Team Losi LST2 - XXL 1/8 brushless monstertruck (& Muggy)

Discussie in 'Electro offroad' gestart door drkdgglr, 25 nov 2010.

  1. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Dat zou inderdaad wel eens de FOC versie kunnen zijn, volgens mij heeft de normale transmissie meer tandwielen in verband met de achteruit.
    Als je al een XXL hebt zou ik hem inderdaad op de kortere versie bouwen, al is het alleen maar om even te voelen.
    Zo heel veel werk is het ombouwen naar XXL niet.
    Als je wheelys wil is de normale versie natuurlijk ook beter.
    Hij schijnt ook beter te sturen.
     
  2. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Ja inmiddels besloten om hem voorlopig nog niet te verbouwen naar xxl. Wel irritant vind ik dat aftermarket motormounts voor de lst niet op het nieuwe lst2 xxl chassis passen. De gaten schijnen daarvoor anders te zitten. Ga denk ik voor de rc monster. com motormount en batterytray. Heb al wel via DollarHobbyz een mooie combo deal gekocht met slipper, spur, single speed hub, spur cover. Heb niet alles in een nodig maar was bijna goedkoper dan spur en hub loslopen. Van mijn vrouw heb ik voor mijn verjaardag 17mm louise rc 3.8 wielen/banden gekregen.

    Qua combo neig ik ook naar iets afwijkends van de standaard lst2e rtr versie. Vandaar dat er een nieuwe motormount moet komen.

    Zag mooie combo Hobbywing regelaar met tenshock truggy monstertruck 802l 2200kv motor.
     
  3. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Dit is de combo die ik bedoel. EZrun 150a esc en Tenshock motor, eerder de sensored versie van deze mtoor gehad in een Hotbodies truggy en dat ging als een speer.
    http://www.funshobby.com/combo/powe...ruggy-competition-traxxas-cod-x802l-max8.html

    [​IMG]

    [​IMG]

    En dit zijn de bandjes die ik besteld heb. Iets kleiner dan de Uphill versie die zijn 170mm en deze zijn 160mm leek mij wat mooier te passen ivm de kortere wielbasis.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 2 sep 2017
  4. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Oké, dat klinkt goed!
    Van welk merk is de one way hub?
    De motor heb ik geen ervaring mee, maar op 4S denk ik wel dat het kan, volgens mij is de Castle 1515 net zo groot?

    Gefeliciteerd trouwens!
     
  5. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Origineel losi van de nieuwe lst2e. Moet passen toch? [​IMG]
     
  6. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Ja zag dat je van Castle Creations ook imitatie motoren hebt van de 2650kv versie daar heb ik ook naar gekeken maar is denk ik te hoogtoerig.
     
  7. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Ah, dat moet wel passen inderdaad.
    2650Kv zou ik inderdaad niet doen, ik vind 2200Kv eigenlijk al wat hoog, maar ik rijd op 6S dus ik ben wat lagere Kv waardes gewent.
    Ik zie dat de standaard Losi motor ook 2200Kv is, dus dat moet waarschijnlijk wel goed komen, al is die motor wel wat langer dan de Tenshock.
     
  8. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Oh dacht dat dit een best lange motor is ivm de L aanduiding. Ik rijd op 4s ze hebben ook een 1950kv motor.
     
  9. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Ik zie dat de Castle 1515 net zo groot is, dus het zou best kunnen zijn dat het goed werkt hoor.
    Ik zou het voor de zekerheid even op RCtech vragen, ik heb hier geen ervaring mee.
     
  10. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Ruud, wat voor 6s packs gebruik jij? Ik vind zelf de 4s packs al aardig wat geld kosten van Gens Ace. Lees inderdaad dat de meeste LST-bezitters op 6s rijden.
     
  11. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Ik rijd op met Gens Ace 5000mah 45C 6S, een dure accu maar wel een goede, ik rijd er niet vaak genoeg mee.
    Hij was toen met de kerst wel in de aanbieding trouwens.
    De meeste mensen die op 6S rijden hebben wel een motor met een lagere Kv waarde.

    Ben je geabonneerd op de Gens Ace nieuwsbrief?
    Daar komen vaak wel mooie accu's wat goedkoper langs.
     
    WesleyRoy vindt dit leuk.
  12. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Vandaag mijn nieuwe aanwinst opgehaald, een erg smerige en mishandelde Losi lst. Helaas was 1 shockshaft gebroken. Inmiddels in zo'n kleine 2 uur de auto uit elkaar gehaald. En wat onderdelen zitten nu in de vaatwasser. Hier en daar wat schroeven kapot gedraaid dus die ga ik morgen loslijpen (wel bekende streepje in slijpen en met platte schroevendraaier los maken). Nitrospul ga ik niet gebruiken. Als ik het blokje nog een beetje schoon krijg dan krijgt het nog wel ergens een plekje en anders voor de liefhebber.

    Morgen ook eens servos testen hoop dat deze nog werken.

    Ook even dempers uit elkaar halen en alvast twee aanpassen met rode aluminium shock body's die ik nog had liggen.

    Daarnaast zat er ook nog een losi spektrum setje bij. Kan ook geen kwaad en een verrotte body die met wat ductape wellicht nog heel even mee kan.

    Afijn leuk knutselprojectje.

    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]
     
  13. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Vandaag weer verder gegaan met mijn lst, voornamelijk nog schoonmaken, controleren of er iets kapot is en in elkaar zetten. Niet echt spannend maar wel veel schroef werk.

    Heb wat reserve lst2 onderdelen gebruikt voor een zilver rode kleurencombinatie.

    Achterkant zit al geheel in elkaar met hd diff en rode diff case. Ook dempers achter gevuld met 40wt.

    Outdrives van de gearbox kreeg ik niet los, dus enkel van de buitenkant schoongemaakt en weer gemonteerd, ik ga er even gemakshalve vanuit dat er een forward only conversion in zit aangezien er ook geen servo geïnstalleerd was voor een achteruit schakeling.

    Nu weer even klaar voor nu. Nog te kopen: 1* shockshaft, motormount, battery tray, motor esc combo, hd diff case.

    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]
     
  14. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Vandaag toch nog de gearbox open gekregen. Zit inderdaad een FOC in.

    Standaard bevel gearset is 30/15. Setje 28/17 gekocht op internet.

    Wat adviseer jij ruud qua gears? [​IMG]
     
  15. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Verjaardagskadootje is binnen. Louise rc banden. [​IMG]
     
  16. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
  17. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
  18. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
  19. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Netjes, dat zijn altijd leuke projectjes inderdaad.
    De shockshaft is wel op een aparte plek gebroken, bij mij breken ze vaak net boven het schroefdraad voor het rod end?
    De tandwielen heb ik geen verstand van, ik zou het of aan Overdriven vragen, of een beetje spelen met de calculator op The Scrypt Asylum.
     
  20. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Hoi Ruud, inmiddels heb ik het overdriven gevraagd en antwoord gekregen. Ja die shockshaft is helemaal krom gebogen. Nieuwe shockshaft besteld en diff gears, waren in backorder ;-( dus hoop dat ik ze alsnog snel binnen krijg.
     

Deel Deze Pagina