TIM-Challenge, Serious Fun, Tamiya M-chassis, 9-11 maart 2012

Voor liefhebbers van het Tamiya M-chassis organiseren we van 9-11 maart 2012 de Tamiya International M-chassis Challenge of in het kort TIM-Challenge.

Er zal worden gereden met het M-03 en M-05 chassis bij MACH Indoor in Haarlem.

Voor verdere details en het reglement surf je als een haas naar de website van de TIM-Challenge.

Voor vragen aan de organisatie is er een handige FAQ sectie op de website waar je terecht kunt.

RC-Promotie, in samenwerking met M-auto Magazine, Model Auto Club Heemstede en Tamiya/Rapid-Hobby-Import

Leuk!! Ik ga zeker meedoen!
Wie heeft er nog een leuke getunede M-05 voor mij in de aanbieding?? PM me maar met een aanbod!

Misschien een volgend keer bij het affiche in het groot vermelden “FWD - M-CHASSIS” als je toch bij voorbaat de RWD uitgaat sluiten……daarnaast ben ik nu wel benieuwd naar de reden van uitsluiting van de M-04 en de M-06……deze vraag had je dan kunnen voorkomen……buiten dat, leuk initiatief...

Laatst bewerkt:
Misschien een volgend keer bij het affiche in het groot vermelden “FWD - M-CHASSIS” als je toch bij voorbaat de RWD uitgaat sluiten……daarnaast ben ik nu wel benieuwd naar de reden van uitsluiting van de M-04 en de M-06……deze vraag had je dan kunnen voorkomen……buiten dat, leuk initiatief...

Wedstrijdreglement

De reden voor deze keuze ligt voor de hand, de achterwiel aangedreven wagens rijden andere lijnen in de bochten als de voorwiel aangedreven versies. De voorwiel aangedreven M-03 en M-05 zijn de snelste en de meest verkochte exemplaren, bovendien heeft de Wintercup van eerdere jaren en heel wat clubwedstrijden aangetoond dat de belangstelling voor de voorwiel aangedreven wagens het grootst is.

De reden voor deze keuze ligt voor de hand, de achterwiel aangedreven wagens rijden andere lijnen in de bochten als de voorwiel aangedreven versies. De voorwiel aangedreven M-03 en M-05 zijn de snelste en de meest verkochte exemplaren, bovendien heeft de Wintercup van eerdere jaren en heel wat clubwedstrijden aangetoond dat de belangstelling voor de voorwiel aangedreven wagens het grootst is.

??? Als we allemaal dezelfde lijn rijden, dan kan je nooit inhalen, over het algemeen heb je een afwijking in de race lijn nodig om in te halen. Vaste race lijnen rijden met een M-chassis, dat heb ik nog niet gezien/meegemaakt dit seizoen, dit even los daarvan..

M-06 was er vorig winter seizoen volgens mij nog niet eens hier in Nederland, de mijne kwam pas toen het zomer seizoen al begonnen was. FWD rijders klagen steen en been overal, dat de RWD modellen sneller zijn, al gaat die conclusie niet (overal) op, maar dekt wel de lading over hun eigen status, terwijl jullie nu andersom beweren, vreemd???

FWD auto’s zijn het meest verkocht, dus is het ook logisch dat er meer belangstelling voor een eigen klasse is met alleen FWD auto, daardoor wenst men kennelijk geen interventie van andere modellen, die mogelijk (vaak tussen de oren) sneller zijn.

De laatste reden is ook de meest legitieme (daar neem ik al genoegen mee), vandaar dat ik ook adviseerde om bij een volgend project, het in groot te vermelden dat het alleen FWD modellen betreft, nu moest ik in het reglement vernemen, dat je uitgesloten was met een M-06 chassis, echt een domper…..nog voor dat ik kon besluiten of ik wilde participeren met mijn M-chassis, was ik al uitgesloten. ondanks de flyer iets anders beweert….TIM klink zeker beter dan TIF(WD) dat kan beter/eerlijker lijk mij….tipje voor de volgende keer....succes met het evenement..

tjee, man wat ben jij een negatief iemand.
eindelijk weer eens een leuk evenement voor een goedkope klasse, komt daar iemand die iets anders heeft, en geeft er gelijk een negatief beeld aan.

