TFL Zonda 41" Cat (twin)

Discussie in 'Speedboten' gestart door savage .26 picco, 9 jun 2015.

  1. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
  2. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Ik weet niet hoe het in Noord Holland is, maar hier in Zwolle hebben we Ferweda ( automaterialen zaak ), die kunnen alle kleuren verf maken, maar wel voor 1:1 auto's, ik weet niet of dat uitmaakt?
     
  3. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Ik ook niet..... Daar woon ik al een paar jaar niet meer :p Hoek van Holland is Zuid-Holland ;)
    Hier kunnen ze ook wel vanalles mengen maar de fluor kleur die ik zoek niet....

    Zelfs niet bij een verfspeciaalzaak waar ik vandaag geweest ben , maar daar hadden ze gelukkig nog wel 2 250ml potjes met fluor latex voor binnen :D:D Met een laag blanke lak er overheen is die ook geschikt voor buiten ...
     
  4. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Whoops, is al weer een tijdje terug dat ik op de kaart gekeken heb :)

    Ah, dan zoekt u een aparte kleur waarschijnlijk?
    Maar mooi dat u het gevonden heeft, ik ben benieuwd!
     
  5. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    De fluor kleuren zijn bijna alleen maar te krijgen in spuitbussen , na het drama met de Triton was ik daar een beetje huiverig voor dus ben ik opzoek gegaan naar gewone acryl verf die ik met lucht of electrisch kan spuiten.

    De Zonda gaat naar het voorbeeld van de Triton in een Miss Geico jasje gestoken worden , niet origineel maar wel lekker opvallend op het water :D
     
  6. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Tis door omstandigheden "ff" stil geweest en dr is ook maar weinig gebeurd op RC hobby gebied.....
    Maar we gaan het weer oppikken !!

    Afgelopen 2 weken bezig geweest met de Zonda en hem vaarklaar gemaakt om te kunnen testen.

    Vandaag voor het eerst het water in gegooid met een setje verse 4S Zippy's en de 40x1.9P props.

    Liep niet heel verkeerd al zeg ik het zelf.
    Zit nog wel een beetje afstelwerk in maar daar ontkom je niet aan met een nieuw opgebouwde Cat.

    Pieken zaten met de 40x1.9P props nu rond de 110~115A. Ook nog heel ff met de 42x1.9P props gespeeld en die pieken rond de 140~145A wat op het randje is voor de 5000mah 30C packs die ik nu gebruik.

    Filmpje.van de eerste keer varen....
    Helaas gaat filmen en varen met de Spektrum DX4R Pro een stuk minder makkelijk dan met mn oude T3PK zender.

     
  7. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.878
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Ziet er goed uit. Je hebt een grotere vaarplek nodig! :)
     
  8. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Die heb ik ook nog wel , maar da's een stukje verder fietsen.
    Maar dit "haventje" van de kanovereniging is gewoon lekker dichtbij , voorzien van vlonders en een leuk stukje om te testen , mocht het met testen fout gaan is de kans groot dat ik met gemak mn tennisbal aan een touwtje er overheen kan gooien ;)

    Als er geen vissers zitten kan ik ook nog op de vaart waar ik keer varen , das wel een redelijk stukje maar helaas vaak bevolkt door vissers die niks vangen :rofl::rofl::rofl:
     
  9. gerjanmonohull74

    gerjanmonohull74

    Lid geworden:
    9 apr 2014
    Berichten:
    516
    Locatie:
    Zevenaar, favoriete vaarlocatie Breuly
    Gaat al lekker en dat voor 4s.
    Extreem veel vissers ook op mijn vaarplekken.
    Hoe film jij dan precies ? Ik heb een spybril aangeschaft eens kijken of dat wat is. 780 resolutie
     
  10. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Met de 42x1.9P props loopt ie nog wat mooier , dan loopt ie zelfs enkel op de props merkte ik gisteren :rofl: Eerst bewoog de romp en daarna ging ie pas daadwerkelijk de hoek om :rofl: Nadeel is alleen dat die props voor de huidige packs op het randje zijn.

    Vissers doe je helaas weinig aan zodra het een beetje redelijk weer is duiken die overal op.
    Daarom vaar ik meestal in dat haventje , daar zitten ze niet :D

    Filmen deed ik vroeger gewoon met de zender in de ene hand en mn telefoon in de andere. Mn oude T3PK met dropdown voor het stuurwiel was precies goed qua formaat. Bij mn nieuwe Spektrum zit het stuurwiel jammer genoeg net ff iets verder van de zender waardoor dat niet meer gaat :( Dus gisteren maar ff de telefoon op de zender vast gezet met een stukje tape.
     
