Tiende verjaardag van mijn vliegtuig

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door pepijndevos, 4 jun 2017.

  1. pepijndevos

    pepijndevos

    Lid geworden:
    1 mrt 2012
    Berichten:
    22
    Ik zocht laatst een foto van de Slow Stick die ik zelf gebouwd heb van een hengel en platen depron. Toen ik die vond aan het eind van mijn Flickr foto stream, bleek het een foto van de eerste vlucht op 9 Mei 2006, meer dan tien jaar geleden! Ik moet toen 15 zijn geweest.

    Behalve een paar stukjes tape en lijm is het vliegtuig zo goed als onveranderd. Meteen na de eerste vlucht heb ik er een betere prop op gedaan (groter, met minder spoed, ipv gunter propje) en wat extra carbon in de vleugels gestopt (die bogen vervaarlijk bij het optrekken).

    Hij heeft door de jaren de nodige crashes overleeft, met als voornaamste schade een boel propjes. Ik heb een keer het richtingsroer gebroken en een keer de motorsteun, de rest lijkt redelijk onverwoestbaar.

    Hij heeft nog altijd hetzelfde rustige vlieg gedrag, en dezelfde imperfecties: Het wigje op de scheve vleugel steun, het te kleine richtingsroer, het kromme landingsgestel dat ik nooit gebruik, en de veel te grote brushless buitenloper.

    [​IMG]SlowStick in 2006 by Pepijn de Vos, on Flickr

    [​IMG]SlowStick in 2017 by Pepijn de Vos, on Flickr

     
    bobt, Anne van der Waal en ron van sommeren vinden dit leuk.
  2. OpaDick

    OpaDick

    Lid geworden:
    13 feb 2010
    Berichten:
    193
    Locatie:
    Malden bij Nijmegen, vliegclub Columbia Boxmeer

Deel Deze Pagina