Terug beginnen met modelvliegen

Discussie in 'Beginners' gestart door drestar, 7 jan 2018.

  1. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    Wat een vijandige en lompe opmerking! pas maar op dat je zelf niet onder een bus komt. kan zomaar eens gebeuren,

    overigens is het een doodlopend straatje waar helemaal geen bussen rijden maar dat wist jij nog niet!
     
  2. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    Juist heel geschikte locatie .op een doodlopende weg achter het busstation in de polder waar nooit niemand komt. ik vlieg boven een geploegd landschap en er staan geen bomen.

    ik ga vanmiddag of morgen weer vliegen en zal wel eens een foto maken van de omgeving daar,
    je zal zien een zee van ruimte
     
    Laatst bewerkt: 8 apr 2018
  3. ingoo

    ingoo

    Lid geworden:
    18 mei 2006
    Berichten:
    189
    Locatie:
    langezwaag
    Inderdaad ken ik de situatie niet, maar ergens heb ik iets gelezen over sportvelden en in de straat vliegen. Dan is het toch niet vreemd dat je zulke reacties krijgt lijkt mij.
     
  4. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    Vind ik wel. je kent de situatie hier helemaal niet, en je kent mij niet,en hebt daarmee ook geen reden om gelijk zo hatelijk te reageren.
    vraag in het vervolg om meer uitleg,of kom zelf kijken, of als je de moeite daarvoor niet wil nemen reageer dan gewoon niet.
     
  5. ingoo

    ingoo

    Lid geworden:
    18 mei 2006
    Berichten:
    189
    Locatie:
    langezwaag
    Nee, jou en de situatie ken ik niet. Gaf ik ook al aan. Maar als ik zoiets op het forum zou zetten zou ik er niet van opkijken dat daar reacties op kwamen.

    Maar ach, iedereen heeft een kronkel in de kop. Alleen mijn kronkel loopt waarschijnlijk net wat anders dan die van jou.

    Beste maar weer.:bye:
     
  6. PH-SVV

    PH-SVV

    Lid geworden:
    15 apr 2009
    Berichten:
    2.000
    Locatie:
    Ede
    Even ter i fo:
    Het is niet toegestaan om binnen de bebouwde kom te vliegen (simpel gezegd)

    De regels staan al enorm onderdruk, als er dan iemand op de 'verkeerde plek' gaat vliegen (zoals werd aangenomen).
    Dan leid dat soms tot heftige reacties.

    Zorg ervoor dat je op de hoogte bent wat betreft de regelgeving, dat scheelt een hoop gedoe (en geld mocht je een diender tegen het lijf lopen) :)

    http://wetten.overheid.nl/BWBR0019147/2015-11-07
    Dit was de eerste link die zo even kon vinden.

    Ik wens je veel plezier, wijsheid en suc6 toe.
     
    Laatst bewerkt: 8 apr 2018
  7. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    bij jou dan eerder zaagsel,
     
  8. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.780
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Even redelijk blijven Drestar....

    Als je nu eens je eigen schrijfsels probeert te lezen door de ogen van een ander, dan zal het je wellicht opvallen, dat wat je schrijft verkeerd over kan komen.
    Mischien had je beter wat moeite genomen om je vliegplek beter te omschrijven, danwel gewoon helemaal onvermeld te laten.....

    Ingoo zegt niks vreemds: Zoals PH-SVV ook al zegt, ligt de hobby onder vuur door toenemende regeldruk. Dan moet je gewoon geen dingen opschrijven die door anderen als probleem opgevat kunnen worden....

    Doe je dat wel, dan zie je wat de gevolgen daarvan zijn.
     
  9. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    Bedankt, maar het is gelegen buiten de bebouwde kom. had ik iets verkeerds gedaan dan was ik er vast wel op aangesproken geweest, maar de politie reed gewoon door, dus niks aan de hand lijkt mij..

    het enige voor mij was. je bent aan het vliegen en ziet dan een politie auto op je af komen rijden en dan even later weer eentje terwijl je daar normaal niemand ziet. die kwamen wellicht een kijkje nemen .tegenwoordig weet je maar nooit met terroristen etc maar zagen waarschijnlijk ook wel dat ik geen kwaad in de zin had.
     
