Terugroepaktie Robbe T6EXP/FF7/TM7 2.4 Ghz

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Corrien, 7 feb 2008.

  1. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Op de Duitstalige site van Robbe is dit bericht te te lezen:

    2,4 Ghz Info

    Het betreft hier T6EXP FASST en FieldForce7 FASST zenders, alsmede TM7 FASST modulen. Deze worden teruggeroepen voor een nabewerking. Het betreft hier uitsluitend de serienummers:

    T6EX A7xxxx zonder sticker "I".
    T7C 07xxxx zonder sticker "I" of groene stip.
    TM7 07xxxx zonder sticker "I".

    Zenders met serienummer A8xxxx, 08xxxx en hoger worden niet teruggeroepen. Deze zijn reeds van de benodigde update voorzien. Zenders met een "I" of groene stip zijn reeds terug geweest.
    De terugroepaktie houdt het volgende in:

    - de FF7 zenders (T7CP, bestelnr. F7029) kunnen per direkt een software-update krijgen. Hiervoor kan de zender worden ingestuurd naar de servicedienst in Nederland of Duitsland. Deze wordt uiteraard kosteloos teruggestuurd naar uw huisadres. Als u de zender inlevert bij uw winkelier wordt de zender daarnaartoe teruggestuurd, tenzij anders wordt opgegeven.
    - de T6EXP (F4068 en F4069) wordt voorzien van een nieuw 2,4 GHz module of krijgt een software-update. Vanaf week 8 (over 2 weken) is hiervoor het benodigde materiaal beschikbaar.
    - de TM7 modulen (F1957) worden omgeruild. Ook dit is vanaf week 8 mogelijk en ook dit wordt in Nederland uitgevoerd.

    Zenders bij voorkeur opsturen in de originele verpakking en de zending voldoende frankeren. Ongefrankeerde pakketten worden niet aangenomen. Langsbrengen is uiteraard ook toegestaan.


    Let er wel op, dat dit uitsluitend Robbe apparatuur betreft. Dit is herkenbaar aan de ronde sticker met daarop de naam Robbe, zoals hieronder afgebeeld. In andere gevallen let ik wel eens niet zo goed op, maar in dit geval wordt niet-Robbe apparatuur onbewerkt teruggestuurd en worden ook portokosten in rekening gebracht.


    [​IMG]


    Jan van Mouwerik (Robbe T.D. Nederland).
    Slot de Houvelaan 30
    3155VT Maasland
    Tel. 010-5913594 (ma t/m vr 09.00 -17.30 uur).

    Voortgangsrapportage is in posting 20 van dit draadje te lezen ([post20].)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 nov 2015
  2. leo-rcc

    leo-rcc

    Lid geworden:
    23 mei 2007
    Berichten:
    1.932
    Locatie:
    Hoogvliet
    Is deze tekst ook in het engels uitgebracht?
     
  3. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.473
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    ik zal mijne na 24 feb terug stuuren, dan heb ik voorlopig geen wedstrijd meer

    Bedankt!!
     
  4. leo-rcc

    leo-rcc

    Lid geworden:
    23 mei 2007
    Berichten:
    1.932
    Locatie:
    Hoogvliet
    Dan is deze statement van hun 2.4gigahertz.com site wel ironisch. :)

     
  5. Raptor Rulezzz

    Raptor Rulezzz

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.646
    Locatie:
    Somewhere under the rainbow
    Toch is het lovenswaardig dat een bedrijf (welk bedrijf dan ook) keihard zijn fout toegeeft en alles in het werk stelt om dit zo snel mogelijk op te lossen. Hun 2.4ghz systeem is gewoon het beste en ze hebben het ook de 1e keer goed gedaan.... tjah, tot er iets mis ging in het productieproces.

    Anyway, lof en hulde voor Robbe en Futaba voor het goed aanpakken van dit probleem!

    Cheers,

    Richard
     
  6. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Ach, zo'n Amerikaanse importeur adverteert gewoon op een Amerikaanse manier. Niet alleen je eigen produkt als beste aanprijzen, maar ook wat vervelends over het produkt van de concurrent ventileren. Gelukkig is dit nog niet helemaal de Europese manier, dus Robbe is er alleen maar van overtuigd, dat zij het beste produkt leveren, net zoals de concurrende Europese importeurs hun produkt het beste vinden. Het zou een slechte zaak zijn als dit anders was.

    Tot nu toe is er binnen mijn verzorgingsgebied nog geen enkel probleem gemeld met de ID-code, dus gelukkig vallen de perikelen nog mee. Het is echter wel zaak, dat een ieder zo snel mogelijk wordt geïnformeerd, zodat we de score ook op "0" kunnen houden. Opmerkelijk genoeg blijken nog vele modelbouwers modelbouwforum.nl nooit te bezoeken, dus het is gelijk eens tijd ze naar 'onze' site te verwijzen en de bezitters van genoemde zenders op de aanwezigheid van dit draadje te wijzen.
     
  7. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    Het is wel vervelend maar in vergelijking met het probleem van de MX24s bij Graupner speelt Robbe dus wel gewoon open kaart, da's wel zo netjes en eerlijk. Zo zou het moeten zijn.

    Ik moet nog maar zien dat ik de verzendkosten van mijn mx-24s naar Duitsland van Graupner terug krijg .....
     
