nu ga ik misschien even een hele rare vraag stellen... maar zet eens een foto neer? ff kijken wat jouw versie dan exact is.. thunder tiger heeft de e325 heel erg lang gehad... en eigenlijk zijn zo'n beetje alle versies redelijk compatible (niet zoals align..) Ik dacht alleen dat er vrij recent een nieuwe was, die een compleet ander frame had. die zou dan niet compatible zijn.. Maar, ze hebben ze gehad in een uitvoering met kunststof kop met flybar, alu kop met flybar, alu zonder flybar.. ook in de staart maakt het alu her en der nog wat uit. al past alles naar mijn weten wel weer op elkaar (mijn mini titan heb ik ook van 2,5 en wat nieuw bestelde delen 1 goede vliegende gemaakt)
Bij deze , Ik heb deze gekocht ter vervanging van mijn forza 450 . Onlangs een crash gemaakt en geen onderdelen meer te vinden , toch niet de meest nodige bij crash . T'is niet mijn eerste TT en als ik me nog goed herinner was dit een aangename 450 . De Forza ging nogal hoog in toerental . Moet juist nog kennismaken met de GT 5.1 ? Iemand ervaring daarmee ? Is die preset ?
dat frame is identiek aan de mijne.. staartbuis, tandwielen op zicht ook. kop: de as is 5 mm dacht ik, de align trex 450 pro en later hebben 6 mm. De SE, SEv2 en sport hebben ook 5 mm. dus vervangen van de kop moet je daar even op letten. hang me alleen even niet op aan de getallen, lang geleden dat ik heb gezocht swash plek heb ik met wat kunst en vliegwerk zodanig aangepast, dat er tegenwoordig een align swash in past. dat beugeltje aan de voorkant moet dan naar de achterkant. linkjes kun je ook aanpassen voor algin variant. niet dat het perse beter is, maar wel beter te krijgen en te vinden. en ik had het toen nog zo liggen.. je wordt vanzelf handig met de spullen die je WEL in huis hebt ;-)
Thx Frenzul , ben nu bezig met de GT5.1 programmatie . Al veel gesurfd en filmpjes , tips gevonden met zowel positieve als negatieve bevindingen . Ben er nog niet helemaal maar je moet ergens beginnen met lineaire curves voor pitch en throtlle (0-25-50-75-100) , en je moet 2 switches voorzien voor swash gyro en tail gyro ? Volkomen nieuw in vergelijking met andere fbl modules zoals beast of mikado . We modderen verder aan .
Na 2 - 3 dagen wordt de GT5,1 heel duidelijk en zelfs makkie om in te stellen . Of hij goed gaat werken gaan we morgen weten , dan gaan we de " maiden" doen ? Heb ergens gelezen dat stock motor en esc nogal warm durven worden ?
Zoek eerst maar eens een fijn toerental waarop de heli prettig aanvoelt tijdens hover. Als het goed is, zit je dan op ongeveer 80 % throttle. De boel hoeft dan niet warm te worden.
Als ik iets " nieuws" heb of waar ik niet mee vertrouwd ben , dan begin ik forums te lezen en daar zijn ze ook voor LOL . Dus had ergens gelezen dat de stock motor ergens best op 90% throttle loopt , dan minste warmteontwikkeling . Dus klopt met wat jij ook zegt Rhelie .
En het is gelukt , nog wat voorzichtig en onwennig , beetje zoeken naar expo en throttle curve , gyro gain is spot on . We zijn weer happy . Wat betreft hitte van motor en regelaar , eerst 2 x zonder kap gevlogen en temp van beiden was warm , niet meer . Met de kap motor warm en regelaar , nou ja zeer warm .De power van de motor is cvoldoende voor indoor , buiten nog niet geprobeerd . Zou ik nu een andere steken of niet ? Heb ook nog een hobbywing 50A V 3 liggen ? Zijn de HK heli motors iets waard ?