  10. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    Ja sorry hoor maar ik ben geen beginner en vlieg al 15 jaar. iedereen kan toch ook bedenken dat ik wel weet, hoe en waar het geschikt is om te model vliegen lijkt mij.die ervaring heb je dan toch wel na zoveel jaar.overigens stond er ook bij dat er politie kwam.dus ingoo had ook eerst kunnen vragen of ik weggestuurd was of een bekeuring gehad heb .had ik dat van de politie gekregen had ik dat er ook bij gezet toch? gelijk een reactie van ik hoop dat er een bus overheen rijd vind ik echt nogal hatelijk. want ik mag daar kennelijk vliegen anders had de politie mij wel erop aangesproken en ging ik daar niet meer vliegen zoals ik aangaf wel nog te gaan doen. dat kan je dan toch ook wel bedenken dat het daar toegestaan is als er 2x politie langskomt en mij niet wegstuurt?????
     
    Laatst bewerkt: 8 apr 2018
  11. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.780
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Waarom leg je de verantwoordelijkheid van wat anderen moeten denken over wat jij schrijft, bij die anderen? JIJ schrijft het toch?

    Voor alle duidelijkheid: ik heb geen commentaar gemaakt op je vliegvaardigheid, niet op je vliegstijl, zelfs niet op de locatie waar je vliegt, ik heb alleen aangegeven, dat het wellicht niet zo handig is van JOU, om je vlieglocatie op die manier te omschrijven...

    Niet meer, niet minder.

    Die manier, die lokt reacties uit die te voorzien waren, en dan moet je niet met opmerkingen over zaagsel beginnen.
    Je haalt die 15 jaar erbij, en dan moeten we maar aannemen dat alles wel goed zit. Je zou het ook om kunnen draaien: waarom schrijft iemand die al 15 jaar vliegt, dat hij op een openbare weg bij een busstation gaat vliegen???? Want of je dat nu leuk vind of niet, dat is wat er staat.... Kijk dáár éérst eens naar voor je anderen verwijten maakt.
     
  12. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    Ik lok helemaal geen reacties uit ,alleen waarschijnlijk voor mensen die niks snappen..
    maar er staat ook duidelijk dat er politie kwam en ze mij niks konden maken. denk je nu echt dat ik ergens aan het vliegen ben waar het niet zou mogen, dat de politie dan langsrijd en er niks van gaat zeggen????

    en daarbij als het voor iemand onduidelijk is kan die toch ook gewoon vragen stellen ipv aannames te doen en iemand ongeluk te wensen
     
  13. ingoo

    ingoo

    Lid geworden:
    18 mei 2006
    Berichten:
    189
    Locatie:
    langezwaag
    Hoho, misschien kwam het niet duidelijk over maar ik bedoelde dat de bus over jou vliegtuigje zou rijden. Niet over jou zelf, zo lomp ben ik niet :)
    Dat de politie niks zegt kan natuurlijk ook komen omdat die niet alle regels uit hun hoofd kennen, het zijn ook maar mensen natuurlijk
     
  14. nico v kooten

    nico v kooten

    Lid geworden:
    2 nov 2003
    Berichten:
    2.727
    Locatie:
    Middelburg (zeeland)
    Als je dit schrijft, niet gek dat mensen dan reageren, toch?
    zeker gezien je topic in de "beginners"hoek staat...
     
  15. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    Oke zand erover. ik heb ook geen zin in constant te zitten bakkeleien met elkaar.
    ik wil gewoon de hobby delen met enthousiasme. en misschien zal het altijd vragen op blijven roepen omdat ik niet in clubverband vlieg en plekjes dichtbij huis zoek maar ik ben altijd bereid om mij nader te verklaren en meer uitleg te geven. ik had ook al de regels bij rijksoverheid voor modelvliegen vanaf 2015 tot heden vooraf doorgelezen.
    god zij dank dat het in Nederland nog op veel plaatsen mag. vanmiddag heb ik weer op een andere plek gevlogen. een groot veld onder de zeedijk hier. ik woon dus in zeeland, tja op dat platteland, en we hebben wat dat betreft ruimte genoeg. alleen komt iedereen vanuit de grote stad naar zeeland omdat ze denken dat het hier wel lekker rustig is..

    op de foto het veld. onder mijn calmato zitten al extra grote schuim wielen voor op zulk terrein,
    even gelijk erbij zeggen.dit is geen afgesloten terrein omdat je de paaltjes ziet. waar ik sta is het helemaal open en toegankelijk voor iedereen en er loopt een paadje helemaal links wat je op de foto niet ziet. ook is dit nooit druk bezocht er lopen sporadisch mensen op dat paadje en op het grasveld zie je al helemaal nooit niemand.
    het is een eindje buiten de bebouwde kom ,en gezien de ruimte zou een modelvliegveld hier best ideaal zijn.

