Tips Aanschaf Rc Drift auto

Discussie in 'Bouwtips rijdende modellen' gestart door MrDaniel, 21 dec 2017.

  1. MrDaniel

    MrDaniel

    Lid geworden:
    21 dec 2017
    Berichten:
    22
    Locatie:
    Den Haag
    Inmiddels heb ik de lightbuckets eindelijk binnen en al ruim een week alles aan het uitzoeken betreffende het led systeem alleen kom ik er niet bepaald uit. ik heb een aantal wensen maar er zijn teveel verschiilen.

    Wellicht dat iemand van jullie me kan helpen ?

    dit is wat ik graag wil:

    - koplampen
    -achterlichten (tijdens het rijden )
    - Remlichten
    - Achteruitrij verlichting.

    Voor nu heb ik nog geen andere wensen.

    Iemand die mij kan vertellen welke onderdelen ik dan nodig heb ? aangezien bij tamiya heel veel verschillen zijn met de t01 en t02 of een combinatie van beide ?
     
  2. MrDaniel

    MrDaniel

    Lid geworden:
    21 dec 2017
    Berichten:
    22
    Locatie:
    Den Haag
    niemand die me kan/wil helpen ? :(
     
  3. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.836
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    jawel hoor, je zoekt dus een ledset? deze onderdelen zijn universeel, en hebben niets te maken met tt-01 of tt02, of model van chassis... want het gaat om de body waar je de leds wilt inbouwen.

    Als je remlichten wilt, zul je een 'intelligente' / 'smart' ledset nodig hebben. Dit zal een doosje zijn welke je kan aansluiten tussen servo en ontvanger, en tussen regelaar en ontvanger. Dit doosje zal het signaal 'onderscheppen', en daaruit zijn info halen wanneer je achteruit rijdt bijvoorbeeld.

    Waar wil je kopen? Real-life winkel? online? webshop? ebay?

    Je zult zien, een setje met een drukknopje zal waarschijnlijk niet automatisch werken, en kun je enkel manueel in 3 flitssequenties zetten,
    een setje met servokabels om tussen ontvanger en servo/esc te pluggen, waarschijnlijk wel, en zou volgens beschrijving 'actieve' remlichten en richtingaanwijzers heben

    Carson heeft ook led sets in hun gamma, google daar eens op..., het is maar net wat je zelf wilt.
     
    Laatst bewerkt: 13 jan 2018
    Schots en Scheef vindt dit leuk.
  4. MrDaniel

    MrDaniel

    Lid geworden:
    21 dec 2017
    Berichten:
    22
    Locatie:
    Den Haag
    Heel erg bedankt voor je reactie. Wat is nou het verschil tussen de setjes van ebay en de originele van tamiya ? Het prijsverschil is erg groot maar hoe zit dat met de kwaliteit.

    Het liefst koop ik het in de winkel maar daar is het moeilijk verkrijgbaar of anders minimaal rond de 50 euro.

    Hoe zit dat met de zenders ? Ik heb maar 3 zenders op mijn ontvanger is het dan mogelijk om een "slimme" module te plaatsen ?
     
  5. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    De verschillen zal je toch zelf (zoals ik al eerder schreef) uit de omschrijvingen moeten halen, gezien ebay heel groot is en van alles verkoopt en ook Tamiya wat verschillende leverd kunnen wij het niet direct zeggen. Als het de mogelijkheid heeft om tussen de ontvanger en de servo/esc aan te sluiten kan je er van uit gaan dat die de besturing leest en daar naar acteert.

    En het prijsverschil zit naast de functionaliteiten deels ook in de merknaam en waar je het koopt.

    3 zenders op je ontvanger?????? 3 kanalen zal je bedoelen. Ook hier heb je verschillen of het 3e kanaal wel of niet gebruikt wordt om bv. de koplampen aan en uit te zetten.

    Nogmaals, lees de beschrijvingen en bekijk de eventuele video's of als die er niet bij staan kan je vaak op basis van het productnaam wel even verder zoeken op Google of youtube.
     
  6. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.460
    Locatie:
    Hoogeveen
    Cason lichtset drift edition... Ben je 2 kanalen nodig....
     
