the Wings Nistelrode , verzameltopic

Discussie in 'Verenigingen' gestart door plotterwelt, 2 mei 2010.

  1. Chopstick

    Chopstick

    Lid geworden:
    8 okt 2007
    Berichten:
    1.099
    Locatie:
    Heesch
    Eindelijk weer eens lekker gevlogen. Het was wel rustig op het veld, 2 heli's. Dus flink door kunnen raggen.
     
  2. Zenith

    Zenith

    Lid geworden:
    17 okt 2009
    Berichten:
    349
    Locatie:
    Schaijk
    Gisterenavond ook lekker gevlogen totdat de aansturing uit een van de rolroeren brak.
    Gelukkig bleef het rolroer neutraal staan zodat ik de kist met het richtingsroer veilig kon landen.

    Het is inmiddels alweer gerepareerd.

    Misschien ga ik zo meteen nog effe een rondje doen.
     
  3. Chopstick

    Chopstick

    Lid geworden:
    8 okt 2007
    Berichten:
    1.099
    Locatie:
    Heesch
    Fijn dat je hem kon redden. Altijd zonde, een crash.
     
  4. cajo

    cajo

    Lid geworden:
    30 nov 2008
    Berichten:
    675
    Locatie:
    Uden
    Een paar nieuwe lipo's voor de trainer 1600 , bij de eerste test liep het vermogen op tot over 600 Watt
    denk dat een kleinere prop hier wel van toepassing zou zijn.
     
  5. Chopstick

    Chopstick

    Lid geworden:
    8 okt 2007
    Berichten:
    1.099
    Locatie:
    Heesch
    of een beetje minder spoed?
     
  6. ArnoNL

    ArnoNL

    Lid geworden:
    29 apr 2011
    Berichten:
    12
    Locatie:
    Berghem
    Hebben wij als club al gecommuniceerd dat er vanaf volgende maand nieuwe regels gelden voor ons als leden? Niet hoger dan 120m omdat wij niet bij de KNVvL zijn aangesloten?
    Is dit een reden om, zoals in het verleden, wederom lid te worden van de KNVvL (als club EN als individuele leden)?
    Indien ja, moeten wij dan allemaal onze brevetten halen?

    --------------------------------quote mededeling KNVvL-----------
    ...................................
    De overheid heeft zich daarom genoodzaakt gezien maatregelen te treffen. Eerder al is het commerciële gebruik van modelluchtvaarttuigen gescheiden van het recreatieve gebruik en zijn er strenge voorwaarden gesteld voor het mogen uitvoeren van commerciële vluchten om onder andere luchtbeelden te kunnen maken. Omdat veel van de, wat we gemakshalve maar even de ‘nieuwe multikoptervliegers’ noemen, in tegenstelling tot de meeste klassieke modelvliegers, niet echt een besef van veiligheid in het luchtruim lijken te hebben, heeft de overheid aangekondigd per 1 juli 2015 een hoogtebeperking van 120 meter in te stellen voor vliegen met modelvliegtuigen.

    In de loop der jaren heeft de KNVvL een goede band weten op te bouwen met de overheid en ook met de luchtvaartpolitie. In het overleg dat plaats heeft gevonden voorafgaand aan het besluit een hoogtebeperking in te stellen met onder andere vertegenwoordigers van de KNVvL heeft de wetgevende instanties laten weten veel waarde te hechten aan het veiligheidssysteem wat door de KNVvL en de daarbij aangesloten clubs wordt gehanteerd. Dit Basis Veiligheidsreglement Modelvliegsport (BVM) biedt onder andere door middel van een volwassen systeem van opleidingen en breveteringen een houvast voor het verantwoord medegebruik van het luchtruim. Het maakt de KNVvL modelvlieger zich bewust van de gevaren en bekwaam in de beoordeling ervan.

    Daarom heeft de overheid besloten voor wat betreft de hoogtebeperking een uitzondering te maken voor het vliegen bij clubs die aangesloten zijn bij de KNVvL. We beschouwen dat natuurlijk niet alleen als een compliment voor de jarenlange inzet van de KNVvL op het gebied van veiligheid, maar we zijn tevens erg blij als KNVvL dat dit vertrouwen ook uitstraalt naar onze aangesloten clubs die daarmee op hun vertrouwde maximale vlieghoogte van 300 meter kunnen blijven vliegen.

    Nog even belangrijk om te melden is dat de uitzondering op de hoogtebeperking dus geldt voor de clubs waarbij gevlogen wordt. KNVvL leden die bij een andere club vliegen moeten zich gewoon aan de hoogtelimiet van 120 meter houden. Andersom is het wel zo dat niet KNVvL leden die als gastvlieger vliegen bij een KNVvL club ook tot 300 meter mogen vliegen.