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    C3ntijn vindt dit leuk.
  16. pascall

    pascall

    Lid geworden:
    8 mrt 2008
    Berichten:
    1.539
    Locatie:
    zeeuws-vlaanderen
    Hoi Drestar,

    Waarom jij hier een topic start onder het beginnersforum vind ik een beetje vreemd, want jou vliegkwaliteiten ken ik, en die verleer je niet!:)

    En op jou opmerking, een vliegveld zou hier best ideaal zijn, kan ik je wel een antwoord op geven, dat gaat het niet worden want je vliegt in een natuurgebied of aan de rand ervan !:(

    Ik ben inmiddels al jaren lid van vliegclub Delta, en ik kan je het alleen maar aan raaien, zeker gezien de woon /vlieg locatie van uit jou gezien, minder dan 30 minute rijden!!!

    Mvg,

    Pascal.
     
  17. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    Hey Pascal, dat is lang geleden.. we hebben samen nog gevlogen en op zoek geweest naar een vlieglocatie weet ik nog..
    was dat ook samen met Rinus geloof ik, heb je daar trouwens nog contact mee?
    en tja natuurgebied ,het ligt er verwaarloost bij.paaltjes zijn gebroken en het wandelpaadje aan de rand ervan wat er naast loopt is zowat dichtgegroeid en bijna niet meer begaanbaar.
    daarbij de natuur zoekt zijn eigen weg ,daar moet je niks voor aanleggen,
    het probleem is dat ze overal natuur weghalen en wegjagen om er op de bouwen en dan iets terug gaan leggen op een plek waar de natuur helemaal niet wil zijn.
    zo ook dit stuk veld, waarschijnlijk aangelegd voor de vogeltjes die er nooit zijn gekomen. logisch ook want op de 60 weg ernaast scheurt iedereen er met veel kabaal langs.bepaald rustig voor de natuur is het daar niet. toen ik daar net klaar was met vliegen kwam er een grote motorclub langsrijden met meer dan 100 motoren. dat bulderde nogal. beetje nutteloos dat ze zo'n groot stuk veld voor natuurgebied aanleggen precies aan een drukke weg, en als je dan de gemeente vraagt om ergens een heel klein strookje gras van 5 bij 20 meter om te kunnen vliegen zien ze dat gelijk niet zitten.er word niet gepraat over dat jij mogelijk lawaai gaat maken en of omdat het een vliegtuig betreft,
    daar kijken ze niet naar,
    Nee als reden geven ze altijd op, dat als je jou toezegging zouden geven ze dan ook toezegging door anderen aangevraagde activiteiten moeten doen. dus voor hun altijd makkelijk om zo alles af te wijzen ,want de gemeente geeft liever officieel nergens geen toestemmingen voor,

    ik ben van mening dat je gewoon zelf ergens moet gaan beginnen vliegen zonder het vooraf te vragen. als ze dan ondervinden dat het geen hinder veroorzaakt zullen ze je waarschijnlijk gewoon laten doen en het oogluikend toegelaten. vlieg je op een plek waar je weg moet dan merk je dat vanzelf wel ..ik weet nog dat vroeger toen ik een jaar of 10 was eens met anderen samen een fiets crossbaantje heb aangelegd in een woonwijk. de gemeente liet ons gewoon bezig en niemand die er hinder van had. na verloop van tijd werd de baan steeds maar griter en groter en het er erg druk bezocht omdat iedereen er kwam crossen.de vader van Pim en de vader van Pietje werkte op een atlas en kwam even wat heuvels aanleggen.want zo gaat dat.en we hadden bijna een echte een wedstrijdbaan. we hielden zelfs wedstrijdjes. na een paar jaar moest het baantje helaas weg omdat er huizen moesten komen. maar de gemeente gaf ons wel een andere plaats om een nieuw baantje te mogen bouwen want we haalden de krant erbij. zo doe je dat dus!

    dit bedoel ik eigenlijk te zeggen. ga je vooraf iets vragen krijg je natuurlijk altijd nee. ga je het gewoon doen en laat je zien dat je ermee geen hinder veroorzaakt en komen er meer mensen op af dan word het misschien ook gezien als iets leuks waar vraag naar is en heb je daarna mogelijk meer kans het officieel te maken bij de gemeente omdat het reeds bekend is. clubjes ontstaan volgens mij ook meestal doordat mensen elkaar op bepaalde plekken ontmoeten en iets gewoon onderling gaan doen zonder vooraf toestemming te vragen of het wel mag. ik heb wel eens gelezen bij het ontstaan van een vliegclub dat in een bepaald jaar een groepje vliegers elkaar op een plek hebben ontmoet. en zo er na jaren een vliegclub ontstond met een clubhuis op diezelfde plek.

