Terugroepaktie Robbe T6EXP/FF7/TM7 2.4 Ghz

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Corrien, 7 feb 2008.

  1. spedter

    spedter

    Lid geworden:
    13 jun 2009
    Berichten:
    651
    Locatie:
    Haarlemmermeer
    Ok, ik ga vanmiddag wel even langs..
    Ik neem aan dat mijn accupack niet mee hoeft? Deze heb ik er namelijk later bij gekocht..

    Ook mijn display werkt niet goed.. Missen een aantal ,tja hoe zeg je dat..., lijntjes/pixels. I.p.v. "MDL 1" zie ik MDI 1" En dat terwijl ie rechtstreeks uit de winkel komt! :mad:
    Echt balen! Maar wat je al zegt: "We mogen al blij zijn, dat de benodigde werkzaamheden in Nederland uitgevoerd kunnen worden"
    Dat is dan een pluspluntje... :)

    En dan begint het wachten.... :sleepy:
    Hoop maar dat ie snel terugkomt!
     
  2. eric1234

    eric1234 Guest

    hallo,

    graag zou ik een probleem willen voorleggen.Ik wou vandaag mijn nieuwe easystar even willen testen of alles werkende was,alles leek normaal te werken ,maar bij het afzetten van mijn zender begint plots mijn electromotor op volle toeren aan te slaan,terwijl op de ontvanger de rode led brand,dus mijn ontvangst is normaal wegIs er iemand die misschien weet waar dat aan zou kunnen liggen,de zender is een futuba T6EX
     
  3. Huibert

    Huibert

    Lid geworden:
    5 sep 2005
    Berichten:
    2.994
    Locatie:
    IJsselstein
    Altijd eerst zender aan en dan pas ontvanger. Bij het uitzetten dus altijd eerst de ontvanger uit en dan pas de zender. Hiermee voorkom je dit soort zaken.
     
  4. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Dan staat de failsafe verkeert die op je gas zit .

    Mvg Johan
     
  5. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Inderdaad. Bij geen ontvangst neemt het gaskanaal de failsafe positie in. Je zult deze op de zender opnieuw moeten instellen.
     
  6. Als je een failsafe ontvanger gebruikt en deze is uitgezet,en daarna weer aanzetten
    zonder de zender aan te zetten.
    Dan is het toch zo dat de failsafe info die in de zender is gezet niet meer in de ontvanger
    aanwezig is,dus in de software wordt onthouden.

    Als je de ontvanger aanzet,en de zender niet aanzet kan het gebeuren dat er een kanaal van de ontvanger open blijft staan,enzo de electromotor op volle toeren blijft draaien.

    Of heb ik mispoes.
     
  7. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Als je een 2,4 GHz ontvanger inschakelt zonder de zender aan te zetten, doet-ie niets. Een regelaar, die op zo'n ontvanger is aangesloten, krijgt dus ook geen stuurpuls en blijft keurig stil.

    Ook op 35 en 40 MHz zal een ontvanger met ingebouwde failsafe geen werking vertonen als de zender niet wordt gezien. Alleen conventionele ppm-ontvangers kunnen gaan storen als er geen zendersignaal aanwezig is. Dit komt dan doordat de ruisonderdrukking (squelch) onvoldoende werkt.
     
  8. Gyro regelaar voor onderzeeboot.

    In de onderzeeboot hobby worden ook gyro`s,of wel ballansregelaars gebruikt.
    Deze gyro of ballansregelaar zorgt er voor dat de boot onderwater in horizontaal blijft varen.
    Doe je het horizontaal varen met handsturing,dan ben je altijd te laat of te vroeg.
    Daarom is deze electronich ballansregeling een uitkomst.

    Maar over de kwaliteit van de regelaars die op de markt zijn,en geschikt zijn voor onderzeeboten ben ik niet zo tevreden.
    In mijn Walrus onderzeeboot gebruik ik al jaren twee oude heligyro`s waar ik de ballansmotor heb uitgehaald,en het hallensysteem heb omgebouwt als pendel.
    Voor een grote onderzeeboot van 1.60 meter,en 30 kg werkt dit redelijk.
    Maar voor de kleine onderzeeboten wordt het meeste de ballansregelaar gebruikt die via een Duits electronica bedrijf wordt geleverd.
    De zogenaamde Lageregler, dit stukje electronica is mooi licht en klein ,zo`n 4 bij 3 cm.
    Maar deze regelaars zijn erg nerveus,en de servo`s vibreren constand heen en weer,wat eigenlijk niet goed is voor de servo`s.

    Zo heb ik een vraag aan modelbouwers die ook met gyro`s werker.
    Is er ook een gyro die in een onderzeeboot gebruikt zou kunnen als ballansregelaar.
    En mooi stilstaat op de servo`s.
     
  9. stoomgekkie

    stoomgekkie Guest

    Hallo Corrien,

    Ik heb gisteren een zender gekocht en zo surfende op het net stuite ik op dit bericht.
    Mijn serienummer is 09xxxxxxxx moet deze serie ook nog terug??
    Ik vraag het voor de zekerheid even.

    M.v.g. gerard
     
  10. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Nee hoor. Ik heb zojuist voor de duidelijk het eerste bericht van deze discussie gewijzigd en daarin de serienummers van de zenders vermeld, die teruggeroepen worden (deze stonden alleen in de voortgangsrapportage).

    Serienummers, hoger dan 07xxxx hebben reeds vanaf de fabriek de benodigde software-update aan boord.
     
