Thunder Tiger MT4 G3 Topic!

Discussie in 'Electro offroad' gestart door krsk77, 4 jul 2012.

  1. krsk77

    krsk77

    Lid geworden:
    19 apr 2012
    Berichten:
    553
    Locatie:
    Hoofddorp
    Hallo allemaal,

    Er is geen algemene topic over dat auto dus ik dacht er over om eentje te maken.

    De nieuwe MT4 G3 staat klaar om uw buren ervan te overtuigen dat de brushless stroom rules! Aangedreven door het hoge koppel IBL-40/20 2000Kv borstelloze motor en dubbele accu's kan de MT4 G3 wheelies trekken, achterwaartse salto's.

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 4 jul 2012
  2. Richardcj

    Richardcj

    Lid geworden:
    18 jul 2004
    Berichten:
    1.967
    Locatie:
    onder de ruik van amsterdam
    Heb je de tekst er zelf bij geschreven?

    Dit auto?

    en krijg de lucht uit de sprong gemakkelijk!...?

    Even de tekst aanpassen.!

    Mvg. Richard
     
  3. Auto-G

    Auto-G

    Lid geworden:
    26 feb 2011
    Berichten:
    1.064
    Google translate denkik :p
    Wel coole wagen hoor
     
  4. krsk77

    krsk77

    Lid geworden:
    19 apr 2012
    Berichten:
    553
    Locatie:
    Hoofddorp
    ja het is gewoon google translate van de site afgehaald maar ik haal dat tekst weg\.
     
  5. Richardcj

    Richardcj

    Lid geworden:
    18 jul 2004
    Berichten:
    1.967
    Locatie:
    onder de ruik van amsterdam
    maar ik haal dat tekst weg.......?

    ook een google tekstprobleem?

    mvg. Richard
     
  6. stijn r.

    stijn r.

    Lid geworden:
    30 apr 2012
    Berichten:
    277
    is deze 1/10???:confused:
     
  7. krsk77

    krsk77

    Lid geworden:
    19 apr 2012
    Berichten:
    553
    Locatie:
    Hoofddorp
    nope 1/8
     
  8. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.899
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
    prachtig zoveel vermogen.

    alleen heel jammer als je de aandrijflijn constant kapot draait
     
  9. krsk77

    krsk77

    Lid geworden:
    19 apr 2012
    Berichten:
    553
    Locatie:
    Hoofddorp
    Hoe krijg je dat voor elkaar ?
     
  10. mathijs rc gek

    mathijs rc gek

    Lid geworden:
    5 mrt 2011
    Berichten:
    1.076
    Locatie:
    Almere
    Hoe sterk zijn deze auto's ? Net ff op Yt gekeken nou dat ziet er mooi uit.
     
  11. krsk77

    krsk77

    Lid geworden:
    19 apr 2012
    Berichten:
    553
    Locatie:
    Hoofddorp
    ja idd wou ik ook vragen want iedereen die ik ken en hem heeft of had zegt dat het bijna onmogelijk is om te stuk te krijgen.
     
  12. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Ik ben nu een tijdje in bezit van de Thunder tiger mt4. Heb de auto ongeveer een maandje geleden gekocht. Uit de doos kwamen de banden niet gemonteerd, vond ik toch wel raar maar oke. Eenmaal uitgepakt begreep ik waarom ze niet gemonteerd kwamen. De banden zijn in lengte ongeveer 18CM, wat toch aan de grote kant is.
    [​IMG]
    Wat me ook meteen opviel is dat de banden er licht aanvoelen, heb het nog niet opgemeten maar ik weet zeker dat ze lichter zijn als banden van het zelfde formaat. De compound van de banden voelde ook meteen eigenlijk Ok aan, had misschien wat zachter gekunt maar voor een RTR is het echt niet verkeerd!

