geven aan onnodige (maar mooie) upgrades.

    https://www.rakonheli.com/catalogsearch/result/?q=xxl2-e

    Ik raad aluminium draagarmen of carbon shocktowers af, maar de aluminium spindles zien er wel erg mooi uit. En voor de heb, de gekleurde velg-caps.

    Ook verschillende soorten veren/ kleuren.
     
  3. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Dat zijn zeker mooie spindles!
    Die wil ik ook nog eens hebben, dat is het enigste wat ik, naast shockshafts, twee keer kapot heb gehad.

    Goed om te zien dat er wat meer aftermarket support komt.
     
  4. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Ik heb nog niet naar de verzendkosten gekeken dus dat is wellicht nog schrikken. Maar het is in ieder geval te koop.
     
  5. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Nieuwe body besteld voor de losi. Kreeg hem binnen en wat bleek... De body was voor de normale lst bedoeld en niet voor de xxl. Terugsturen naar Engeland schoot ook niet op en op marktplaats was er ook geen interesse voor. Dus dan maar passend gemaakt voor de xxl (twee gaatjes geboord). Jammer van het grote gat voor de nitro motor. Maar ik kan eer even voorruit.

    Niet al te bijzondere paint job. Gespoten met restjes wat ik nog had liggen.

    Body was inclusief verzendkosten 40 euro. [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]
     
  6. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    De bovenstaande body was nogal slapjes, denk mede door het grote gat achterin. Dus tijd voor een goede proline body. Topkick xl van proline. En nieuwe banden van louise rc. [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]
     
  7. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Heb bij het zwarte deel ook flakes gespoten. Met de zon er geeft het een leuk effect. [​IMG]
     
  8. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Gaaf!
    Is dat de langere versie van die body?
    Waar heb je hem gekocht als ik vragen mag?
     
  9. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Ik heb hem bij Modelsport UK gekocht. Banden heb ik bij kotte zeller gekocht.
     
  10. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Zojuist een Losi LST Aftershock erbij gekocht, kon hem niet aan mij voorbij laten gaan. Heb inmiddels heel veel reserveonderdelen dus eens kijken ofi k er een mooie LST/LST2 combi van kan maken. Ruud, zijn de conversie spullen nog te koop voor de LST Aftershock?
     
  11. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Ik heb een LST 2 chassis liggen, met ook de motormount. Echter dan mis ik nog, de langere center aandrijfassen, batteryholder, FOC set. Op de foto heeft de Losi metalen diff huizen, kan ik daar nog wat slijtage verwachten?
     
  12. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Oh ruud, de gmc topkick body is inderdaad de xl versie. Zie hieronder trouwens fotos van mijn nieuwe aanwinst. [​IMG][​IMG]
     
  13. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
  14. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Als ik het goed heb zijn de chassis' van de Aftershock en de LST2 even lang, en misschien zelfs wel hetzelfde?
    De XXL serie is pas langer, dus dan heb je pas langere assen nodig geloof ik, maar dit kan ik mis hebben hoor!

    Je zou ook de gear swap kunnen doen in de transmissie, de FOC set kan wel eens lastig te vinden zijn, volgens mij word hij niet meer gemaakt.
    Ik had een topic met info over onder andere de swap, maar door Photobucket is die onbruikbaar geworden, ik ga even zoeken naar de foto's.

    EDIT : In de Aftershock kon ook al wel eens een FOC zitten, kijk dit voor de zekerheid eerst even na!


    Ik denk niet dat de aluminium diff housings erg versleten zijn, er is niet zoveel aan wat slijten kan.

    De LST naar LST2 set word ook niet meer gemaakt, maar zal vast nog wel eens langs komen.
    Het belangrijkste waren volgens mij de armen, maar die kun je ook gewoon los kopen, met knuckles en c hubs.
    De LST2 armen passen namelijk niet in de LST1 knuckles, de LST1 armen zijn smaller.
    Let wel op dat als je dat dus veranderd, je een 8mm as nodig hebt, en de LST1 14mm hexes niet meer passen.
    Of je moet RPM armen kunnen vinden, dan kun je met de standaard knuckles en c hubs rijden.

    In principe kun je gewoon alle LST2 onderdelen op dit chassis ombouwen, alleen zul je soms een aantal onderdelen moeten mee vervangen, zoals bij de armen.

    Ik ben al een tijdje niet bezig geweest met de auto's, dus het kan zijn dat ik wat mis heb hoor, loop het als je het zeker wil weten even door op RCtech.
     
  15. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Oke thanks. Ik heb armen, knuckles, 8mm assen liggen voor de lst2 xxl. Dan moet je denk ik ook andere lagers gebruiken in de knuckles toch? Gearswap lijkt mij interessant. FOC kon ik nergens meer vinden. Met zoń FOC of gearswap kan je remmen op de motor toch?

    FOC is dat dan een aanpassing aan de gearbox? Hoe zie ik het verschil. Zal eerst het hele nitro-gebeuren eraf gaan halen en alles schoonmaken.
     
  16. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Zo te zien zit er in de Aftershock dus de goede transmissie:

    [QUOTE="drkdgglr, post: 1913834, member: 10573"
    Als je wilt remmen en achteruitrijden op de motor heb je een forward only bak nodig. De bak van de Aftershock is standaard al forward only. De bakken van de LST/LST2/XXL hebben een achteruit (de LST heeft ook nog een hi/lo). In die bakken kun je een forward only conversion installeren of de bak vervangen met een bak van de aftershock.
    [/QUOTE]

    Het verschil weet ik zo niet, ik zou kijken of het op de foto lijkt op de Losi site:

    http://www.losi.com/Products/Features.aspx?ProdId=LOSB3130

    Zo kun je inderdaad op de motor remmen geloof ik.
    Voor de LST2 assen en knuckles heb je inderdaad grotere lagers nodig dan bij de LST1 assen, omdat de assen zelf groter zijn.
    Ik geloof ik dat die van mij bij Dollarhobbyz weg kwamen, en daar zaten de lagers bij.
    Dat was dus een set van knuckles, c hubs, draagarmen en de lagers.
    Maar een paar lagertjes kosten vast niet de wereld.
     
  17. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Oke cool.
     
  18. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Deze gearbox zit erin. [​IMG]
     
  19. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Lijkt volgens mij wel op de foc versie.
     
  20. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Heb de LST2 armen al klaar liggen met assen, hubs etc. En heb ook nog een reserve xxl chassis liggen. Iemand ervaring met de kortere LST. Toch beter ombouwen naar XXL of is de normale lengte ook prima. Met brushless power is de korte versie wellicht wat onhandelbaar? De xxl2e heb ik al dus leek mij leuk om de andere als lst lengte op te bouwen , beetje formaat Armma outcast van maken met truggy wielen.
     

Deel Deze Pagina