Thunder Tiger bandit(F1)

motorsports

Forum veteraan
Hallo

de vraag zal ongetwijfeld al een keer gesteld zijn, en ook de oplossing ,echter heb ik het volgende :

vorig weekend lekker gevaren met nog twee andere forum'ers , helaas heb ik daar wat schade opgelopen , de eerste keer een flip, waardoor de boot netjes onderste boven bleef liggen , en deze met behulp van de reddingsboot en een aller vriendelijkst forum lid , gered.

De tweede keer minder geluk, toen door de flip de top deksel en de seal eraf zijn gevlogen en de boot half vol met water zijn eigen leven ging leiden en zodoende in de zijkant van het riet e.d belandde . Nu ben ik de seal helaas kwijt , maar de top deksel is gered.

Ook de elektronica , die ik al min of meer had afgeschreven, heeft het na een 24 uur in een bak met rijst overleefd, althans op het droge reageert alles nog prima , moet er nog mee gaan varen .

Nu is de deksel redelijk beschadigd door de klap, en een nieuwe staat al in bestelling, wil ik kijken of ik deze kan repareren.

De vraag is natuurlijk met welke materiaal en/of het de moeite is om dit nog te doen .

Het materiaal is fiberglass, dus met een glasvezel matje is het te doen ?

graag advies

Au ... dat doet mij ook nog een beetje pijn .. :(

Met een glasmatje aan de binnenkant en lamineerepoxy moet dat goed te doen zijn. Ook via de buitenkant het gebarsten glasweefsel weer vol laten drenken met lamineer epoxy, dan moet het weer stevig zijn.

De seal is weer te bestellen bij ProBoat, kost niet eens zoveel.
Canopy Seal: IM31 (PRB4262): Pro Boat Models

Ook de kap valt eigenlijk wel mee:
Canopy: IM31B (PRB4271): Pro Boat Models

Ik zou denk ik zelf, gezien wat je er aan moet doen, ook een nieuwe kap bestellen.

Hai Lex.

Het gebeurde om een moment dat ik het niet verwachten , was meer in een rechte lijn met half gas naar vol gas .Ik dacht eerst dat ik iets had geraakt maar dat blijft gissen .
De deksel en de seal is al besteld ,alleen kreeg ik te horen dat het wel een tijdje kon gaan duren voordat het binnen komt ,ivm slechte uitlevering ProBoat .
De boot zelf voldoet prima ,echter vaar ik met een enkele lipo geplaatst in het midden. , misschien wordt de boot daardoor onstabieler?, waardoor hij meer gaat schommelen om zijn lengte as?, tis maar een idee.
Il wil de volgende keer gaan varen met wat lood aan beide zijde van de lipo , totaal circa 250 gram , on zo te kijken of hij bij hogere snelheden wat stabieler wordt .Misschien was dat wel mijn fout om met een enkele lipo te gaan varen ipv 2 .

Hoi Rob,

Bij mij had hij op hogere snelheden ook wat last van chimewalking. Ik denk dat je het eerder moet zoeken in verplaatsing van het zwaartepunt, mogelijk in combinatie met de trimflaps meet of minder naar beneden, om dat er uit te trimmen. Trail and error ....

hey rob!

de boot deed iets heel raars, hij maakte met een noodgang een flip en toen dacht hij volgensmij een seconde of 2 een duikboot te zijn! haha en ja, toen sloeg hij op hol en belandde in het riet.. maar mooi dat de elektronica het weer doet! de kap moet wel te repareren zijn, idd zoals Lex al zei, met een weefseltje en wat epoxy moet het goed komen. dan mooi schuren en weer spuiten ;).

Gr.

deksel Proboat repareren

Ik ga eerst eens kijken wat de aanschaf is voor de te gebruiken materialen. Ik denk zelf dat dit duurder zal uitvallen dan een nieuw kapje .Bij nader inzien zijn de beschadigingen redelijk groot en zal de tijd en moeite het niet waard zijn tov een nieuwe kap .

Maar igg bedankt voor het antwoord Lex!, misschien toch een keer proberen te repareren ,al is het alleen maar om wat te oefenen.

Bij iemand in de buurt langs gaan die de spullen toch al heeft liggen ?

Dan kost 't aan materiaal zo ongeveer 'n tientje.

lijkt me wel leuk om te repareren maar volgensmij heb ik geen epoxy meer na de kantelkamer in m'n wieseltje maar zal wel even kijken.

ach je kan hem er nu wel op doen en afplakken? of zitten er echt gaten in? dan kan je in ieder geval varen ;)

Jawel , ik hou hem als reserve deksel of ik repareer hem een keer als ik de boot een keer ga overspuiten of dat je weer genoeg lamineer hebt :cool::)

De deksel en seal nieuw bestellen gaat een lange tijd duren :(, dus reparatie is denk ik eerder aan de beurt) .

Topic beetje aangepast , ga nu de thundertiger F1 cat , voorzien van een nieuwe kleur , zal de vorderingen ook in dit topic posten.

Inmiddels al een ritje gemaakt naar de action en wat primer en plamuur gekocht , en mijn dochter heeft de kleuren uitgekozen .

:cool:

deksel Proboat repareren & F1 Cat spuiten

Cockpit geschuurd en in de primer

gy2yry3u.jpg

hai Lex ,

Ik had deze vraag ook bij de leverancier gesteld mbt het passen , de kleur is niet zo erg , eerst kijken hoe het staat en kan anders nog rood worden gemaakt , beetje in de stijl van de V2 blijven qua kleurstelling .

Back