  11. spedter

    spedter

    Lid geworden:
    13 jun 2009
    Berichten:
    651
    Locatie:
    Haarlemmermeer
    Ok, mijn zender terug. Er is het 1 en ander aan gedaan, maar er staat nog steeds geen I of groene stip of whatever op. :confused:

    Gisteren voor het eerst wezen vliegen met mijn nieuwe 2,4 6ex.
    Wat een drama! :shock:
    Alles leek goed vanaf de grond. reikwijdte test gedaan en hup aan de lier met mijn zwever.
    Aan de lier begon het al.. Zwever breekt uit naar rechts en ik beweeg de knuppel naar links. NIKS!!
    En oja nu weer wel.. Hee full up!! Dat doe ik niet!! En ja ik heb um weer..
    Snel naar beneden.. Bijna beneden wil ik naar rechts bij draaien.. Totaal geen reactie! Niet up niet down niet k=links niet rechts.. Gelukkig is mijn zwever goed uitgetrimd en maakt een mooie landing..

    Met een paar clubgenoten wat testjes gedaan. Voltages prima.
    Ontvanger gekoppelt aan een andere zender en jawel, prima ontvangst!
    Nu weer aan mijn zender gekoppelt. Weer geen ontvangst!!

    Iemand suggesties?
    Corrien, is dit wat er gebeurd wanneer je een foute zender hebt?

    Ga maar weer terug naar de winkel. :(
     
  12. spedter

    spedter

    Lid geworden:
    13 jun 2009
    Berichten:
    651
    Locatie:
    Haarlemmermeer
    Sorry! :hammer:Niet goed gekeken! Staat wel degelijk een letter I op!!

    Inmiddels is het probleem opgelost! Corrien bedankt voor de (telefonische) hulp en service!!
     
  13. marcelbjorn

    marcelbjorn

    Lid geworden:
    14 sep 2008
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Nieuw-Vossemeer

    Heb het zelfde probleem met mijn T6EX, is al wel terug geweest voor update (jaar geleden of zo) wat is hier de oplossing geweest?
     
    Laatst bewerkt: 9 okt 2009
  14. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Als je problemen hebt met het bereik kun je de apparatuur ter controle aanbieden bij de servicedienst. In de meeste gevallen heeft dit bij 2,4 GHz apparatuur echter te maken met de zender- of ontvangerantennes en daar kun je eerst zelf even naar kijken.

    De terugroepaktie heeft uitsluitend te maken met de GUID, oftewel de unieke code van de zender.

    Bovenstaand geval betreft een zender, waarbij t.b.v. dit GUID-probleem de gehele 2,4 GHz print werd vervangen. Na het uittesten werd ook nog een fabricagefout verholpen, waarbij de antenne weer even werd losgenomen. Deze werd daarna niet meer door mij vastgezet en dom genoeg werd er vergeten na te testen. Forumer Spedter heeft de antenne na telefonisch overleg zelf vastgezet en kreeg als 'smartegeld' voor een mislukte vliegdag een kleine vergoeding. Verder was hij zo discreet om dit hier verder niet te vertellen. Daarvoor nog dank! Nu biecht ik zoiets zelf ook niet graag op, maar fouten worden ook hier gemaakt en dat is niet geheim.
     
    Laatst bewerkt: 9 okt 2009
  15. spedter

    spedter

    Lid geworden:
    13 jun 2009
    Berichten:
    651
    Locatie:
    Haarlemmermeer
    Geen dank, fouten maken is menselijk! En ik ben erg goed geholpen! :D
     
  16. pascall

    pascall

    Lid geworden:
    8 mrt 2008
    Berichten:
    1.539
    Locatie:
    zeeuws-vlaanderen
    Kijk voor dat soort mensen heb ik wardering voor!
     
  17. Van Eersel

    Van Eersel Guest

    Mijn in juni 2009 gekochte zender Futaba T6EX heeft typenummer A70929843.
    Deze werkt prima maar heb ik nog niet gebonden aan een nieuwe ontvanger.
    Vraag: Zou deze ook teruggeroepen moeten worden omdat de GUIDE misschien 0 is.
    Groetjes

    Van Eersel
     
  18. roger007

    roger007

    Lid geworden:
    5 dec 2007
    Berichten:
    79
    Locatie:
    Oud-Beijerland Z-H
    Corrien weet jij toevallig ook wanneer de nieuwe M-Link van Multiplex wordt uitgeleverd op de website had ik gezien dat zij met uitleveren zijn begonnen en ook mijn vraag is kan jij die leveren voor de 3030 en inbouwen
    Mvg roger007
     
  19. simendewulf

    simendewulf

    Lid geworden:
    5 okt 2004
    Berichten:
    2.970
    Locatie:
    evergem
    deze week onze 2 clubzenders binnen gebracht ( via ALBATROS ) de ene is leraar en de andere leerling, alles is tot nu toe goed gegaan maar vorige week geen ontvangst meer op de leerling zender ( via kabel natuurlijk )
    nu kom ik tot besluit dat we mischien ons eerste toestel ook door deze reden in de grond geboord hebben ( mijn gedacht was eerst,heb de schakelaar losgelaten )
    nu begin ik te twijfelen , was nu wel allerter iemand aan te leren vliegen
     
  20. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    De zenders zijn binnen en zijn zojuist bewerkt. De leraarzender was defect, waarbij het vermoeden bestaat dat er ook eerder iets anders aangesloten is geweest dan alleen maar de leerlingzender. Zowel het l/s-systeem als het voedingscircuit van het impulsdeel waren stuk en dat kan de leerlingzender niet hebben veroorzaakt.

    Met de terugroepaktie heeft dit probleem uiteraard niets te maken, buitendien was de terugroepaktie van Robbe en dit zijn zenders van Avio & Tiger.
     

Deel Deze Pagina