    Je kan de kap in 2 kleuren kiezen, rood en blauw. Zelf heb ik voor de rode versie gekozen vond het beter staan bij de beadlock 'look' velgen. De blauwe versie komt dus niet met blauwe beadlock ringen! Je kan deze wel apart kopen! De kap zelf is mooi gespoten en afgewerkt met stickers, maar eenmaal op de auto valt het toch wat tegen. Het is eigenlijk allemaal even wat te kort voor mijn gevoel en ziet er daardoor ook raar uit. [​IMG]

    De auto wordt aangedreven door een ACE RC combo, deze combo bestaat uit een omgelabelde zwarte hobbywing van 150Amp. Het merk RIPPER is eigenlijk ook niet echt bekend, had er zelf nog nooit van gehoord in iedergeval. Toch is ziet de motor er solide uit. Dit is later ook gebleken, de power kan je zeker vergelijken met een Mamba monster motor, daarintegen vind ik wel de motor-can van de MMM beter uitgevoerd (de temps van de ripper blijven overigens mooi warm). 1 Groot pluspunt van de ripper is dat de motor ongelofelijk soepel loopt, als je zegt dat de ripper een sensored motor was had ik dit zeker gelooft!
    [​IMG]

    Dan gaan we over naar de zender. Wat mij opviel was dat er bij deze auto een mooie 2.4ghz computer zender wordt geleverd. Bij aankomst zag de zender er goed uit met alle functies die je kan verwachten van een computer-zender. Klein minpuntje is dat de zender 8xAA batterij gebruikt, maar bij de zender kan je het penlite bakje eruit halen d.m.v een connector en een 9.6Volt accu pack erin gooien dat is dan wel weer een klein pluspuntje! Voor de rest is de ontvanger mooi en compact, maar dan komen we bij de ontvanger draad. Ik dacht dat bij alle 2.4ghz de ontvangerdraad niet langer was dan 15cm, blijkbaar dus niet. Deze ontvanger gebruikt ongeveer een even lange draad als een gewone 27Mhz zender..
    [​IMG]

    De accupack. Ik dacht even simpel een 4S accu-pack te kunnen kopen bij hobbyking oid. Maar dat ging dus ffe niet. De accu bak is voor de meeste 4s van turnigy en zippy gewoon te kort (138.5MM) lang. Daarbij kwam ook nog eens dat ik een hardcase wilde, na onderzoek op google kwam ik erachter dat de gens ace 5000mah 40C 4S een direct drop fit had. De specs van de accu bekeken en ja hoor! Alle maten klopten precies! De pack heb ik voor 80 euro uit duitsland gekocht is toch iets duurder dan een doorsnee hobbyking pack, daarintegen zijn de specs wel beter van gens ace. Paar dagen na de bestelling geplaatst te hebben was het pakketje eindelijk binnen, meteen even wezen kijken of de pack paste. En wat denk je, niet dus! Gellukkig viel het mee er moest iets gedremeld worden aan de top plate (kom ik straks op terug). Voor de rest ging het eigenlijk goed en na wat dremel werk paste alles perfect.
    [​IMG]


    Dan het belangrijkste, de wagen zelf. Eigenlijk is de Mt4 geen monstertruck te noemen, het is een truggy op grote wielen meer niet! Vind ik opzich geen probleem want iedereen weet dat een truggy lay-out gewoon heel sterk is gebouwd, bij de mt4 is dit dus ook het geval het ziet er allemaal strak/stevig uit. Het enige grote verschil tussen een truggy en de mt4 is de batterij houder/top plate. Bij een traditionele truggy is dit meestal met klitte band. Bij de mt4 wordt de accu "ge-sandwiched" doordat je een bovenplaat erop kan klikken. Dit is een goed en stevig systeem, de accu blijft op z'n plaats, elektronica zit mooi beschermd en ik vind het er persoonlijk strak uit zien. Het nadeel van dit systeem is dat er weinig air-flow is voor de motor, ik heb nog geen problemen gemerkt met oververhitting. Ik heb wel het een en ander gelezen dat mensen problemen hebben met de temperatuur.