  7. MrDaniel

    MrDaniel

    Lid geworden:
    21 dec 2017
    Berichten:
    22
    Locatie:
    Den Haag
    Het is inmiddels allemaal gelukt alle lampjes zijn aangesloten en werken netjes. wel ben ik nu 2 andere problemen tegengekomen.

    - Ik heb een custom made body laten maken. deze body is 191mm aan de voorkant en 194mm aan de achterkant. Nu heb ik de body op het chassis geplaatst en de achterwielen zitten te ver naar binnen. Wat kan ik eraan doen om de 4mm op te vullen? een offset is geen oplossing aangezien ik zelfgemaakte velgen heb besteld en HPI T-drift banden. Iemand een oplossing voor mij ? :weetnie:

    - Het 2e probleem is dat ik bij de body een losse achterbumper heb gekregen. Deze bumper moet ik dus op de body vast zien te krijgen maar deze moet ook vast blijven ivm driften en het evt iets raken moet het dus ook stevig zijn. Zou ik dit kunnen kitten ? of zijn hier andere manieren voor ? 20180209_140250.jpg 20180209_140312.jpg
     
  8. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Die hex adapters op de as kan je ook in meerdere offsets vinden.
     
  9. MrDaniel

    MrDaniel

    Lid geworden:
    21 dec 2017
    Berichten:
    22
    Locatie:
    Den Haag
    Ik heb in mijj set meerdere van dit soort blokjes zitten ( zie foto ) zijn dit ook hex adapters ? Zoja waar moeten deze geplaatst worden ? Want ik als ze voor de remschijven doe is mijn draadeind te kort om er nog een velg op te krijgen. 1518189128491241178450.jpg
     
  10. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Volgens de manual zit er in de kit 2 verschillende assen, een lange en een korte.
    De lange kan je met die bredere hex monteren.
     
  11. MrDaniel

    MrDaniel

    Lid geworden:
    21 dec 2017
    Berichten:
    22
    Locatie:
    Den Haag
    Klopt dit onderdeel is aangeduid als C6 op de tekening. Helaas zit deze niet in het pakket vandaar ook mijn vraag waar ik ze vandaan kan halen
     
  12. Beastboy31

    Beastboy31

    Lid geworden:
    5 nov 2020
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Nederland
    Hoi ik ben 14 jaar en wil een drift auto gaan kopen ik ga nog niet een hele dure auto halen want ik zou het eerst willen proberen maar ik had gezien dat je banden moet kopen na een tijdje alleen ik kan nergens de maat van de omtrek zien of vinden zou iemand het weten van de jadatoys rc rx7 met de maat 1:10 het hoeven geen hele duren banden te zijn
     
  13. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.460
    Locatie:
    Hoogeveen
    De banden zitten vast aan de velg. Zijn niet los verkrijgbaar.

    En 1:10 wielen zijn allemaal even groot
     
  14. mvp

    mvp

    Lid geworden:
    18 aug 2011
    Berichten:
    123
    Denk niet dat die wielen er af kunnen. Zal wel neerkomen op een nieuwe kopen als 't versleten is.
     
  15. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    De manual van die Jadatoys zegt dat je de band van de velg kunt halen en dus mogelijk losse banden te vinden zijn. Maar dat zijn zeker geen standaard RC banden.
     
  16. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Je kan bij de meeste driftwielen de banden van de velg halen hoor. Banden komen vaak in 2 delen, loopvlak en zachtere compound achtige ring . Deze winkel heeft ook een eigen baan geloof ik. Ben er jaren geleden eens geweest.

    https://www.drifted.nl/nl/velgen-banden/
     
    Laatst bewerkt: 13 nov 2020
  17. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
  18. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Het zijn geen normale wielen. Maar of de hex normaal is is niet te zien. Dan kan er alsnog een setje driftwielen op. Anders rol ductape erover. Stuk pvc buis
     
  19. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Als je verder zoekt naar onderdelen zal je ook zien dat er geen onderdelen te vinden zijn. Kortom, de bouwwijze zal niet veel verschillen van een gemiddelde Intertoys RC auto met mogelijk geklonken wielen.
     
    Schots en Scheef vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina