The Black Pearl

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door whitestar401, 1 jun 2011.

  1. whitestar401

    whitestar401

    Lid geworden:
    12 mei 2011
    Berichten:
    51
    Locatie:
    varsseveld
    Hmm, ik verf liever. Het is ten slotte de Black Pearl en niet de Brown Pearl ;-) Al snap ik je motivatie hoor! Een model waarvan je het vakwerk blijft zien heeft ook zeker zijn waarde! Maar ik schilder ze liever naar het orgineel.

    Ik denk overigens dat ik het toch zwart ga beitsen. De verf heb ik toch gehaald, en lijkt het uiteindelijk toch niet kan ik er altijd nog een laag zwarte verf overheen gooien. Andersom word moeilijker ^^
     
  2. hawser

    hawser

    Lid geworden:
    23 sep 2007
    Berichten:
    568
    Verf over beits

    Verf over beits ga je volgens ook mij niet lukken, zorg dat je niet teveel vocht in brengt, anders springen of krullen alle latjes en dat zou zonde zijn.
    Succes grt Hawser
     
  3. whitestar401

    whitestar401

    Lid geworden:
    12 mei 2011
    Berichten:
    51
    Locatie:
    varsseveld
    Niet direct, maar na het volledig laten drogen van de beits. (we praten dan over het model een paar dagen tot een week laten rusten op kamertempratuur) Dan is al het vocht weer uit de latten, en dit gaat ook alleen op wanneer het beitsen echt niet wat word. Ik vind het op de proefstukjes namelijk al zeer lastig om een gelijkmatig effect te krijgen. Dit versterkt natuurlijk wanneer je het volledige model gaat doen. ik ben geen geoefende schilder. De kans dat het beitsen mis gaat is dan een stuk groter. Daarom dat ik er rekening mee houd dat ik het misschien alsnog moet verven. Het vergt wel weer zorgvuldig schuren en dus een hoop werk, maar ik wil ook nog niet maarzo van het beitsen af stappen. Overigens zijn dit ook nog dingen waar ik over nadenk. Ik wou het een eerste schilderbeurt geven wanneer de romp af is, maar daar zie ik nu van af omdat ik nog niet cker weet wat ik ga doen. Ondertussen blijf ik expirimenteren met de verschillende mogelijkheden op proefstukjes.

    Jullie tips zijn overigens zeer goed. Ik heb zo al verschillende dingen kunnen proberen, rekening houdend met dingen waar ik zelf nog niet aan had gedacht. Mijn dank daarvoor :-D
     
    Laatst bewerkt: 19 jul 2011
  4. whitestar401

    whitestar401

    Lid geworden:
    12 mei 2011
    Berichten:
    51
    Locatie:
    varsseveld
    Zo, ik heb nu de eerste week van mijn vakantie erop zitten en dus flink opgeschoten. Gezien het weer ook niet echt geweldig is heb ik gemiddeld zo'n 3 uur per dag aan mijn boot gewerkt. Het resultaat mag er van mij zijn! De romp is nu klaar om geverfd te worden. Er moeten nog enkele metalen objecten aan de romp bevestigt worden, maar die moeten toch met andere verf gebeuren en als ik die er al aan maak word het helemaal een priegelwerk. De delen die op het dek komen moeten ook later bevestigd worden, aangezien ik het dek niet zwart maak.

    Allereerst een foto waar ik de kapiteins hut gemaakt heb en de binnenkant zwart gemaakt heb.

    [​IMG]

    Dit heb ik gedaan omdat je naar binnen kunt kijken door de ramen. Door de binnenkant en die gedeelte mat zwart te maken zie je niets door de ramen en lijkt het net of het licht uit is. Vind ik iets netter dan dat je direct door de ramen de romp ziet. Overigens glanst het verf hier. Maar dat komt omdat de verf bij deze foto nog nat was ;-)

    Overigens moet ik zeggen dat ik die kleur zwart wel erg mooi vind. Er zat één laag op, en daardoor is het mooi mat zwart, maar zie je alle details goed. Ik heb daarom besloten om die kleur te gebruiken. ik vind black wash toch iets te eng. Al helemaal door alle details die er op zitten. Wanneer je bij black wash iets over een eerder geverfde gedeelte heen gaat zie je dat direct en blijf je het zien. Mijn schilderskwaliteit is niet zo goed dat ik dat dus aandurf.

    Nu ga ik de volgende week de romp schilderen. Daarna enkele onderdelen van het dek in elkaar zetten, dek lakken, onderdelen schilderen en alles bevestigen. (Waarschijnlijk gaat me dat niet allemaal lukken volgende week haha Dit alles hangt er natuurlijk af van wat ik verder nog doe. Vakantie is voor mij te tijd om gek te doen en op het laatste moment nog dingen te gaan ondernemen lol)

    Nu ga ik jullie niet langer vervelen met mijn gepraat en geef jullie de foto's

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ik hoop dat jullie het mooi vinden, en als jullie meer info willen of detail foto's hoef je het mij alleen maar te vragen!