    Per 1 juli zal de nieuwe regeling in zal gaan, zoals die hier is gepubliceerd. Het gaat voor de recreatieve modelvliegers dan met name om artikel 19. De overige artikelen hebben betrekking op het commerciële gebruik. Het ministerie van Milieu en Infrastructuur is op dit moment al weer druk bezig met nog een verdere aanscherping van de regels rondom het vliegen met drones. We zijn als KNVvL hierbij een van de belangrijke gesprekspartners. Over de verdere voortgang van de invoering van deze regeling houden we je op de hoogte. Letterlijk en figuurlijk dus.
    --------------------------------einde quote mededeling KNVvL-----------
     
  7. Bop

    Bop

    Lid geworden:
    20 jun 2007
    Berichten:
    13
    Locatie:
    Grave
    Beste Arno,

    vanuit onze club is er nog niets gecommuniceerd. Uiteraard is er op het veld al een en ander besproken. De KNVvL, de Nederlandse koepelorganisatie en vertegenwoordiger van de modelbouw sector heeft de belangen van haar betalende leden verdedigd.

    Het lijkt me dat dit een onderwerp is voor de komende ledenvergadering.

    Gerard.
     
  8. Kawa

    Kawa

    Lid geworden:
    4 apr 2012
    Berichten:
    387
    Locatie:
    oss
    Vandaag vliegen
    Heb er zin in.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  9. willie63

    willie63 Guest

    Hallo
    ivm te weinig tijd......gaat alles in de verkoop hier.
    kisten,,zenders,,,etc etc
    pipercub
    P51
    calmato.
    Decathlon
    kadet trainer
    Corsair
    trainer

    mocht er voor iets interesse zijn stuur maar berichtje
     
  10. Kawa

    Kawa

    Lid geworden:
    4 apr 2012
    Berichten:
    387
    Locatie:
    oss
    Jammer Willie
    Maar als er niks van komt is het ook zonde.
    Succes met de verkoop
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  11. Chopstick

    Chopstick

    Lid geworden:
    8 okt 2007
    Berichten:
    1.099
    Locatie:
    Heesch
    De donkere dagen voor de kerst zijn aangebroken. Teveel wind om te vliegen. Jammer, want de temperatuur is ongekend hoog.

    Ik wens iedereen een prettige kerst en een mooi vliegjaar toe.
     
  12. Metroid

    Metroid

    Lid geworden:
    29 jun 2005
    Berichten:
    873
    Locatie:
    Oss
    Ook vanuit hier wens ik jullie een prettige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar.
    Dat we maar veel kunnen vliegen in 2016.

    Gr. Rob
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 jan 2016
  13. Chopstick

    Chopstick

    Lid geworden:
    8 okt 2007
    Berichten:
    1.099
    Locatie:
    Heesch
    Wegens migraine wordt het voor mij vanmiddag niks. Veel plezier met de start van ons vliegseizoen.
    Aan het weer zal het niet liggen.
     
  14. Metroid

    Metroid

    Lid geworden:
    29 jun 2005
    Berichten:
    873
    Locatie:
    Oss
    Sterkte en tot snel.

    Gr. Rob
     
  15. Chopstick

    Chopstick

    Lid geworden:
    8 okt 2007
    Berichten:
    1.099
    Locatie:
    Heesch
    Vandaag eindelijk weer eens naar het veld. Mooi weer, af en toe wat windvlagen.
    En plek zat, want verder was alleen Johan er.
     
  16. Metroid

    Metroid

    Lid geworden:
    29 jun 2005
    Berichten:
    873
    Locatie:
    Oss
    Ik ben er morgen weer bij. Vandaag druk bezig geweest met de freesmachine en de tuin. Ja da moet ook wel eens gebeuren.

    Gr. Rob
     
  17. Metroid

    Metroid

    Lid geworden:
    29 jun 2005
    Berichten:
    873
    Locatie:
    Oss
    Ik zoek een oude 35MHz futaba zender. Heeft iemand die nog?
    Zo ja, neem contact op met mij via mail of PB.

    Gr. Rob
     
  18. VINTAGE FLYER

    VINTAGE FLYER

    Lid geworden:
    12 feb 2005
    Berichten:
    1.706
    Locatie:
    heerlen
    grappig rob ik vlieg nog steeds 35mhz en wil ook niet anders werkt nog prima ! :thumbsup:
     
  19. VINTAGE FLYER

    VINTAGE FLYER

    Lid geworden:
    12 feb 2005
    Berichten:
    1.706
    Locatie:
    heerlen
    ik ben intussen al jaren klaar met die knvvl laat ik het daar maar bij houden .:bye:


     
  20. Metroid

    Metroid

    Lid geworden:
    29 jun 2005
    Berichten:
    873
    Locatie:
    Oss
    We zijn nog steeds geen lid. En mogen wel op 300m vliegen.
     

Deel Deze Pagina