Tijd voor iets nieuws: .50 klasse benzine!

Discussie in 'Brandstof specifiek' gestart door brutus, 16 feb 2015.

1. brutus

brutus Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Vandaag is de heli aan een vuurproef onderworpen, er is 60 minuten les mee gegeven, en ik kan alleen maar zeggen dat het ding vlekkeloos functioneerde: Starten, optoeren, vliegen. Einde les, tanken, herstarten, optoeren, en verder vliegen.
    Verbruik 700 ml op ruim 60 minuten "idle-up tijd" (dus daarnaast ook de stationair perioden voor de uitleg, aanwijzingen etc etc, die niet op de timer verschijnen).

Helemaal happy....

Tijd om de nagelnieuwe heli met nagelnieuwe motor óók op te bouwen....

jjdehaan vindt dit leuk.
  2. brutus

brutus Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Lijkt wel of het ding steeds koeler gaat lopen (maar het weer zal er ook mee te maken hebben) want vanmiddag is hij eigenlijk 90% van de tijd niet boven de 110 graden geweest, met zo nu en dan een hobbeltje richting 115 graden....
    Dat is, vergeleken met Maandag, RUIM 10~15 graden lager bij slechts 3 graden lagere buitentemperatuur.
    Verklaren kan ik het niet, meestal houd de motortemperatuur redelijk gelijke tred met de buitentemperatuur.

Ik had Maandag al de indruk dat hij wat koeler liep dan de keer daarvoor, en toen was de buitentemperatuur beide keren 20 graden, Maar toen was het mischien 5 graden, en dat zegt niet zo heel veel.

Maar je hoort me niet klagen....
    Wat wel vervelend is: ik heb de koppeling moeten vervangen, en de oude koppeling was natuurlijk mooi glimmend geschuurd, maar de nieuw koppeling is dat nog niet. En nu wreekt zich dat ik karton als voering gebruikt heb, want die slijt zienderogen.
    Maar eens op zoek naar kurkfineer....

3. AHoogendijk

AHoogendijk

Lid geworden:
    24 mei 2012
  4. brutus

brutus Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Ja... zoiets werkt ook uitstekend... het is alleen niet op voorraad :( anders had het al in mijn winkelmandje gezeten....

Want kurkfineer vind je ook niet overal in voor mij bruikbare hoeveelheden.

EDIT: geen zin om te gaan zoeken naar kurk, dus via e-bay wat laten komen... relatief duur, maar jammer dan....

Laatst bewerkt: 14 sep 2018 om 23:06
  5. AHoogendijk

AHoogendijk

Lid geworden:
    24 mei 2012
    Oh, had ik niet gezien,

Laatst had ik er 1 bij Albertino gehaald, maar weet nr even niet, misschien even bellen, was voor Shuttle, maar was ruim genoeg voor een grotere.

Groeten
    Arie

6. brutus

brutus Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Oh... Damn… ik meende dat die link van Albertino was.... :hammer: weer eens niet goed gekeken! :frustie:

EDIT: Ik kan op de site van Albertino geen clutch liner vinden...

Laatst bewerkt: 14 sep 2018 om 23:21

Deel Deze Pagina