    Groeten!
     
  5. hawser

    hawser

    Lid geworden:
    23 sep 2007
    Berichten:
    568
    Leuk project

    Dat het zo'n leuk model zou worden had ik niet verwacht en je doet het ook netjes! Ga niet ze snel en hou ze mooi.
    Succes
    Hawser
     
  6. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Zou schoolborden zwart iets zijn?
    [​IMG]
    lijkt me vreselijk moeilijk om zo'n kleur te krijgen.

    Inspuiten met kleeflaag en houtskoolstof erover spuiten.
    Zou dat blijven afgeven?

    Netjes gebouwd.
     
  7. P. Burghoorn

    P. Burghoorn

    Lid geworden:
    17 feb 2008
    Berichten:
    1.366
    Locatie:
    Halderbergen
    Hallo Whitestar,

    Je bouwd erg snel en secuur. Voor die zwarte kleur op de romp kan je een donker grijze (antreciet) dunne laag aanbrengen. Na droging met zwarte matlak inwassen en daarna weather met wit om een vale tint te krijgen. Het gehele zaakje verzegelen met blanke matlak. Misschien is dat wat?

    Groeten Paul
     
  8. LeoS

    LeoS

    Lid geworden:
    29 dec 2008
    Berichten:
    723
    Locatie:
    Kloetinge, Zeeland
    Teer

    Probeer es met zwarte teer. Kan niet garanderen dat het het juiste effect geeft, maar teer werd vroeger op schepen gebruikt. Ik heb ooit es een bottertje gemaakt en dat ook met teer zwart gemaakt. Teer is wel moeilijk te verkrijgen, denk ik.

    Bitumenverf (Teer) | Bouwbestelsite
     
  9. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Echte koolteer zoals van vroeger is glans.
    Na heel veel tijd in de buitenlucht verouderd het pas en wordt mat, tevens gaat het dan "krijten" (afgeven net als roet).

    Lijkt me geen goed plan.
    Weet niet hoe de teervervangers het doen.
     
  10. whitestar401

    whitestar401

    Lid geworden:
    12 mei 2011
    Berichten:
    51
    Locatie:
    varsseveld
    Hey allemaal,

    De laatste maanden ben ik langzaam maar zeker verder gegaan met het bouwen van mijn model. Ik heb hier geen verslag van bijgehouden. Ik vond er te veel tijd in gaan zitten. Tijd is schaars en ik vond het leuker het beetje tijd dat ik had aan mijn model te besteden dan aan het maken van een verslag. Desondanks wil ik jullie foto's van het eindresultaat niet onthouden en ik hoop dat jullie het mooi vinden!

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  11. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
  12. P. Burghoorn

    P. Burghoorn

    Lid geworden:
    17 feb 2008
    Berichten:
    1.366
    Locatie:
    Halderbergen
    Netjes gebouwd, maar een Black Pearl met witte zeilen??

    Groeten Paul
     
  13. whitestar401

    whitestar401

    Lid geworden:
    12 mei 2011
    Berichten:
    51
    Locatie:
    varsseveld
    Ze zijn donkergrijs. Mijn camera is niet zo goed, en verkleurt het enigzins. De eerste foto komt het dichtst bij de werkelijkheid. Ik heb me best gedaan zwart te verven, maar is niet gelukt. Dit was het beste dat ik kon doen, en als je zo het model ziet lijkt het nog best aardig. Ik heb daarom niet het risico genomen het te verprutsen door ze verder met verf te gaan bewerken.
     
  14. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Ik heb wel wat kolen roet voor je. . . . .
     
  15. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Klopt het met de "echte" dat de kielbalk zo ver uitsteekt, vooral bij de boeg?
     
  16. patrick_rikken

    patrick_rikken

    Lid geworden:
    16 jan 2011
    Berichten:
    30
    Locatie:
    Arnhem
    Hoi,

    Geen tijd voor een bouwverslag, wel tijd voor het copyrighten.

    mvg,
    patrick
     
  17. Brandaris

    Brandaris Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2007
    Berichten:
    3.746
    Locatie:
    Vlaardingen
    Je kan maar zuinig zijn op je foto's,
    maar dat kost hooguit 5 minuten werk hoor in Windows Paint.

    Wel overdreven vind ik ook!:rolleyes:
     
  18. newbie

    newbie

    Lid geworden:
    3 jan 2008
    Berichten:
    1.155
    Locatie:
    belgie Limburg
    welk nut heeft dit copyrighten.
     
  19. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Voorkomen dat iemand anders jouw foto's gaat gebruiken om zelf op een ander forum een "bouwverslag" te starten en te gaan pronken met andersmans werk. Geloof me, het gebeurt.
     
  20. newbie

    newbie

    Lid geworden:
    3 jan 2008
    Berichten:
    1.155
    Locatie:
    belgie Limburg
    foto's van tips & trucks kan ik begrijpen, niet van een schip.
     

Deel Deze Pagina