the Wings Nistelrode , verzameltopic

Discussie in 'Verenigingen' gestart door plotterwelt, 2 mei 2010.

  1. SergeR

    SergeR

    Lid geworden:
    29 jul 2012
    Berichten:
    129
    Locatie:
    Maren-Kessel
    En het resultaat ziet er strak uit. Zelf ook een bestelling bij Rob gedaan :)
     
  2. Chopstick

    Chopstick

    Lid geworden:
    8 okt 2007
    Berichten:
    1.099
    Locatie:
    Heesch
    Inderdaad strak 3D printwerk.
    Het past allemaal prima. Rob bedankt!
     
  3. ArnoNL

    ArnoNL

    Lid geworden:
    29 apr 2011
    Berichten:
    12
    Locatie:
    Berghem



    Chopstick gefeliciteerd met je eerste FPV vlucht!

    Beste medeleden/bestuur. Begrijp ik het nu goed dat we vanaf heden WEL mogen FPV vliegen op onze mooie club (aangezien er nu blijkbaar ook door andere leden FPV gevlogen gaat worden en ik in het lijstje van jaaractiviteiten zelfs een FPV middag gepland zag staan)?

    Indien ja wat is dan het regelement hieromtrent?

    Toen ik 2 jaar geleden met FPV begon is mij door meerdere personen medegedeeld dat dit NIET mocht bij onze club. Dit heb ik dan ook nooit op de club gepraktiseerd. Ik ben dat toen elders gaan beoefenen.

    Grt. Arno
     
  4. SergeR

    SergeR

    Lid geworden:
    29 jul 2012
    Berichten:
    129
    Locatie:
    Maren-Kessel
    Ik denk niet dat er een specifiek reglement is tbv FPV. Één van de bestuursleden vliegt zelf ook FPV ;-)

    Het draait vooral om veiligheid, net zoals de andere takken van onze hobby. Zelf vlieg ik alleen FPV op het veld als ik de enige actieve vlieger ben (of met andere FPV'ers), je hebt toch een stuk minder overzicht. En vliegen met een buddy/spotter lijkt me ook niet overbodig.

    Waarmee vlieg je FPV, Arno?
     
  5. ArnoNL

    ArnoNL

    Lid geworden:
    29 apr 2011
    Berichten:
    12
    Locatie:
    Berghem
    Ik vlieg met 2 zelf gebouwde quads, 1 met door mezelf ontworpen soft- en hardware en een ander met naza. Daarbij nog een vleugelmodel ook zelf ontworpen en gebouwd.

    M.a.w. er mag dus nu wel gewoon FPV gevlogen worden bij onze club? Kan iemand dit bevestigen?

    Ik heb hier ooit specifiek om gevraagd (bij 1 van de bestuursleden) en die vertelde dat dit toen niet mocht.
    Een grote stap als we binnen 2 jaar van helemaal niet FPV (ook niet met spotter) naar FPV vliegen zonder spotter zijn gegaan...(wat misschien ook wel weer een stap te ver is gezien het feit dat er een voetpad loopt om ons veld, een FPV vlieger weet hoe moeilijk diepte en afstand in te schatten zijn en dan heb ik het niet eens over overzicht van de situatie rondom je model).
    Maar het zou een goede ontwikkeling zijn!
     
    Laatst bewerkt: 7 mrt 2015
  6. Metroid

    Metroid

    Lid geworden:
    29 jun 2005
    Berichten:
    873
    Locatie:
    Oss
    Hoi Arno,

    Wat Frank had gedaan was niet erg slim. Hij vertelde mij dat als hij een spotter had niet die schade aan zijn Quad zou hebben. Misschien wel geen.
    Het is zeker wel een vereiste om een spotter te hebben. Het zou je maar gebeuren dat je tegen iemand aan vliegt.
    Verder let op andere met hun toestellen.

    Doe niet gek en laat je niet gek maken. En breng anderen als je zelf niet in gevaar. Beetje gezond verstand is bij FPV gewenst.

    Gr. Rob
     
  7. Chopstick

    Chopstick

    Lid geworden:
    8 okt 2007
    Berichten:
    1.099
    Locatie:
    Heesch
    Met een spotter is het vooral makkelijker om FPV te leren. De lens vertekent het beeld toch wel wat, en daardoor is het schatten van afstanden best moeilijk.
    Verder is ons veld voor zo'n kleine quad groot zat. En hoog en ver is in mijn ogen niets aan. Dan zie je er niks meer van.
     