    [​IMG]

    De assen van de wagen zien er ook robuust uit en zijn allemaal bijna 5mm dik. Zelfde geld voor de lagers zijn robuuste lagers.
    [​IMG]

    [​IMG]
    De diffs heb ik geen foto van maar die diffs zijn in een soort wormwiel achtig patroon gemaakt (kom ff niet op de naam), dit zorgt voor extra stevigheid.
    Er wordt een alu bodemplaat gebruikt, wat opvalt is dat het diff heel laag ligt wat de COG goed maakt hiervoor is een kapje op de onderkant gemonteerd tegen het beschadigen. Ook hier 1 minpunt uit de fabriek was een 3mm schroefgat in het chassis niet 3mm, maar meer in de richting van 3.5-3.6mm opzich geen probleem omdat alles is verzonken.
    [​IMG]


    Na een tijdje gereden te hebben vind ik dat de auto zich goed heeft gehouden, al een paar keer flinke crashed gemaakt zonder dat de auto schade heeft opgelopen. De wagen is echt stevig, niet te vergelijken met een e-revo bijvoorbeeld, en zeker een goede concurent voor de savage flux.
    ondertussen wel aantal upgrades uitgevoerd:
    -Center diff holder-plate (plastic was al dolgedraaid vanuit de fabriek)
    -Andere kap, stock kap is veels te dun en vind de looks niet mooi
    -Hinge pins aan de buitekant van de achter wielen zijn te dun en breken. Heb deze preventief vervangen door een upgrade die gemaakt is op het [ wt ] - Latest Thunder Tiger MT4 G3 and Wonder Tiger News forum.

    Nog een foto van de nieuwe kap:
    [​IMG]

    [​IMG]

    Voor de rest is dit een mooie review:


    Crash test:


    Kijk ook eens op [ wt ] - Latest Thunder Tiger MT4 G3 and Wonder Tiger News!


    P.s: Wheelie bar komt bij de auto!
    P.s2: Servo is metal-gear en redelijk goed voor de wagen.

    Maak me het aub niet te moeilijk, ik weet er zullen vast typefouten in staan, vandaag lange dag gehad dus had geen zin om het meer na te kijken :oops: en auto-correct stond nog op engels ingesteld...

    VRAGEN? Stel ze maar!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  13. krsk77

    krsk77

    Lid geworden:
    19 apr 2012
    Berichten:
    553
    Locatie:
    Hoofddorp
    passen 2x 2s accu's van 135x43x19mm in??
     
  14. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Ja en nee. Kwa accu zelf wel maar de bedrading erbij gaat het waarschijnlijk niet meer passen. De enige echt accus zijn van gens ace of de turnigy 5000mah 20c. 20c is wat laag maar veel mensen rijden toch met deze accus zonder problemen.

    Edit: ace rc verkopen wel 2x2s accus die passen maar weet niet hoe de kwaliteit is
     
  15. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Top review Mike!
     
  16. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Bedankt! Zal van het weekend nog even kijken of er nog wat aangepast moet worden aan de tekst(waarschijnlijk wel ;)), eventueel fotootje erbij (chassis bijvoorbeeld is nu wazig weet niet waarom). En dan maar eens een filmpje schieten, zal die week daarop wel zijn.
     
  17. krsk77

    krsk77

    Lid geworden:
    19 apr 2012
    Berichten:
    553
    Locatie:
    Hoofddorp
    Heel erg goed review bedankt voor al informatie dat je hebt gegeven.

    Toen je zei dat 2x 2s niet past door de bedrading, maar stel voor dat ze wel passen moet ik iets bij kopen solderen om 2x 2s te kunnen rijden?
     
  18. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Je moet een seriele kabel maken omdat de esc maar 1 dean heeft. Maar 2x2s gaat niet zonder de accubak aan te passen.
     
  19. krsk77

    krsk77

    Lid geworden:
    19 apr 2012
    Berichten:
    553
    Locatie:
    Hoofddorp
    Is het kabeltje die met de auto in de doos komt niet goed?
    Waarvoor is die dan?
    Welke accu raad je mij aan (kan je dan paar links sturen van waar ik hem kan kopen)?
     
  20. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam

Deel Deze Pagina