Thomas 8 jaar wil graag leren modelvliegen.

Discussie in 'Beginners' gestart door Gerard VLC, 9 mrt 2009.

  1. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.821
    Locatie:
    Zeewolde
    Bij ons gaat het er momenteel zo aan toe, de gebr. Floor als leerling en instructeur ;-)
    (EN JA, hij vliegt echt zelfstandig op deze foto met een calmato!!!)
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. Bryan

    Bryan

    Lid geworden:
    7 feb 2008
    Berichten:
    1.056
    Locatie:
    Limburg
    Leuk om dit te zien zo begon ik een aantal jaar geleden ook :D

    Veel succes met de maiden en veel vliegplezier ;)

    Grt.
     
  3. Gerard VLC

    Gerard VLC

    Lid geworden:
    8 mrt 2009
    Berichten:
    637
    Locatie:
    Veendam
    Woensdag is het toestel gekeurd op de vliegclub, het ziet er allemaal keurig en goed gebouwd uit :cool:.
    Om de keuring helemaal goed te doorlopen moest er ook een vlucht gemaakt worden dus het vliegtuig maar voltanken.
    Ik trek het slangetje van de carburateur af en heb plotseling een gedeelte van het nippeltje nog in de slang zitten, afgebroken :confused:. Er heeft waarschijnlijk al een haarscheur in gezeten.
    Dat werd dus niet vliegen, Thomas een beetje teleurgesteld maar we hebben het samen thuis gerepareerd en als het weer morgen goed is dan kan de proefvlucht plaatsvinden en misschien wel de eerste lesvlucht(en).
    Dan volgt er uiteraard weer een berichtje (met foto's :D ).

    aankomende week een setje zenders met leerling kabel aanschaffen, gaan we gelijk allebei over op 2.4 GHz.
     
  4. Gerard VLC

    Gerard VLC

    Lid geworden:
    8 mrt 2009
    Berichten:
    637
    Locatie:
    Veendam
    het toestel is vandaag ingevlogen en Thomas heeft z'n eerste lessen gehad :thumbsup:. Het ging best wel goed, wonderbaarlijk hoe snel hij het oppikt.
    Alleen het motortje loopt niet helemaal betrouwbaar, na al die jaren toch wel wat versleten dus ik heb net een nieuwe OS max 25 Fx (4CC) besteld, gelijk maar een paar grotere wielen zodat het vliegtuig iets makkelijker over het gras rolt.

    De eerste les! Thomas vond het erg spannend.

    [​IMG]

    aanwijzingen van de instructeur, binnenkort met de trainerkabel.

    [​IMG]

    Als het nieuwe motortje binnen is dan gelijk inlopen en monteren zodat het wat betrouwbaarder loopt en dan natuurlijk veel vliegen.
     
  5. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.821
    Locatie:
    Zeewolde
    Geweldig om dit te zien :D

    Gefeliciteerd met de maiden en de eerste vluchten van Thomas :thumbsup:
     
  6. Gerard VLC

    Gerard VLC

    Lid geworden:
    8 mrt 2009
    Berichten:
    637
    Locatie:
    Veendam
    Dank je Berto,
    papa glimt uiteraard van trots :D (en van de olie).
     
  7. hezik

    hezik Guest

    Bestel die trainerkabel maar af hoor.. tegen de tijd dat die binnen is, is Thomas al aan het prophangen met z'n trainer :p
     
  8. glaerox

    glaerox

    Lid geworden:
    25 okt 2004
    Berichten:
    474
    Locatie:
    Deventer
    Thomas boft maar met zo een vader!

    Leuk om te zien dat dat kereltje op die leeftijd al in bezit is van een mooie trainer, nog zelf gebouwd ook! Mijn charter is een project voor de winter
     
  9. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    Zodan Thomas boft maar!!! Ik ben eigenlijk ook wel jaloers op Thomas :) behoorlijk jong, en dan al je eigen kist hebben, en dan ook nog zelf gebouwd hebben!!!

    Leuk om de glimlach op zijn gezicht te zien, je ziet dat hij er ECHT heel veel lol in heeft en heel blij is met zijn (gestippelde) toestel :p

    ik hoop dat mijn kinderen later (naja... nabije toekomst) ook een intresse ontwikkelen voor het rc vliegen :) (hoewel moeders dat dan wat minder vind :p whahaha)

    Ga zo door, en blijf ons op de hoogte houden van de vorderingen :)
     
  10. Gerard VLC

    Gerard VLC

    Lid geworden:
    8 mrt 2009
    Berichten:
    637
    Locatie:
    Veendam
    de nieuwe motor is besteld en ook de zenders en trainerkabel uiteraard.
    De buurman 3 deuren verder op heeft het virus ook te pakken en gaat binnenkort ook beginnen met lessen, kijken wie er het eerste het brevet haalt :D
     
