Toy Fair 2013 Nürnberg

Toch enkele foto'tjes en bevindingen die ik wou delen.
Ik heb zeker geen volledig beeld of review van de fair, anderen zullen hier wel uitgebreid verslag over maken veronderstel ik. (op deze site staat veel meer moois dan wat ik kon samenstellen area52 RC-Car News)

Toen we binnen kwamen aan zaal zeven kwamen we WRC racing tegen. Meteen een uitleg over hun vernieuwende 1/10 wagen, mooie kiekjes genomen.
De top deck en besturing is toch net iets anders, toch eens in het oog houden?
DSCN1463.jpg

De stand van Kyosho had niet echt iets vernieuwend. Ze mikken sterk op de mini-z en laten de Dnano volledig achterwege. Opmerkelijk is dat de hobbywing stand middenin hun stand stond. Daar stond ook de Orion 8000mah 90C lipo batterij:rolleyes:

DSCN1425.jpg

DSCN1464.jpg

Caste creations had ergens op een hoek een standje, was er bijna voorbij gelopen. (Vreemd zo groot geel en bijna overgeslagen). Praatje gemaakt met Mr Estingoy van business development.

DSCN1427.jpg

DSCN1426.jpg

De traxxes autotjes stonden ook mooi uitgesteld. De XO-1 die zo erg sterk aangekondigd werd heeft in ieder gevaal geen vooraanstaande positie meer.
DSCN1436.jpg

DSCN1433.jpg

Van Mugen ken ik niets, maar een mooie foto :D
DSCN1437.jpg

WT models - onbekend bij mij- had een mooie stand, dus 'knip' foto.
DSCN1439.jpg

Serpent had ook een heel mooie stand met hun nieuw model SRX-2 2WD voorop.
DSCN1448.jpg

Ook hun mini modelletjes vielen op.
DSCN1455.jpg

Ook wat mooie foto's van de S411 genomen.
DSCN1452.jpg

DSCN1451.jpg

Serpent brengt zelfs een waterstofcel versie uit?

DSCN1458.jpg

Vampire racing ziet er ook erg interessant uit. Vernieuwend motor design en all-round chassis. Het chassis is wel geoptimaliseerd voor asfalt, spijtig voor carpet-loving europe...
DSCN1461.jpg

DSCN1460.jpg

Dan.. tamiya Eigenlijk teleurstellend. niets van TRF, zelfs nadat ik erover vroeg. De TT-02 stelt eigenlijk ook teleur, als je kijkt naar prijs-kwaliteit tegenover de instapmodellen van 3racing sakura s en spec-r sport model is het in mijn ogen bijna beschamend. (hoop hier niemand boos mee te maken, ben ook een grote tamiya fan- maar zo komt het over)

DSCN1475.jpg

DSCN1480.jpg

DSCN1479.jpg

DSCN1484.jpg

Nog iets speciaal; Op de toy fair kreeg en bepaald soort speelgoed speciale awards. SIKU racing. We hebben er even mee gereden en hoopten op iets gelijkaardig aan de Kyosho Dnano... ook dit viel tegen. De servo ging helemaal niet smooth, wagentjes waren bijna oncontroleerbaar.

Waarom deze rommel een award krijgt ontsnapt waarschijnlijk elke RC fan(aat)
DSCN1499.jpg

Revell.
Ze mikken ook op RC en het ziet er helemaal niet slecht uit! Het was al laat en hebben daar vooral gespeeld en niet te veel foto's genomen. Maar Revell is een om in het oog te houden.
DSCN1510.jpg

en een waterproof buggy:
DSCN1511.jpg

Back