Ik ben een beetje aan het rondkijken gegaan voor een M-03 of 05, en nou zie ik dat een M-03 ook om te bouwen valt naar achterwiel aandijrving. Is dat legaal?

Kolere zeg wat kan jij zeuren zeg gewoon met het chassis wat aangegeven staat op de flyer en voor de rest geen gezeur..ik ga toch ook niet vragen of ik met een 1:12 mee kan rijden als dat niet op de flyer staat.

Later

hahaha, goeie John.
eh......houd dat in dat je ook niet met 1/8 brandstof mee mag doen??
grrr, das nou vervelend :-)

Kolere zeg wat kan jij zeuren zeg gewoon met het chassis wat aangegeven staat op de flyer en voor de rest geen gezeur..ik ga toch ook niet vragen of ik met een 1:12 mee kan rijden als dat niet op de flyer staat.

Later

Eh, heb ie het nu tegen mij?

Chassis is gegeven, M03/05' spoorbreedte is gegeven, wielbasis is gegeven. Als jij jou auto graag aan wil duiden als 1:12, maar verder voldoet ie aan de bovengenoemde specs, maak je verder een goede kans dat je mee mag doe. Whats in a name, nietwaar.
Verder zijn vrij: turnbuckles, uprights, c-hubs etc.etc. Daarmee lukt het kennelijk om een achterwiel aangedreven M03 te bouwen. In de reglementen wordt niets gezegd over voor of achterwiel aandrijving.

En wat betreft het mee doen met een nitro bij een indoor wedstrijd, ik denk dat heer Hans jou dan wel vrij snel gevonden heeft, en de passende maatregelen zal treffen. Maar proberen kan je altijd natuurlijk.

Zullen we nu weer gewoon serieus verder gaan, en gewoon antwoord geven op de gestelde vragen?

Nee Bricks dit heeft niets met jou te maken was op iemand anders gericht...bij jou zou ik het niet durven.,,hahah

Groeten

John

FUN KLASSE !!!!!! geen fun hier !!!!!!

Ik mag mijn mini estate kap niet gebruiken, dus ik kom niet , MAAR ik ga hier verder niet over zeuren op het forum !!!!!

Nee Bricks dit heeft niets met jou te maken was op iemand anders gericht...bij jou zou ik het niet durven.,,hahah

Groeten

John

Eh, heb ie het nu tegen mij?

Chassis is gegeven, M03/05' spoorbreedte is gegeven, wielbasis is gegeven. Als jij jou auto graag aan wil duiden als 1:12, maar verder voldoet ie aan de bovengenoemde specs, maak je verder een goede kans dat je mee mag doe. Whats in a name, nietwaar.
Verder zijn vrij: turnbuckles, uprights, c-hubs etc.etc. Daarmee lukt het kennelijk om een achterwiel aangedreven M03 te bouwen. In de reglementen wordt niets gezegd over voor of achterwiel aandrijving.

En wat betreft het mee doen met een nitro bij een indoor wedstrijd, ik denk dat heer Hans jou dan wel vrij snel gevonden heeft, en de passende maatregelen zal treffen. Maar proberen kan je altijd natuurlijk.

Zullen we nu weer gewoon serieus verder gaan, en gewoon antwoord geven op de gestelde vragen?

Later

Ik ben een beetje aan het rondkijken gegaan voor een M-03 of 05, en nou zie ik dat een M-03 ook om te bouwen valt naar achterwiel aandijrving. Is dat legaal?

Top initiatief! Eens kijken of ik een M03 leascontract bij iemand kan afsluiten :P....

[Hoop modus] Is dit de eerste stap naar weer een M-auto cup?[/Hoop modus]

Groet Robert

Erg goed dat jullie de plannen hiervoor uitgewerkt hebben en er een groot evenement van kunnen maken. Ik ga zeker proberen er aan mee te doen.