  8. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Als iedereen een berichtje naar de secretaris van zijn club stuurt, alvast een opzetje:

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 dec 2015
  9. rappy

    rappy

    Lid geworden:
    9 feb 2004
    Berichten:
    208
    Locatie:
    Belgie Tessenderlo
    Robbe 2.4

    Ho Jan,

    ik heb zelf ook zo'n T6EX, zou graag willen weten vanaf welke serienr. deze fout rechtgezet is. Mijn zender is namelijk nog maar twee maanden in mijn bezit en gekocht hier in Belgie, en een orginele ROBBE.
    Het serienr. is A70555447
    Dus binnensturen? Of is deze in orde?

    Groetjes

    Chris
     
  10. leo-rcc

    leo-rcc

    Lid geworden:
    23 mei 2007
    Berichten:
    1.932
    Locatie:
    Hoogvliet
    Eerlijk is eerlijk, deze terugroepactie is een goede zaak. Een gerenomeerd merk als Robbe is dat ook wel aan zijn stand verplicht vind ik.
     
  11. Z900

    Z900

    Lid geworden:
    16 nov 2006
    Berichten:
    786
    Locatie:
    langs de A28
    En kun je daarop wachten neem ik aan ?

    mvg, Z
     
  12. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Alle zenders, die tot nu toe zijn uitgeleverd, moeten terug.

    Alleen als men van tevoren een afspraak heeft gemaakt en niet allemaal tegelijk komt :schrik:! Daarnaast kan het zijn, dat je een kwartiertje uit wandelen wordt gestuurd omdat ik tegenwoordig wel eens zenuwachtig word als er op mijn vingers wordt gekeken.
     
    Laatst bewerkt: 20 feb 2008
  13. leo-rcc

    leo-rcc

    Lid geworden:
    23 mei 2007
    Berichten:
    1.932
    Locatie:
    Hoogvliet
    Jan, geld deze actie ook voor de UK?
     
  14. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
  15. leo-rcc

    leo-rcc

    Lid geworden:
    23 mei 2007
    Berichten:
    1.932
    Locatie:
    Hoogvliet
    (Nog) Niet dus. Eigenlijk merkwaardig, ik kan me niet voorstellen dat die van een andere fabriek komen dan de Europese vasteland sets.
     
  16. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Dit is een terugroepaktie van Robbe, dus uitsluitend Robbe-Futaba zenders worden teruggeroepen. Wat andere importeurs met deze problematiek doen is mij niet bekend.
     
  17. jp73

    jp73

    Lid geworden:
    30 mei 2006
    Berichten:
    62
    Locatie:
    Ulft
    Ik zit te wachten tot de FF7 wordt uitgeleverd. Is hier al iets over bekend wanneer het spul weer bij de leveranciers ligt ?
     
  18. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Met verkoop heb ik als regel niets te maken, dus daarover ben ik niet geïnformeerd.

    Ik kan dat volgende week eens navragen. Hopelijk, dat dit lukt. Momenteel is het namelijk bij Robbe nogal hectisch. Allereerst is er een onderbezetting omdat de Spielwarenmesse in Neurenberg gaande is en ten tweede worden ze platgebeld over deze terugroepaktie.
     
  19. wim bakker

    wim bakker

    Lid geworden:
    13 mrt 2006
    Berichten:
    558
    Locatie:
    Almere
    De terugroep actie geldt dus niet voor de T3GR?
    Groet
    Wim Bakker
     
  20. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Voortgangsrapportage.

    Zojuist zijn de meeste materialen voor de terugroepaktie binnengekomen, dus we kunnen van start. In tegenstelling tot wat in de start-posting staat is de bewerking als volgt:

    - de FF7 (bestelnr. F7029) wordt in Nederland van nieuwe software voorzien. Doorsturen naar Duitsland is dus niet nodig. Voor deze bewerking is een fraai programmeerapparaat ter beschikking gesteld.
    - T6EX zenders (bestelnrs. F4068 en F4069) worden eveneens in Nederland bewerkt. Ook voor deze zenders is het programmeerapparaat bedoeld. In voorkomende gevallen zal hiervan het 2,4 GHz module worden vervangen. Deze exemplaren blijven tot eind februari hier.
    - de TM7 modulen (bestelnr 1957) worden pas eind februari bewerkt.

    Apparaten, die terug moeten zijn als volgt te herkennen aan de serienummers:
    T6EX A7xxxx zonder sticker "I".
    T7C 07xxxx zonder sticker "I" of groene stip.
    TM7 07xxxx zonder sticker "I".
    Bewerkte apparaten worden dus voorzien van een sticker met daarop een "I". FF7 zenders, die reeds eerder werden ingestuurd naar Duitsland kunnen ook een groene stip hebben.

    Apparaten, die niet terug worden geroepen hebben als serienummer:
    T6EX A8xxxx (of A7xxxx met sticker "I").
    T7C 08xxxx (of 07xxxx met sticker "I" of groene stip).
    TM7 08xxxx (of 07xxxx met sticker "I").

    Uiteraard is deze terugroepaktie alleen van toepassing voor bovengenoemde apparaten. Andere FASST zenders en modulen vallen hier niet onder.
     
    Laatst bewerkt: 18 mrt 2008

Deel Deze Pagina