Top Flite P-47D Thunderbolt

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door bipeflyer, 11 apr 2013.

  1. femmo

    femmo

    Lid geworden:
    23 aug 2007
    Berichten:
    2.487
    Locatie:
    nuenen
    Nieuwsgierig!!! Welke kist?
     
  2. bipeflyer

    bipeflyer

    Lid geworden:
    18 apr 2012
    Berichten:
    1.011
    Locatie:
    Nederland
    ik wilde het eigenlijk even voor me houden tot ik een beetje weet dat de tekening gaat lukken, maar denk dat ik maar snel een draadje start, 't is namelijk ook erg fijn over wat beslissingen te sparren (zoals airfoil, constructie e.d.)...

    Pilatus PC-6 Turbo-Porter (3G-EF)

    Schaal 1/7, 't is de militaire versie zonder wingtips, span komt dan iets boven de 85". Geen sleper of para's droppen, maar gewoon mooi schaal vliegen en STOL natuurlijk. Wil graag een hoogdekker met een beetje presence in de lucht. Heb zelf ooit in een Porter meegevlogen, ze hebben iets qua looks en passen bij het type dat ik zoek (als tegenhanger van de dubbeldekker en de jager). Elektro ook trouwens.
     
    Laatst bewerkt: 18 okt 2014
  3. femmo

    femmo

    Lid geworden:
    23 aug 2007
    Berichten:
    2.487
    Locatie:
    nuenen
    Fraai

    [​IMG]
     
  4. bipeflyer

    bipeflyer

    Lid geworden:
    18 apr 2012
    Berichten:
    1.011
    Locatie:
    Nederland
    Yep, precies, dat is 'm! Plaatje toch?
     
  5. ramses

    ramses Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 sep 2008
    Berichten:
    5.118
    Locatie:
    N. Brabant
    Gave kist Robert!

    Filmtip: "Air America" met Mel Gibson.... veel STOL actie!

    Groeten, Ramses
     
  6. bipeflyer

    bipeflyer

    Lid geworden:
    18 apr 2012
    Berichten:
    1.011
    Locatie:
    Nederland
    Thx Ramses, ga ik kijken, ik start snel een draadje ook :)
     
  7. femmo

    femmo

    Lid geworden:
    23 aug 2007
    Berichten:
    2.487
    Locatie:
    nuenen
    Gewoon fff sparen....;)
    [​IMG]
     
  8. bipeflyer

    bipeflyer

    Lid geworden:
    18 apr 2012
    Berichten:
    1.011
    Locatie:
    Nederland
    Haha ja, ik vind echte turbo-props zooo gaaf, maar dit is te duur, te groot, en kan ik op onze club niet vliegen. Maar dat ga ik goedmaken, ff geduld nog ;)
     
  9. bipeflyer

    bipeflyer

    Lid geworden:
    18 apr 2012
    Berichten:
    1.011
    Locatie:
    Nederland
  10. bipeflyer

    bipeflyer

    Lid geworden:
    18 apr 2012
    Berichten:
    1.011
    Locatie:
    Nederland
    En de nieuwe struts met wielen zijn binnen! Netjes kunnen omruilen, helaas wel een aardig stukkie duurder. Qua budget beginnen we nu in de buurt te komen van "laat ik het maar niet meer optellen". :D

    Binnenkort eens tijd vinden om ze uit te pakken en te passen, ziet er veelbelovend uit:

    [​IMG]
     
  11. femmo

    femmo

    Lid geworden:
    23 aug 2007
    Berichten:
    2.487
    Locatie:
    nuenen
    Budget: zoals elk project.
    mijn big lift tikte ik voor 4 tientjes op de kop. Bijna klaar. Mmaar een 100 of 5 verder....
     
  12. bipeflyer

    bipeflyer

    Lid geworden:
    18 apr 2012
    Berichten:
    1.011
    Locatie:
    Nederland
    Klopt femmo.. maar ondanks dat ik daar al rekening mee gehouden had, valt het me toch tegen. Deze is toch al zo'n 30% duurder dan de Eagle en dat is eigenlijk een maatje groter (90-size). Zit hem natuurlijk vooral in de schaal prop, bijbehorende grotere motor vanwege de vier bladen en dingen zoals deze Robart pootjes. Uiteindelijk zou zich dat wel moeten terugbetalen in het resultaat, nu hopen dat ik er dan nog mee durf te vliegen :D.
     
  13. bipeflyer

    bipeflyer

    Lid geworden:
    18 apr 2012
    Berichten:
    1.011
    Locatie:
    Nederland
    Zojuist de struts eventjes gepast. Ziet er op zich goed uit, maar wel een paar aandachtspunten:
    • De struts steken nu echt buiten de vleugel, dus ik moet een van de ribben aanpassen, zodat ze verder naar beneden kantelen, dan krijg ik ze er wellicht net in (of net niet). Zal even passen en meten worden...
    • De struts zijn gemaakt voor bevestiging op een wire kern, moet op zich geen probleem zijn, want ik kan voor de stevigheid een busje in de holle buis van de strut lijmen en vervolgens klemmen met E-flite retracts en vastzetten met de inbusschroefjes. Gaat goedkomen!
    • Bij één van de struts mist het schroefje om de wielas vast te zetten. Dat is zo'n heel klein zwart schroefje met inbus. Iemand enig idee hoe dat heet en waar ik dat kan kopen?
     
  14. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.495
    Locatie:
    Heerenveen
    Stelschroef binnenzeskant.

    Ik haal hier altijd kleine schroefjes, boutjes e.d.

    Micro Schroeven.nl
     
  15. bipeflyer

    bipeflyer

    Lid geworden:
    18 apr 2012
    Berichten:
    1.011
    Locatie:
    Nederland
    Super, thnx! Dat zocht ik :D

    Ps.: hoop wel dat de schroefdraad hetzelfde is, want Robart is Amerikaans en die hebben standaard een andere draad...
     
  16. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.495
    Locatie:
    Heerenveen
    Kan het morgenavond even controleren bij mijn robart set en andere zeskant schroefjes die ik heb liggen als je wilt.
     
  17. bipeflyer

    bipeflyer

    Lid geworden:
    18 apr 2012
    Berichten:
    1.011
    Locatie:
    Nederland
    Graag :). Dat zou fijn zijn! Alvast bedankt,
     
  18. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.495
    Locatie:
    Heerenveen
    Heb de borging van de wielas even los gehad en gekeken of er een metrisch boutje in wilde maar die liep na een gang vast... USA olé :-(
     
  19. bipeflyer

    bipeflyer

    Lid geworden:
    18 apr 2012
    Berichten:
    1.011
    Locatie:
    Nederland
    Dank voor het checken! En da's zuur... was er al bang voor. Ik ga maar weer eens mailen naar Aerobertics, misschien hebben zij een oplossing.
     
  20. bipeflyer

    bipeflyer

    Lid geworden:
    18 apr 2012
    Berichten:
    1.011
    Locatie:
    Nederland
    Heb Aerobertics gemaild, maar volgens mij kunnen ze bij Robart los besteld worden en zijn het deze: 1047F-6 Axle Screw - Robart Manufacturing. Ik kan echter nergens afmetingen of afbeeldingen vinden die mijn aanname staven. Enfin, kan voorlopig wel verder, die schroefjes komen wel ;)
     

Deel Deze Pagina