  8. Chopstick

    Chopstick

    Lid geworden:
    8 okt 2007
    Berichten:
    1.099
    Locatie:
    Heesch
    En ik was speciaal op een doordeweekse dag gegaan, met een extra kleine kans op wandelaars, kijkers etc.
    Als ik een spotter had gehad, dan had die gezien dat de quad ondersteboven op het veld lag. ik had dan geen gas meer gegeven, en de zaak niet in de soep gedraaid.

    Maar ik ben idd ook wel aanmerkelijk voorzichtiger nu ik weet wat je wel en niet ziet door de lens.
     
  9. Metroid

    Metroid

    Lid geworden:
    29 jun 2005
    Berichten:
    873
    Locatie:
    Oss
    @Chopstick:
    Jammer dat je zoveel schade aan je quad had.

    @ArnoNL:
    Neem je spullen gewoon mee naar het veld en zorg voor een spotter. Als je vliegt in het weekend zal er geheid wel meer mensen op het veld zijn.
    Schrijf je natuurlijk ook in voor het FPV race evenement wat Serge, Frank en ik willen organiseren. Dit is een reclame voor de FPV'er na de club en leden. Er zijn al wat leden die met race quad vliegen en mee kunnen doen.

    Nu is het hopen dat de regering niet de sport doet inbannen met de aankomende verkiezingen.

    Gr. Rob
     
  10. Chopstick

    Chopstick

    Lid geworden:
    8 okt 2007
    Berichten:
    1.099
    Locatie:
    Heesch
    Wanneer was die museumdag eigenlijk. Kon het op de site niet lezen, en ook niet in het mailbericht.
    Had het nog niet in mijn agenda staan, vandaar.
     
  11. evbragt

    evbragt

    Lid geworden:
    6 jan 2009
    Berichten:
    1.549
    Locatie:
    Oss / MVC Berlicum
  12. cajo

    cajo

    Lid geworden:
    30 nov 2008
    Berichten:
    675
    Locatie:
    Uden
    Je kunt het allemaal weer vinden op de clubsite.
     
  13. Awol

    Awol

    Lid geworden:
    22 feb 2006
    Berichten:
    1.421
    Locatie:
    Nistelrode
    Ik ga er definitief mee stoppen mensen. Enthousiast weer begonnen vorig seizoen maar het komt er niet van.....vlieg veel en veel te weinig.

    Andere hobby's en prive vragen aandacht...vandaar dat alles in de verkoop gaat. Zie hiervoor het topic in het verkoopgedeelte..
    Kisten, zenders, ontvangers etc etc. Mocht er iets bijzitten dat je interessant vindt dan hoor ik het graag.
    Veel succes met the wings verder!
     
  14. Chopstick

    Chopstick

    Lid geworden:
    8 okt 2007
    Berichten:
    1.099
    Locatie:
    Heesch
    Gaan jullie ook allemaal mee naar het NMM?
    Gezellig!
     
  15. Metroid

    Metroid

    Lid geworden:
    29 jun 2005
    Berichten:
    873
    Locatie:
    Oss
    Ik wel. Zie je morgen.
     
  16. Chopstick

    Chopstick

    Lid geworden:
    8 okt 2007
    Berichten:
    1.099
    Locatie:
    Heesch
    Mooi museum. Was je er niet bij, dan heb je echt iets gemist.
     
  17. willie63

    willie63 Guest

    Veel plezier a.s Zondag bij de opening van het vliegseizoen 2015.
    ikzelf zit nog in het M.O ben 12e weer in Nl
     
  18. Chopstick

    Chopstick

    Lid geworden:
    8 okt 2007
    Berichten:
    1.099
    Locatie:
    Heesch
    Ik wens iedereen ook een mooie seizoensopening. Aan het weer zal het niet liggen. Schitterend, ik word er jaloers van.
    Ik ben er niet bij wegens de verjaardag van mijn zoon.
     
  19. Chopstick

    Chopstick

    Lid geworden:
    8 okt 2007
    Berichten:
    1.099
    Locatie:
    Heesch
    Wanneer wordt het nu eens fatsoenlijk vliegweer?
    Telkens als ik wel kan waait het (te) hard, of is het koud en nat.
    En zo kan ik nog wel ff doorgaan.
    Heb hier toch een prive-draadje.
     
  20. evbragt

    evbragt

    Lid geworden:
    6 jan 2009
    Berichten:
    1.549
    Locatie:
    Oss / MVC Berlicum
    Ik voel met je mee...
     

Deel Deze Pagina