  11. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Het was vandaag weer lekker weer om te varen dus daar hebben we de gebruik van gemaakt met de Zonda :yes:

    Na een rondje spelen met de 4s packs en Graupner 2317 in 51mm was het tijd voor een rondje 5s 8000mah met de 42x1.9P props.

    Liep best netjes al zeg ik het zelf.



    Daarna nog een rondje 5s gedaan maar dan met de 45x1.9P props. Dat liep nog net ff ietsjes leuker :D Benieuwd wat de Unilog daar straks over te vertellen heeft qua ampère's :rofl:



    Snelheden heb ik geprobeerd te meten via mn telefoon en een GPS fietscomputer app maar dat lijkt niet zo best te werken. Mogelijk gooit het carbon/Aramide doek daar een beetje roet in het eten.

    Snelheid op 5s met de 42x1.9P zou volgens die app iets van 77km/u zijn en met de 45x1.9P 87km/u.

    Afgaand op mn gevoel/ervaring missen daar een paar kilometers. Dus morgen gaan we nog maar ff een keertje varen en dan gaat de Bushnell Radargun gewoon mee , kijken of het daar wel mee te meten is.
     
  12. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Gisteravond de Unilog ff uitgelezen...
    Met de 45x1.9P props zitten die pieken normaal zo rond de 160~170A met een uitschieter naar de 197A :rofl:

    Vandaag ook nog ff van het goeie weer gebruik gemaakt om te varen met de Zonda en een wat extremer propmaatje voor de 3974's te proberen. Graupner 2317's in 51mm om precies te zijn.

    Liep niet heel verkeerd maar was of een beetje te veel voor de props of ik heb iets geraakt...
    Aan het eind van het filmpje is duidelijk te horen dat 1 van de props een blad verliest. Bij de andere prop bleek er al een scheurtje in de rand van 1 can de bladen te zitten.

     
  13. Herman-54

    Herman-54

    Lid geworden:
    5 jul 2015
    Berichten:
    8
    Locatie:
    Afferden Limburg
    Hallo, i.v.m. gezondheid heb ik lang niets van mij laten horen. Ik ben vorig jaar begonnen om zelf een carbon catamaran te bouwen door middel van vacuüm injectie. Ik ben nu zover dat ik de hardware in wil gaan bouwen, die ik gokocht heb op aanraden toender tijd van jou. Om geen fouten te maken, zou het fijn zijn om te werken via een aansluitschema. Heb jij zoiets? Natúúrlijk van een twin. Dr een vraag. Ik zie op YouTube dat ze vee gebruik maken van een kleine schakelaar. Waar wordt deze voor gebruikt? Ps. Als hij klaar is komt er natuurlijk een bouwverslag. Ik heb veel foto's. Van zelf gemaakte tekening tot injectie. Groetjes en alvast bedankt voor het antwoord, Herman 20180323_093609.jpg
     
    gerjanmonohull74 vindt dit leuk.
  14. Herman-54

    Herman-54

    Lid geworden:
    5 jul 2015
    Berichten:
    8
    Locatie:
    Afferden Limburg
    Hoi, ik ben nu bezig om het hydraulisch roer te monteren. Hoe heb jij de 2 doorgangen van het flex kabeltje(binnen en buiten kabel) waterdicht gemaakt? Bij het setje zit verder niets wat ik hier kan gebruiken.
     
  15. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Hoi Herman, Afferden, Gelderland of Limburg?
     
  16. Herman-54

    Herman-54

    Lid geworden:
    5 jul 2015
    Berichten:
    8
    Locatie:
    Afferden Limburg
    Hoi Ron, Afferden Limburg. Jammer anders had ik jou al een keer uitgenodigd voor een kop koffie. Maar Druten is voor mij nog te doen 45 minuten. Als je het op prijs stelt wil ik wel een keer op bezoek komen. Ik ben een beginneling (2 jaar) en face to face kun je ontzettend veel leren. Misschien kun je mij al een paar antwoorden geven. Ik heb bij TFL een roer met "Seitenanlenkung" gekocht. Hydraulisch noemen ze dit ook wel, al hoewel er niets hydraulisch aan zit. Hoe krijg de de doorgang van het binnen en buiten kabeltje van buiten de boot naar binnen waterdicht? Ik heb 2x Flier 250A ESC's gekocht. Zie foto voor mijn setup. Hoe zit het met de dikte van de kabels. Moet ik deze zo dik mogelijk houden, zoals die van de ESC's? Stekkers: XT90 gebruiken? Je heb nu natuurlijk al in de gaten dat ik een werktuigbouwkundige ben en geen elektro. Ik ben benieuwd op jou antwoorden, Groetjes Herman
    [​IMG]
     
  17. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal

Deel Deze Pagina