@Per: de FWD gaan vrijwel altijd sneller dan de achterwiel aandrijvers, alleen als de grip heel laag is (regen) heb je voordeel van de RWD omdat die meer voorwaardse traktie heeft. Verder wordt overal in de wereld op een circuit met medium tot high grip gekozen voor de FWD. Het argument van de andere lijnen vind ik ook onzin. Tijdens de KWC finale hebben Roelof en ik laten zien met totaal verschillende racelijnen exact even snel te gaan.

@organisatie: Ik vind het super dat de regels zo duidelijk zijn. De belangrijkste onderdelen, als banden en motor zijn gelijk, en verder zijn er nauwelijks eisen aan de opties (maakt toch niets uit!). Wel vind ik het jammer dat er alleen met Tamiya body's gereden mag worden (er is een grote lijst met leuke alternatieven zie ERCE site), maar vanuit sponsoring oogpunt kan ik dat wel begrijpen.

@organisatie, mogen de ander M-chassis bodies niet gebruikt worden?
Dit zoals de alfa gulietta sprint?
Het zou er wel voor zorgen dat er zo een divers mogelijk veld zou komen qua bodies ipv de gebruikelijke bodies:cool:
Ook het idee van Ericjan hieronder zou een leuke aanvulling zijn daar de hop up parts op de auto's ook al vrij gelaten worden.

mvg Roy

65 euro vind ik iets te veel van het goede voor de inschrijving maar OK, je krijgt er een motor, een set banden en een smeermiddel voor terug welke je ook moet gebruiken, er wordt dus duidelijk aan een maximale gelijkheid gedacht waar ik een voorstander van ben..

Ik heb een vraag liggen om met een leenchassis mee te doen, ik moet nog even kijken.

@Roelof, ik weet niet of er in dat bedrag ook iets van baan huur en electra bij word verrekent?
Indien ja dan is dit bedrag nagelang de inschrijvingen niet echt duur.
10 euro inschrijving,bandjes a 10 euro de 2 met velgen(set van 4 a 10 euro)?, smeermiddel(10 euro en een motor(10 euro?).
Just my 2 cents:cool:

mvg Roy

FWD!
Aangezien het kennelijk lastig is om een simpel reglement over voorwiel aangedreven wagens te interpreteren zullen we het makkelijk maken, nee natuurlijk is het niet toegestaan om in een evenement met FWD wagens je model om te bouwen naar RWD en voor de echte handigers ook niet naar 4-WD nee ;)

Modificaties die niet zijn omschreven in het reglement zullen niet worden toegestaan, we zullen dat opnemen in de FAQ op de website.

Helemaal in de lijn der verwachting bij een evenement dat om plezier draait proberen we ons zoveel mogelijk aan het KISS principe te houden, simpel dus!

Body's
Wat de body's betreft, we hebben een selectie gemaakt van populaire hatchback's in deze klasse. Dat is gedaan na rondvraag over welke Tamiya body's het meest verkocht/populair zijn. De Tamiya importeur maakt dit evenement inderdaad mede mogelijk dus body's van een ander merk zijn niet eens in overweging genomen, hoe fantastisch mooi en gaaf ze ook kunnen zijn.

@Phil
Jammer dat je het dan toch niet kunt laten.

@Robert
Ik hoop dat je hoop modus een goed batterijtje heeft, kan nog wel even duren ;)

@Erik Jan
Verschillende racelijnen hoeven inderdaad niet langzamer te zijn, maar je rijdt elkaar wel bijzonder in de weg en van de Wintercup weten we dat er ook met het M-chassis heel strak en clean gereden kan worden, denk maar eens aan het duo Kolff - Lepelaar dat een aardig showtje weggaf in Heemstede bij de laatste editie van de Wintercup.

Ha, ik ben al ingeschreven!
En heb meteen op marktplaats een leuke M05 Pro met 'tuning-parts' op de kop getikt voor weinig. Toen even op Ebay gezocht en een Fiat Abarth 1000 body van US$ 26,- (~19€) gevonden. Dus voor nog geen 100 euro heb ik een raceklaar autootje.

Kan ik nog een beetje trainen met het autootje bij de Model Auto Club Drachten (tapijt indoor) en daarna meedoen bij de TIM.

Dat is dus pure fun voor weinig geld! Goeie actie M-Auto!!

Back