Tomboy sportmodel

Discussie in 'Vrije vlucht' gestart door jonas raptor killer, 20 jun 2005.

  1. Ondanks het mooie weer heb ik mijn afspraak met Henk de Jong gehouden en hebben we twee Tomboy vrijvliegende sportmodellen gebouwd. Omdat ik nog een en ander van Henk kan leren hebben we mijn model zo ver mogelijk afgemaakt en ook al bekleed met rood (vleugel en stabilo) en geel (romp en kielvlak) tissue. Ik had nooit gedacht dat we zo ver zouden komen! Hij moet nog enkele malen gespanlakt worden en wat versierd, het (verwijderbaar) onderstel moet gebogen worden en de motor, tank en timer en DT geinstalleerd. Er komt een DC Spitfire 1cc diesel op. Ik ga er een paar mooie transfers voor maken. Dan gaan we testen en trimmen. De Tomboy is een lekker simpel, zeer leuk ogend en erg makkelijk vliegend sportmodel, in de jaren '50 ontworpen door Vic Smeed, de koning van de sportmodellen. Vooral in Engelssprekende landen moeten echt tienduizenden mensen de Tomboy hebben gebouwd als hun eerste succesvolle motormodel. Er loop teen 'postal competition' tot 31 juli. Over de hele wereld verspreid maken enkele tientallen mensen vluchten met Tomboys en ze geven hun beste resultaat door. Vorig jaar vloog de beste ongeveer 15 minuten.
     
  2. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.743
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Ja, dat was pas effectieve serieproductie. Jullie waren goed op dreef, zeg.

    Lig ik alweer bijna een model op jullie achter, maar ja, ik had dan ook even een ander klusje.... :bad-words:
    Niet vergeten -als het zover is- vliegfoto's te plaatsen!
     
  3. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.743
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Nu lijkt me een Fox 35 een uitstekende raptor-killer, maar om alleen daarom de naam van een threadstarter te veranderen gaat me wel wat ver....
     
  4. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    ik denk dat dit nog een gevolg is van de crash van vorige week. Toen zijn enkele nieuwe leden verloren gegaan en ook de door hun geplaatste draden/posts.

    Robert en zijn troep moderators zijn hard aan het werk om dit weer in orde te brengen, hierdoor krijgen die "verloren gewaande" nieuwe leden andere namen.
     

Deel Deze Pagina