Thunder-Cat K45/P20/EDF90

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door nickos, 20 aug 2017.

  1. nickos

    nickos

    Lid geworden:
    22 mei 2003
    Berichten:
    2.276
    Locatie:
    Heemskerk
    Intakes, gemaakt voor de EDF, inkorten voor de turbine versie.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Berto vindt dit leuk.
  2. nickos

    nickos

    Lid geworden:
    22 mei 2003
    Berichten:
    2.276
    Locatie:
    Heemskerk
  3. ik ben een vliegtuig.nl

    ik ben een vliegtuig.nl

    Lid geworden:
    25 nov 2009
    Berichten:
    564
    even een vraagje,
    Wat zijn de gewichten van het model voor edf .
    Heb nog een 90 mm setup ligger met 4,3 Kg stuw...
     
  4. nickos

    nickos

    Lid geworden:
    22 mei 2003
    Berichten:
    2.276
    Locatie:
    Heemskerk
    Look gaat even de kale romp en vleugels wegen.
    MAAR 4.3 kg is zwaar overpowered, dus leuk :D ..... zou een perfecte setup zijn
    Wij gaan de turbine versie met een K45 van Remote Jets uitvoeren.

    Ik ga zelf alles ook nog testen met een EDF welke rond de 2.8 kg stuwt... daarover later meer....

    Ik heb r nu zin in :) hoe gaaf allemaal
     
  5. Look

    Look

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    475
    Locatie:
    Santpoort
    4.3 kg is ruim voldoende de proto heeft gevlogen met de helft aan power.
    De proto electro woog rond de 2500 gram compleet. Met retracts
    Rico van Ejets had er een gemaakt van twee kilo die ging echt heel erg hard.
    Dus zoveel mogelijk besparen, zonder retracts en afschieten.

    Romp electro leeg weegt 410 gram.
    Halve vleugel net onder de pers vandaan weegt 180 gram kaal.
    Complete vleugel zonder ligger en zonder bespanning weegt 390 gram.
    Stabilo zonder bespanning weegt 120 gram.
    Met afwerken en kleinere tips kan je nog gewicht besparen. En minder glas onder de beplanking scheelt ook gewicht.
    Vleugel is nu 15cm meer spanwijdte dan de proto, dus lagere vleugel belasting.
     
    Laatst bewerkt: 26 aug 2017
    Berto, ik ben een vliegtuig.nl en nickos vinden dit leuk.
  6. Look

    Look

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    475
    Locatie:
    Santpoort
    IMG-20170817-WA0000 kopie.jpg
     
    gpman vindt dit leuk.
  7. Look

    Look

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    475
    Locatie:
    Santpoort
    Welk merk EDF is dat met 4.3 kg ????? Hoeveel cellen ? Wat voor motor ? Dank je !!!!
     
  8. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.884
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Complimenten Look en Nickos,
    Ziet er echt geweldig uit!

    Gert-Jan
     
    nickos vindt dit leuk.
  9. ik ben een vliegtuig.nl

    ik ben een vliegtuig.nl

    Lid geworden:
    25 nov 2009
    Berichten:
    564
  10. nickos

    nickos

    Lid geworden:
    22 mei 2003
    Berichten:
    2.276
    Locatie:
    Heemskerk
    Thanks, we doen onze best...nu de vleugels en de ingewanden :)

    Gaaf, echt meer dan voldoende stuwdruk...gaat daarmee als een raket. en het geluid wordt ook steeds realistischer....
     
  11. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.884
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik heb eventueel nog wel een ongebruikte Wemotec Midi met Mega 22/30/2 liggen voor ik geloof 6S.
    Die mogen jullie wel lenen om te testen, ik kan toch niet meer vliegen.

    En nog een verzoekje, ik zou graag weer eens een model als de Coyote of ietsje groter zien.
    Er is veel vraag naar modellen als de Staufenbiel Hawk (vooral in Duitsland) maar die kan niet geleverd worden.