  11. calmatosport

    calmatosport

    Lid geworden:
    16 okt 2007
    Berichten:
    1.186
    Locatie:
    Delft
    Ik weet haast wel zeker dat dat Thomas zal zijn ;)
     
  12. hezik

    hezik Guest

    Ja da's een gelopen race :)
     
  13. heligek

    heligek

    Lid geworden:
    17 feb 2008
    Berichten:
    1.390
    Locatie:
    dordrecht
    dat gaat tomas zeker winnen das gewoon heel simpel kinderen doen gewoon maar wij (ouderren)denken te veel :confused:

    gogo thomas :p

    ps leest thomas ook mee op dit forum
    dan zal die toch ongeveer naast zijn schoenen moeten lopen met zoveel suporters:D
     
  14. Jahre Viking

    Jahre Viking Guest

    Gerard, misschien ten overvloede, maar thomas staat daat daar mooi in blote armen en benen.... en nog niet al te bruin. Zie dat je hem goed insmeerd op dat gras. Ik heb met het mooie weer heel even staan helivliegen maar was toch flink verbrand. Met een lekker windje erbij heb je er niets van in de gaten. Pas na het douchen als je zal afdrogen.

    Dit ook even voor de andere vliegers en vooral de vaarders.

    (en en en de rijders dan?, ach het gaat er daar zo heet aan toe dat doe per definitie verbrand zijn :D )


    Wat betreft de vliegleerwedstrijd (1 x de woordwaarde), Thomas wint, hands down. Kinderen leren veel sneller en nu in het computertijdperk met het gamen zijn ze gewend aan onafhankelijke bewegingen met beide handen terwijl ze ergens anders kijken.

    Dan nog een opmerking, als ik zie hoe hij de voor zijn handen relatief grote zender beet houd, zou een zenderpult misschien beter zijn?
     
  15. Gerard VLC

    Gerard VLC

    Lid geworden:
    8 mrt 2009
    Berichten:
    637
    Locatie:
    Veendam
    zenderpult komt er zeker aan, leert hij gelijk de knuppels beet houden tussen duim en vingers zodat het sturen nog weer iets fijner gaat en hij geen vermoeide armen krijgt van het dragen van de zender.

    uiteraard is zijn huid voorzien van een laagje zonnecreme, ik slaap snachts ook graag rustig :D

    maar voorlopig is het even wachten op de nieuwe motor en zender en dan zal ik over een half jaar wel het nakijken hebben, ach ja, geeft mij nu even de tijd om m'n big lift te repareren na een mislukte start :oops: (stabilo los, propellor aan gort en de vleugel bevestiging losgescheurd).
     
  16. calmatosport

    calmatosport

    Lid geworden:
    16 okt 2007
    Berichten:
    1.186
    Locatie:
    Delft
    Probeer eens een keycord door het oogje van de zender.
    Waarschijnlijk zal thomas uiteindelijk toch met zijn duimen op de knuppes gaan vliegen. Dat is soepeler bij het 3D'en ;)
     
  17. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.335
    Locatie:
    Harderwijk
    Bovendien is het denk ik meer zoals computergames bediend worden. :D
    Alleen zijn z'n duimen nu nog wat kort...
    Kunnen de sticks niet korter afgesteld worden?
     
  18. Gerard VLC

    Gerard VLC

    Lid geworden:
    8 mrt 2009
    Berichten:
    637
    Locatie:
    Veendam
    Zo, even het stof van dit topic blazen :D

    Vorige week eindelijk dan maar toch de bestelde OS 25 FX ontvangen en afgelopen zondag het motortje laten inlopen. motor op een workmate gemonteerd, tankje en resopijp aangesloten, gasstang eraan, tank vullen, choken en na 1 tik loopt het blokje, prachtig.
    gisteravond de motor op het vliegtuig gemonteerd en nu nog wachten op het verlengstuk tussen motor en resopijp
    (levertijd minimaal 1 week :bad-words:).

    De oude past niet helaas dus dat was een misrekening.

    Ook gisteravond de nieuwe ontvanger ingebouwd en de zenders ingesteld, 6EX voor Thomas en 7C voor mij, beide op 2,4 GHz. Ook de trainerkabel getest en het werkt uitstekend.

    Het is prachtig vliegweer en het is nu dus balen dat er gewacht moet worden op het kleine bestelde onderdeel maar het is niet anders helaas.
    Maar als het dan binnen is dan gaat Thomas elke avond vliegen (als het weer het toelaat he). Het is toch bijna vakantietijd.

    Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen.
     
  19. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Hobbyin al gebeld? Dan heb je het morgen in huis bij postorder.....
     
  20. Gerard VLC

    Gerard VLC

    Lid geworden:
    8 mrt 2009
    Berichten:
    637
    Locatie:
    Veendam
    ja, is niet op voorraad helaas.
     

Deel Deze Pagina