    dus bij deze, VLIEGERS GEZOCHT IN ZEEUWS VLAANDEREN!!!

    bij het oude phillips terrein op het grasveld ernaast ,en dat is best groot.mag bv al gevlogen worden met helicopters en drones.ik ga daar straks met mijn heli ook samen met iemand die ook heli vliegt vliegen,
    helaas kan ik daar met mijn vliegtuigen niet opstijgen vanwege putten .hoge graspollen en molshopen in het veld ,maar de bewaking en de concierge die daar werken om de garageboxen in de gaten te houden hebben het al goedgekeurd en komen wel eens kijken.die jongen waarmee ik samen ga vliegen maakt er wel eens een praatje mee. zulke contacten moet je goed onderhouden.
    ook komt de gemeente met hun wagentjes daar het terrein op rijden en zeggen er niks van als men bezig met vliegen is..
    wel is dit gelegen binnen de bebouwde kom maar ook wel weer aan de rand van Terneuzen.

    en naar Delta zie ik natuurlijk op zich wel zitten maar ik moet dan wel telkens de tunnel door van 2x5 euro ,
    het mooie weer komt eraan en s'avonds langer licht, dus wil ook wel elke dag kunnen vliegen wanneer ik zin heb.
    het mooiste is zo dichtbij mogelijk zonder teveel reiskosten.want als ik dan elke keer voor op en neer tunnelkosten moet gaan betalen is dat ook niet te doen.

    ik dacht dat jij toen een bootje had en dan een paar dagen of een week wegbleef aan de overkant? ,dan hoef je ook niet elke dag kosten te maken voor heen en weer. dan komt dat ook beter uit.

    ik wil natuurlijk best wel eens komen kijken of komen gastvliegen, al dan niet tegen betaling.dat maakt mij niet uit voor een keertje. dit heb ik in het verleden ook al eens gedaan toen ze nog op het oude veld zaten in Vlissingen Oost ,
    in een club met meerdere mensen is altijd leuker dan alleen. de hobby gaat tenslotte ook verder dan alleen het vliegen. erover praten is ook leuk. we zien het dus wel,
     
    Laatst bewerkt: 9 apr 2018
  18. P.L.

    P.L.

    Lid geworden:
    14 feb 2015
    Berichten:
    944
    Ja, en die hebben er ook echt iets over te zeggen. :D
     
  19. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    Wettelijk waarschijnlijk niet maar als deze mensen er geen problemen mee hebben gaan ze ook geen actie ondernemen en gaat niemand er ook niks tegen doen.
     
  20. P.L.

    P.L.

    Lid geworden:
    14 feb 2015
    Berichten:
    944
    Hemelsbreed 500 meter van een woonwijk en aan de rand van een natuurgebied (dus je vliegt boven het natuurgebied).

    Precies, daarom ligt het er ook ogenschijnlijk verwaarloosd bij want anders hadden ze er wel een dierentuin neergezet als het gecultiveerd diende te zijn.

    Je spreekt jezelf nogal tegen w.b. rustig c.q. nooit druk bezocht? :D

    Als je zorgeloos wilt vliegen in het Zeeuwse, er zijn 3 verenigingen in de buurt.
    1 in Hulst, 1 in 's-Heerarendskerke en 1 in Eeklo.
    Verder kan niemand je tegenhouden in het wild te vliegen daar dit in Nederland is toegestaan mits de lokale of landelijke regelgeving dit toestaat.

    Maar de plaatsen die je aangeeft zijn gewoon niet slim gekozen. Een industriegebied feitelijk binnen de bebouwde kom, op een hockeyveld binnen de bebouwde kom, in een natuurgebied naast de bebouwde kom etc..
    Dan kan ik best snappen dat mensen/lezers van dit topic het gevoel krijgen dat jij jezelf best aan regels kunt houden mits deze regels tussen jouw oren maar voordelig zijn voor jou.
    Wijkt het een beetje af van jouw persoonlijke wensen dan zijn de regels en/of de bedenkers daarvan maar stom en oneerlijk.
     
    nico v kooten vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina