ASH 26 van CNC-Motec

Het zal in ieder geval tenminste een 6 meter zwever worden :yes: als najaar/winterproject

Binnen een paar dagen meer hierover....

Mvg

Dirk

Laatst bewerkt:
nog een beetje meer van de sluier wegnemen...

http://cgi.ebay.de/ASH-26-Bausatz-M-1-3-6000mm-Spw-/260820704081?pt=RC_Modellbau&hash=item3cba201b51

Deze aanbieding = de romp, de vleugelkernen, de alu ( 7020 ) buis van 25 mm. met hulzen, de cockpit en de onderdelen voor het richtingsroer.
In optie zijn verkrijgbaar : Abachi fineer, intrekbaarwiel, storkleppen,Cfk winglets, CNC gefreesde spantenset voor montage van het Fema landingsstel, uitbreidingsset voor het landingsstel om vering te plaatsen, enz.
Ga hem eind volgende week ophalen daar sommige zaken in optie nog besteld dienden te worden.
Dan zal ik ook meer weten over dit product...

Laatst bewerkt:
De vleugels ( kernen ) waren nog niet klaar, dus de afhaling is een paar dagen uitgesteld....
Ook géén probleem op zich :nooo:

Laatst bewerkt:
Tipje van de sluier : ASH26

Misschien maak ik er de ASH 31 versie van aangezien de ASH26 en de ASH31 dezelfde romp hebben ( ASH31 is 7 meter spanwijdte )
Romp is denkelijk dezelfde als die van Arno?
Ik zie het wel...

Laatst bewerkt:
:smile: Ben juist terug van Duitsland ( Essen Rüttenscheid ) waar ik de ASH26 opgehaald heb...
Hij zit momenteel nog in de wagen, maar zal morgen eens foto's ervan maken.
Prima kwaliteit als je het mij vraagt....

mvg

Dirk

hier alvast een voorproefje...
Het Fema landingsstel met 127 mm.doormeter wiel, beugel en spantenset CNC gefreesd.

full

De CFK winglets....( beetje onduidelijke foto )

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Johannes,

eventueel kan het verend uitgevoerd worden.... Deze toebehoren zijn optie en kosten nog eens 90 euro :shock:. Voor het moment heb ik de niet geveerde uitvoering. ( kan er altijd nog vering opzetten, zal wel zien )
Ongelofelijk hoe soepel/makkelijk het Fema landingsstel werkt.

Foto van de romp...

full

De ASH 26 romp is van betere kwaliteit dan de Foka4 romp van Rosenthal :yes:

Dat kon wel eens heel goed dezelfde romp zijn als die voor de 31. Plaats eens een foto van de vleugelaanvorming zodat het profiel wat beter zichtbaar is. Met wat ik nu zie kon dat wel eens het NCEP zijn net als bij mij :confused: Zijn de kernen daarop aangepast ??
Wat is de overall lengte van de romp ? (nu, zonder roer)

Dat kon wel eens heel goed dezelfde romp zijn als die voor de 31. Plaats eens een foto van de vleugelaanvorming zodat het profiel wat beter zichtbaar is. Met wat ik nu zie kon dat wel eens het NCEP zijn net als bij mij :confused: Zijn de kernen daarop aangepast ??
Wat is de overall lengte van de romp ? (nu, zonder roer)

Het is een HQ 2,5/14 profiel volgens hem ?

Zal wel eens de kernen ertegen passen straks

mvg

Dirk

Effe snel fotootje gemaakt en romplengte gemeten...

full

De romp is vanaf de neus gemeten ongeveer 226 cm. lang ( uitgang stuurkabels romp )
Het vleugelprofiel van de romp is ook " iets" anders vanachter, maar dat kan aangepast worden:yes:

Ga nu maar eens snel naar de Kinesist(e)....:smile:

Dat lijken mij geen HQ-profielen.
Hier kun je alle HQ-profielen zien (en de eigenschappen lezen).

HQ-Oldie-profielen hebben een nagenoeg vlakke bovenste achterste helft.
HQ/W's zijn achteraan de onderkant min of meer hol.
HQ/Acro zijn te modern.

Dirk.

Slecht te herkennen op dat plaatje welk profiel het is ....... Lijkt me in elk geval niet gelijk aan dat op mijn romp.
Het is in elk geval een andere romp als de mijne. Gemeten vanaf de uitgang voor de stuurdraad bij het kielvlak tot puntje neus (is ongeveer de hartlijn v.d. romp) kom ik bij mij op 2275 mm.

Back