throttle probleem (idle ) trex 500l

Discussie in 'Electro specifiek' gestart door Lama, 1 jan 2017.

  1. Lama

    Lama

    Lid geworden:
    5 nov 2010
    Berichten:
    4.554
    Locatie:
    venlo
    klopt student

    vandaag weer eens gevlogen (had even tijd:))
    wel maar 1 lipo gevlogen man man wat was het koud .....


    lama
     
    Heli-Uwe vindt dit leuk.
  2. Lama

    Lama

    Lid geworden:
    5 nov 2010
    Berichten:
    4.554
    Locatie:
    venlo
    Hey mannen
    Ik zit nog met het volgende :
    Als ik rudder input geeft , en de stick los laat slaat de staart nog iets terug ( dus niet strak )
    Waar kan dit aan liggen ? De gain toch nog te laag ? ( zit rnd de 80% in gpro setup)

    Had deze al wat verhoogd maar merk geen verschil
    Het is een soort bounce ( na tik geen hunt)
    Bij multicopters kon ik dit bij stellen met de D gain
    Maar vind geen D gain in de gpro parameters
    Dus wel strakke staart met vliegen maar bij harde stops op rudder een rare na tik

    Edit heb gelezen dat ik eerst ff in rate mode de staart moet afstellen en dan weer terug in hh mode , dan zou het opgelost zijn.;)

    Mvg nick
     
    Laatst bewerkt: 16 feb 2017
  3. chrisdv

    chrisdv

    Lid geworden:
    15 jan 2010
    Berichten:
    1.807
    Locatie:
    zuidwest friesland
    In rate mode afstellen kan wel helpen, al is het maar zodat het ongeveer goed is denk ik; althans mijn ervaring met verschillende FBL systemen is dat afhankelijk van het toerental die staart toch nooit stil blijft staan in hover zoals bij heading hold al kan dat ook aan mijn afstel/instel skills liggen :)
    Met de spartan vortex doe wel een 'trim flight' als het zoveel mogelijk windstil is want dat geeft aan hoeveel die corrigeert in hover.

    Mocht het niet helpen dan zou de gpro ook stop gains hebben welke je voor links en rechts kan afstellen om die bij harde stops ook goed te krijgen.
     
  4. Lama

    Lama

    Lid geworden:
    5 nov 2010
    Berichten:
    4.554
    Locatie:
    venlo
    Ja klopt Chris
    In rate zo goed mogelijk afstellen dan zou het in hh mode altijd goed zijn

    Met die stop gains heb ik al beetje mee gespeeld , maar nog niet het resultaat wat ik wil .
    Ik ga in het weekend weer even proberen

    Mvg nick
     
  5. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    In rate afstellen is inderdaad de methode als je problemen hebt..
    Kun je dat in ieder geval uitsluiten.

    Verder, dat percentage is niet belangrijk.
    al staat hij op 1, of op 99. goed is goed.
    Het zegt iets over snelheid van de servo en/of hevellengte.
    oftewel, hardware gain tegenover software gain.
    Langere hevel op de servo = effectief geeft een kleine beweging van de servo een grotere uitslag op de staart = is dus gevoeliger
    hardwaregain is omhoog gegaan, dus moet de software gain omlaag.

    nadeel daarvan is wel dat je minder servo weg gebruikt, dus slijt je potmeter eerder.
    maar, het kan een work around zijn als je geen vlotte, passende servo hebt liggen.

    dus, vind je het % te hoog, maak je de hevel een tikkie langer.
    In jouw geval zou ik dat nog niet meteen doen.


    Waar je even naar moet kijken, is wat het gedrag van de staart is.
    als hij ALLEEN bij een harde stop ff een tikkie doorschiet, kun je het waarschijnlijk met stopgains wegstellen.
    Als hij verder bij rustige staartbewegingen normaal doet..

    Gain kun je ophogen tot hij bij een full rudder tik tegen de knuppel 1 of 2 hunt tikken geeft.
    op dat punt een paar % terugdraaien in de zender.
    eerdere testje, als hij dan wel goed blijft, over naar de volgende:
    testen door zo hard mogelijk in rechte lijn voorbij vliegen. hoor of zie je de staart tikken, schiet hij in een hunt op dat punt.
    weer een tikkie terug op de gain, en weer testen.

    Harde stops zou hij nu op zich vrij goed moeten doen.
    een tikkie doorschieten kan/mag, maar hoort binnen een fractie van een tel weg te zijn.

    Is het op dit punt nog vrij ernstig aanwezig, kan er meer aan de hand zijn, speling, doorknikkende stang tussen servo en staart etc.
    maar 1 ding tegelijk.
     

Deel Deze Pagina