Tqi traxxas probleem

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Patrickk, 17 apr 2018.

  1. Patrickk

    Patrickk

    Lid geworden:
    17 apr 2018
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Emmen
    Heb probleem met mijn tqi van traxxas. Dit met iPhone docking. Na lange tijd weer eens iPhone 4 op aan gesloten. Kreeg melding dat ik eerst alles moest bijwerken van de app. Dit gedaan en stukje gereden.. viel me wel op dat het icoontje van de app (ontvanger) rood bleef. Maar alles werkte. Even kleine pauze gehad en toen na het aanzetten van de zender brande het groene ledje niet meer. Denk zal de batt wel leeg hebben.. na wissel batt geen verschil. Zender opengedraaid. Meet op de printplaat nog steeds 6v. Dit is goed. Na zoeken op forum traxxas komt dit zoals ik lees vaker voor... maar zie niet echt een oplossing er tussen staan. Blijkbaar is er een haper geweest in firmware update. Wat ik wel lees dat traxxas nieuwe software kan flashen. Hoop dat iemand hier de oplossing weet zodat ik het zelf kan oplossen. Alvast bedankt gr Patrick
     
  2. Patrickk

    Patrickk

    Lid geworden:
    17 apr 2018
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Emmen
    Op Google typ ik tqi dead. Dan krijg ik verschillende post. Maar geen gouden tip
     
  3. Patrickk

    Patrickk

    Lid geworden:
    17 apr 2018
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Emmen
    . Hier ook 1 met zelfde probleem
     
  4. Levon1983

    Levon1983

    Lid geworden:
    27 sep 2017
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Venlo
    ik heb 4 tqi zenders waarvan er 2 de afgelopen update niet hebben doorstaan. doen niks meer, geen led niks. een is 2ch met docking base en de andere was een 4ch met bluetooth.
     
  5. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Ik lees dat het idd vaker voorkomt en insturen naar Traxxas mogelijk is.

    Ik denk dat in de zender op de print gewoon een pinheader zit voor een connectie naar een PC mogelijk via een USB naar serieel converter (veel microprocessors werken zo) als je weet welke processor op de print zit en je volgt wat banen kan je met de datasheet wel de juiste pinbezetting uitvogelen. En dan moet je de losse firmware hebben, een flashprogramma (meestal wel als devellopper tools van de processor te vinden) en hopen dat er geen slot op zit.
     
  6. Levon1983

    Levon1983

    Lid geworden:
    27 sep 2017
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Venlo
    Ja heb ook al gelezen dat dit best vaak voor komt. Toemen modelbouw wilt weinig voor mij doen behalve me het nummer van rc connect geven. Dat is de importeur van Traxxas in NL. Die zeggen de zender is kapot en niet te repareren en dat ik maar een nieuwe moet kopen. Traxxas zelf zegt dat ik bij de winkel moet zijn en anders bij de importeur.

    ik heb ook gelezen dat opsturen naar Traxxas mogelijk is alleen vanuit Nederland is dit bijna zinloos. Dan kan ik denk ik beter met versturen en reparatie kosten beter een nieuwe kopen.

    Het teleurstellende eraan vind ik dat je bijna iedere 3 maanden een firmware update moet doen of voor je zender of voor je ontvanger. Je deze MOET doen will je telemetrie in de app kunnen gebruiken. Als je dan Traxxas, toemen of rc connect belt doen ze alsof het nog nooit voor is gekomen en alsof je de eerste bent.

    Volgens mij hebben ze de firmware flash door derde aan banden gelegd doordat de oude TQ vrij eenvoudig te unlokken was van 2 kanaal naar 4/5 kanaal.
     
  7. Levon1983

    Levon1983

    Lid geworden:
    27 sep 2017
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Venlo
    Als Traxxas dit trouwens niet op lost ga ik inderdaad een nieuwe kopen alleen staat daar dan zeker geen Traxxas meer op. zou ik dat namelijk wel doen loop ik nog steeds bij iedere firmware update het risico dat de zender weer kapot gaat.
     
  8. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Ik zou RC Connect gewoon links sturen met soortgelijke problemen waar gemeld staat dat ze het bij Traxxas kunnen fixen. Ander Traxxas zelf een mail sturen dat je lokale distributeur er niets mee wil doen.
     
  9. Levon1983

    Levon1983

    Lid geworden:
    27 sep 2017
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Venlo
    Traxxas support doet er niks mee. Ze handelen claims en reparaties alleen af via de importeur dus ik moet hun weer gaan bellen (RC Connect). Die gaan me vervolgens weer zeggen dat het niet vaak voor komt en dat ik maar een nieuwe moet kopen.

