Top Flite T-34 Mentor schaal 1/5. EERSTE VLUCHT FOTO'S

Hallo,

Even kijken of een bouwdraadje van de T-34 Mentor van Topflite wat is....

Dit moet hem worden:

web.jpg

Dit is het begin:

web.jpg

web.jpg

web.jpg

web.jpg

Laatst bewerkt:
Ja, dit moet wel een mooi project worden, met alles er op en er aan.

Met flaps en natuurlijk de Robart retracts
web.jpg

Ook verlichting
web.jpg

Dit is de geplande moter; de Saito FG-20 4-takt benzine.
web.jpg

En dan, als het gewicht het toe laat, glassen en misschien zelfs rivets. Dit model is het grote voorbeeld.
web.jpg

web.jpg

web.jpg

Maar dan dus in dit kleurenschema
web.jpg

Maar zover zijn we natuurlijk nog lang niet. Voorlopig is het houtbouw.

Laatst bewerkt:
Mooie spullen man, retracts, verlichting en motor.
Zo'n motor heb ik gisteren in de hand gehad van een vliegmaat van mij.
Deze is gepland voor op een Boeing Stearman van Flair.

Gr Ton

Hoi Chielles,

Leuk dat je een bouwverslag ben begonnen ,ik ga het zeker volgen.
Gezien ik de zelfde kist aan het bouwen ben zal ik ook wel wat input kunnen geven.
Ik heb de retracs van Robart al ,ze zien er erg mooi uit en zijn van zeer goede kwaliteit (wel prijzig) .Ben al bezig om ze in de vleugel te bouwen,je moet wel het e.e.a. verstevigen omdat de bijgeleverde liggers niet dik genoeg zijn om je retrac te vezinken. Anders sluiten de deuren niet mooi aan op de vleugel.
gr.Eelko

Ik vind het erg mooi hoe je die gleuven er in gefreest hebt. maar denk dat je straks jezelf enorm gaat tegenkomen bij het afwerken. Folieen kun je dat niet en hoe wil je dat gaan glassen?

Denk dat je beter eerst de hele handel had kunnen afbouwen en glassen, en dan je gleufjes frezen..

@hezik:

Ja daar dacht ik ook al aan. Het idee was eigelijk om er alleen G4 op de smeren, zonder glasmat..... Zou dat kunnen?

@Eelko:

Mijn retracts staan nog in back-order bij Tower, duurt nog wel een paar weken.

Hoe ga jij de binnendeuren van het maingear bedienen? Met van die lossen actuators van Robart? Wat voor controller heb je dan nodig?

Of doe je dat met losse servo's? Hoe stel je dat dan in op je zender dat het in de goede volgorde gaat?

Het moet dus uiteindelijk zoiets worden:

MobileMe Gallery

(wat moet je doen om een filmpje meteen hier te laten zien? Wat moet je dan tussen de [ ] zetten?)

Laatst bewerkt:
bedankt voor die tip Hezik. Ik ben nog niet echt bekend met glassen, maar moet bij de Porter hetzelfde trucje uithalen met alle roeren en flaps... Die ga ik dus achteraf maar eens doen denk ik.

Eelko: ik denk dat het wel op prijs gesteld wordt als jij hier ook je bouwvorderingen plaatst... In een eigen draadje of in deze.

Chielles: succes met de bouw!

Ik ga de wieldeuren mechanisch maken door ze aan mijn landingsgestel te koppelen.
Doormiddel van veren aan de deuren gaan ze altijd open, en met een stangetje gekoppeld aan het landingsgestel worden ze dicht getrokken.De binnendeur zal op een andere manier moeten misschien door middel van een draadje.

Ik ga nu zelf geen bouwverslag van de Mentor maken omdat ik daar niet voldoende tijd voor heb. Ik vind het jammer als ik een begin van een bouwverslag maak en vervolgens geen tijd genoeg heb om het bij te houden en de mensen die er op reageren te beanwoorden.

Wel zal ik dit bouwverslag nauw blijven volgen en op de onderwerpen reageren.
Ook zal ik foto's plaatsen in mijn fotoalbum van mijn Mentor

Ik weet het niet hoor, van die gleuven, misschien dat het zo wel prima gaat en dat achteraf helemaal niet zou werken.. het was iets wat ik mij afvroeg, dus niet gelijk dingen anders gaan doen.. eerst maar eens kijken of dit werkt :)

De bouwkit heeft voor de scharnieren van die lapjes fiberglass. Is mooi licht, maar de kier die je blijft zien is niet zo mooi.

Daarom komen er andere scharnieren in. is wat meer werk, maar wordt wel mooi. Het scharnierpunt komt zo, net als bij het echte vliegtuig, in het stuurvlak te liggen.

web.jpg

web.jpg

web.jpg

web.jpg

Nog een abonee erbij!

Deze staat al een tijdje op mijn verlanglijstje. Vind hem erg prijzig.. Maar daar krijg je wel heel veel (scale) voor terug.
Ga deze goed volgen, en dus heel goed afkijken. Haal me over met mooie plaatjes om deze toch aan te gaan schaffen, haha.

Ga toch maar een :pc: waar hij het goedkoopst is.

Succes met de bouw. :thumbsup:
Gr Kevin

He Kevin,

Vond hem ook te duur. Zeker als je hem voor 180 dollar in de US ziet. Ik heb hem uiteindelijk in Engeland besteld, maar het bleek net zo duur te zijn als bij de Hobby-inn in waalwijk, 279,- Euro. Dat is volgens mij de beste prijs.

Gewoon doen joh, je moet de economie een beetje helpen.

Haha, dat is waar als wij modelbouwers de economie op deze manier helpen gaat het helemaal goed komen.

Eens kijken of ze gelijk de robards e.d. erbij kunnen leveren dan.

Dat ziet er absoluut strak uit!

Hoe je het maar weer met de afwerking wilde oplossen ben ik even vergeten . . . :confused:

Hier ligt natuurlijk de wereld aan druipers op de loer! :?

jan.

Back