    GJ
     
    Laatst bewerkt: 26 aug 2017
  12. nickos

    nickos

    Lid geworden:
    22 mei 2003
    Berichten:
    2.276
    Locatie:
    Heemskerk
    Dank je wel, maar ik heb ook nog een edf liggen die ik ga uitproberen :)

    Die coyote hebben we nog wel liggen dacht ik....das een lekker snelle hotliner :D
     
  13. Hans Rijkuiter

    Hans Rijkuiter

    Lid geworden:
    16 mrt 2013
    Berichten:
    747
    Hoi Look Dit ziet er als vanouds weer Prachtig uit !!!! Fijn dat je weer zo lekker aan het bouwen bent. Lijkt wel een beetje op mijn Sting maar dan veel mooier! Zou mijn P60 SE er in passen??? Of gaat het dan te veel proppen worden.? Moet er wel een dikkere tank in.
    Hrtlk grtn Hans
     
  14. Hans Rijkuiter

    Hans Rijkuiter

    Lid geworden:
    16 mrt 2013
    Berichten:
    747
    Hoi Look Heb nog wat vragen over dit moois
    Welke LG past erbij? Is het ook mogelijk een dubbelwandig trust pipe te gebruiken? Kan de neus cone ook afneembaar? Is er een levertjjd? Kan de romp ook in wit hoogglans gelcoat? Wat is je servo advies? Gr Hans
     
  15. Look

    Look

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    475
    Locatie:
    Santpoort
    Gert-Jan, Dank je !! Coyote mal heb ik nog, momenteel heb ik een geef groene romp op voorraad. Welke spanwijdte hebben jullie nodig ?

    Hoi Hans, dank je, wij zijn ook zeer tevreden, 6kg zou ik niet doen, nieuwe K45 is beter hebben herstart, minder brandstof verbruik, compacter en lichter.
    Ja neus kan eraf, kwestie van voorzichtig zagen. Wij gebruiken ook een dubbele pijp, met een enkele kan je romp erg warm worden. LG ???? Is toch een tv. Momenteel hebben we een kit op voorraad, de eerste heeft hem. Levertijd twee tot drie weken. Maar ligt ook aan het aantal bestellingen en hoog zomer is het te warm om te soppen.
    Nee geen witte hoogglans, is zwaarder en is duitse mode. Helder voorzichtig met scotch bride opruwen, dun grondverf en spuitbus Motip Ral kleur. Wat is die van Nick niet mooi, zie je nog dat die helder was. Servo Graupner midi 2,5 kg, Berto gebruikt deze voor deze maat modellen ook zijn goede servo's.
     
  16. Look

    Look

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    475
    Locatie:
    Santpoort
    @ vliegtuig: bedankt voor de info !! Wat een vermogen, wat zal die dan hard vliegen !! Ik zou dan wel de glasversterkte vleugel nemen, prijs is hetzelfde. Die vleugel had ik ook gewogen. Dat is van de turbine set die op voorraad ligt. Bij een lichte EDF aandrijving zou ik de vleugel doen met minder glas onder de beplanking. Eindlijst is ook versterkt met glas en kevlar scharnieren voor flaps en rolroer. Model kan ook zonder flaps is ook weer lichter. Eliminator vloog zonder flaps gaat ook goed.
     
    ik ben een vliegtuig.nl vindt dit leuk.
  17. Look

    Look

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    475
    Locatie:
    Santpoort
    Gert- Jan ik heb een losse gifgroene Coyote romp liggen.
     
  18. Look

    Look

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    475
    Locatie:
    Santpoort
    Retracts gebruiken wij electrische van een duits bedrijf Fa Wild van hun electro kist. Zijn licht, betaalbaar en compleet met lichte poten en wielen, gemaakt voor deze maat en met regelaar waar ook lampen op kunnen.
     
  19. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.884
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Look, je hebt een berichtje.
    Spanwijdte is niet belangrijk, ik snij zelf wel wat, profiel neem ik wel van een Avionik of zo, het is voor iemand die om wil leren gaan met snellere modellen.
     
  20. Hans Rijkuiter

    Hans Rijkuiter

    Lid geworden:
    16 mrt 2013
    Berichten:
    747
    Hoi Look is erg mooi allemaal!!

    LG = Landing Gear .

    Ga nog fff rekenen wat het totaalplaatje dan gaat worden bij Berto in de King Tech 45 uitvoering.
    Heel leuk project voor deze winter!

    Met de Sting ben ik nog niet door de keuring heen want alle aansturingen moeten sterker. Had ik nu een onderdeel van zwart nylon tussen de kwiklink en ga daar 3mm metalen kogel links van Berto voor nemen.
    Zodra dit in orde is doen we een eerste vliegpoging....... zal ook wel in de herfst worden als het vaarseizoen weer is afgelopen.

    Ik ben erg enthousiast ga me er in verdiepen en laat het je zo snel mogelijk weten.

    Gr Hans
     

Deel Deze Pagina