    Op 23 sep. 2018, om 22:00 heeft Support <support@traxxas.com> het volgende geschreven:

    Hello,

    Unfortunately I do not have a different answer for you.

    Best Regards
    Steve
    Traxxas Customer Support

    Please include all previous e-mails in your response to prevent delays in receiving support.


    If you need immediate assistance please contact our Customer Service department Monday through Friday, 8:30am to 9:00pm Central Time at one of the following numbers:

    US Customers 1-888-TRAXXAS (Toll Free)
    Outside of US 001-972-549-3000


    -----Original Message-----
    From: Levon van der Veen [mailto:levonvanderveen@home.nl]
    Sent: Saturday, September 22, 2018 9:35 AM
    To: Support <support@traxxas.com>
    Subject: Re: Dead tqi transmitters.

    Hello,

    Its not abouth a valid warranty claim but about the transmitter just turning death after an update. The shop were I bought it tells me to call the importer because it’s more than 2 years a go I bought it. The importer just says it can not be repaired and I have to buy a new one.

    Of course I can buy a new one. But sinds the updates are forced to do to use the app and they come very often I see no guarantee that my next transmitter will also die wen updating.

    I also read on the Traxxas forum that this happened to a lot of people but that Traxxas can reflash the Firmware.

    I must say that I’m very disappointed in how updates are forced and transmitters can then just die and how everybody keeps pointing to someone else. (Toemen were I bought it, rc connect that imports them and also Traxxas support).

    I handle my transmitters carefully but that doesn’t help because they just die in a forced firmware update.

    If there is no repair option or this is not picked up I must say I really lost confidence in Traxxas stuff. I drive 14 cars, 6 cars from Traxxas but I must say there won’t be coming a new one from Traxxas wen transmitters just die like this.


    I hope something is done with this.

    Kind regards,

    Levon
     
  10. Ricochet

    Ricochet

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    89
    Locatie:
    Steenwijk
    Toemen hoort dit wettelijk gezien gewoon voor jou af te handelen (er vanuit gaande dat je hier inderdaad de koop hebt gedaan).
    Ze moeten jou binnen de wettelijke garantie voorzien van een nieuwe/vervangende controller, dat ze de defecte moeten opsturen is niet jou probleem. Jij hebt recht op een deugdelijk product.

    Toemen kennende zullen ze er alles aan doen om jou af te wimpelen. Mocht je er niet uit komen met ze, aangetekende brief sturen waarin je binnen een week een een vervangende controller wilt.
    Word ook hier niks mee gedaan, wederom een aangetekende brief sturen dat je je volledige aankoopbedrag terug wilt (binnen een week) en nadien bij geen gehoor een incasso bureau inschakeld. Alle bijkomende kosten zijn uiteraard voor de verkopende partij.

    Bovenstaande geldt uiteraard niet als je al buiten de garantieperiode zit.
     
  11. Levon1983

    Levon1983

    Lid geworden:
    27 sep 2017
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Venlo
    Helaas zit ik buiten de garantie periode. 1 zender is 2 jaar geleden bij hun aangeschaft en de andere komt van een auto op MP. Zoveel moeite ga ik er allemaal niet in steken. Als Traxxas en rc connect zo klant onvriendelijk doen over het kapot gaan van hun product en ik de kans groot acht dat het weer gebeurd ben ik het vertrouwen in dit product wel kwijt.

    Als ze dit nou netjes op zouden lossen of op zouden pakken dan had ik nog vertrouwen in de klantenservice maar dit is gewoon een slecht product en slechte service. Hier heb ik helaas geen interesse meer in.

    ik heb er ook nog genoeg alleen geen 4/5 kanaal meer voor mijn summit.

    misschien verkoop ik de restanten nog of gebruik ze tot ze ook een keer kapot gaan maar nieuwe van Traxxas komt er bij mij niet meer.

    IMG_0899.jpg
     
  12. Levon1983

    Levon1983

    Lid geworden:
    27 sep 2017
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Venlo
    Het is ook niet dat ik niet weet hoe ik met een zender om moet gaan heb er namelijk zat. Was best fan van de tqi met de app mogelijkheden maar niet als deze bij een firmware update (dus iedere 2-3 maanden) spontaan kapot kan gaan.

    IMG_0904.jpg
     
  13. Ghossie

    Ghossie In Memoriam

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.891
    Locatie:
    Schoonebeek
    Een kennis van mij had hetzelfde probleem met een IPhone 5. Die is naar een IPhone 8 gegaan en nu werkt alles wel.
    Zou het kunnen zijn dan dat de App voor die oudere toestellen niet meer goed werkt.
     

Deel Deze Pagina