Thrustverschil 2x90mm EDF F18

Discussie in 'EDF forum' gestart door Ton, 5 apr 2014.

  1. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Staat los van wervelstromen Ton (in stator van motor).
     
    Laatst bewerkt: 20 mei 2014
  2. ked

    ked

    Lid geworden:
    25 dec 2009
    Berichten:
    868
    Locatie:
    Drachten
    Het kan ook niet zo zijn dat de luchtstroming van de ene edf de andere beinvloed?

    Misschien zomaar een gekke gedachte?
     
  3. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Putten
    Ik houd het op timing zet deze eens anders op een vaste timing en niet automatisch op hightiming heb je de meeste power dit scheelt namelijk zeker 20% !!! (ligt wel een klein beetje aan de aantal polen van de motors)
    als dit niet werkt de PWM (pulse width modulation) Setting doet ook erg veel de meeste staan op 8KHz maar ik heb een F-16 en die draait het mooist en het zuinigst op 16KHz
    ook wat al Ron schreef Slecht contact ergens tussen regelaar en/of in motor het lijkt soms goed te zitten maar zeker bij volgas lopen de stromen erg hoog op het beste is geen connectors maar gewoon solderen.
    de madmoters zijn echt niet verkeerd hebben erg veel power en kunnen veel meer hebben dan opgegeven stromen

    gr Andre
     
  4. Ton

    Ton

    Lid geworden:
    11 aug 2009
    Berichten:
    81
    Locatie:
    Hasselt (OV)
    @ked: de luchtkanalen zijn volkomen gescheiden.

    @adop: De timing heb ik zowel op auto als op low gehad. Probleem blijft.

    PWM ben ik niet mee bekend. Zal het eens checken.

    De madthrusts gaven iig 25% verschil in kV tov elkaar, vastgesteld met boormachine.

    De madthrust geven met de ChangeSun setup ca 1kg minder thrust dan de HetRC's. Ik heb nog 2 madthrusts in de aanbieding :).

    Qua temperatuur deed madthrust het prima rond de 30-40 graden.

    Binnenkort verder met PWM en ESC uitwisselen.
     
  5. Ton

    Ton

    Lid geworden:
    11 aug 2009
    Berichten:
    81
    Locatie:
    Hasselt (OV)
    Hehe,

    Eindelijk beide bladblazers aan de praat. Geen problemen meer.

    Vanmiddag maiden II :D.
     
  6. Ton

    Ton

    Lid geworden:
    11 aug 2009
    Berichten:
    81
    Locatie:
    Hasselt (OV)
    Ze vliegt geweldig. Mooie vliegtijd van bijna 7 minuten. De snelheid ligt bij halfgas al behoorlijk hoog, zodat volgas niet direct nodig is. Maar wel erg leuk natuurlijk. Mooie setup zo.

    Bedankt voor alle tips en meedenken:thumbsup:. Topic closed.
     

Deel Deze Pagina