Toen Thomas 11 jaar werd heeft hij een bouwdoos gekregen van een Cessna L-19 birddog.
Dit is een bouwdoos van rbckits online shop - RBCkits Online Shop.
Aangezien dit geen beginners bouwkit is, zal ik Thomas wel moeten begeleiden bij het bouwen.
Ik begeleid hem alleen, het bouwen gaat hij zelf doen en dat is een behoorlijke uitdaging.
Hij wil het model voorzien van schaaldetails dus de lat legt hij gelijk hoog.
Vanavond eindelijk tijd gevonden om er aan te beginnen.
Eerst maar eens de tekening uitrollen op de bouwtafel.
Aangezien er een cd meegeleverd is met foto's maar er geen bouwbeschrijving bijzit, blijkt het een behoorlijke puzzel te zijn.
Eerst 20 keer kijken, studeren en nog eens kijken, overleggen hoe we beginnen gaan en nog maar eens de tekening bestuderen.
Uiteindelijk besloten om met de romp te beginnen en met de neussectie een begin gemaakt.
de eerste onderdelen uitzoeken
lossnijden en de nokjes netjes weghalen
vervolgens netjes lijmen
het resultaat na een avondje studeren en lijmen.
wordt vervolgd.
Dit is een bouwdoos van rbckits online shop - RBCkits Online Shop.
Aangezien dit geen beginners bouwkit is, zal ik Thomas wel moeten begeleiden bij het bouwen.
Ik begeleid hem alleen, het bouwen gaat hij zelf doen en dat is een behoorlijke uitdaging.
Hij wil het model voorzien van schaaldetails dus de lat legt hij gelijk hoog.
Vanavond eindelijk tijd gevonden om er aan te beginnen.
Eerst maar eens de tekening uitrollen op de bouwtafel.
Aangezien er een cd meegeleverd is met foto's maar er geen bouwbeschrijving bijzit, blijkt het een behoorlijke puzzel te zijn.
Eerst 20 keer kijken, studeren en nog eens kijken, overleggen hoe we beginnen gaan en nog maar eens de tekening bestuderen.
Uiteindelijk besloten om met de romp te beginnen en met de neussectie een begin gemaakt.
de eerste onderdelen uitzoeken

lossnijden en de nokjes netjes weghalen

vervolgens netjes lijmen

het resultaat na een avondje studeren en lijmen.

wordt vervolgd.