trailer zelf bouw

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door subie prins, 6 sep 2009.

  1. subie prins

    subie prins

    Lid geworden:
    22 jul 2009
    Berichten:
    872
    Oke na het scania geweld en om dat scania topic niet geheel vol te planten met m'n verbouw/bouw van diepladers/trailers dacht ik maak effe een ander nieuw topic ;)

    We zijn gestart met het maken van een plattevloer trailer met voorlopig bruder wielen en parts( heb even niks anders)

    de bruder trucks verzaagd:

    [​IMG]

    Heb de achter wielen compleet met assen van het chassis gezaagd en hier voor een aluminium frame gebouwd(helaas gaat mijn bouwen harder als dat ik foto's neem :rolleyes: ):

    [​IMG]

    Zoals te zien is er ook al een laad vloer gemaakt alwaar het chassis aan vast geschroefd is met dit keer verzonken schroeven wat wel weer zo net staat .

    [​IMG]

    De trailer voor de pas vorm aldoor even op de scania gepast om te kijken of het allemaal wel goed staat , zal alleen met de tijd de assen veranderen door tamiya velgen/assen en zal ze wat verder naar voren plaatsen staan effe te ver naar achter voor het mooie ;) en uiteraard word er nog meer aan gemaakt maar dat komt nog :D ik vond dit voor lowbudget toch niet slecht dacht ik zo ;)

    Grt Ivar
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2015
  2. rottierood

    rottierood

    Lid geworden:
    21 jul 2004
    Berichten:
    1.124
    Ivar,nette trailer inderdaad!En voor het mooie moeten ze zeker maar naar voren.Het is net een Amerikaanse trailer.
    Neem aan dat er een kopschot op komt?
    En wat ook mooi is,zijn latjes op de vloer ipv een egaal houten vloer.
    succes met je trailerbouw.
    dikke groet,Marcel.
     
  3. erik v8

    erik v8 Guest

    hee ivar

    ziet er goed uit man.
    knap ding.
    succes verder.

    groetjes erik:cool:
     
  4. subie prins

    subie prins

    Lid geworden:
    22 jul 2009
    Berichten:
    872
    thanks ;)

    de trailer moet nog wel wat aangepast , is in mij ogen wat te lang geworden ( wat is eigenlijk de lengte maat van een carson trailer ?)

    en de wielen worden nog verplaatst , op de bodem komen zeker nog latjes al wat ik met de losse laadvloer ook heb gedaan.

    Het kop schot word bewust geen hoge vind dit wat mooier staan maar dit kan ook nog veranderen :D

    Vandaag even druk met het besturen van de scania geweest dus had effe geen tijd :rolleyes:

    Grt Ivar
     
  5. adrie van gerwen

    adrie van gerwen

    Lid geworden:
    17 nov 2008
    Berichten:
    2.067
    Locatie:
    waspik
    de lengte van de carson dieplader is 100 cm.
    ik heb het kopschot gemaakt als voorbeeld de flatbedoplegger van tamiya
    10 cm.hoog.de flatbed is 70 cm.lang.
    vr.gr.adrie
     
    Laatst bewerkt: 6 sep 2009
  6. subie prins

    subie prins

    Lid geworden:
    22 jul 2009
    Berichten:
    872
    oke dan valt het mee dank voor het snelle reply :worship: hij is maar 98 cm lengte totaal

    het kop schot heb ik nu van een stuk aluminium hoek profiel , mocht ik het wat langer willen maken dan gaat dit met dik triplex met daar weer netjes latjes en een omlijsting op gelijmd :D

    Grt Ivar
     
  7. subie prins

    subie prins

    Lid geworden:
    22 jul 2009
    Berichten:
    872
    en eindelijk een update tja het duurde even maar er is al weer wat verbouwt ;)

    [​IMG]

    Zoals te zien een mooie latten bodem wat nog in de lijm stond,transparant hout lijm werkt ook mooi als een lak laag :D

    tussen door toch maar weer een semi dieplader van bruder in de verbouw , ik vind het leuke semidiepladers waar gemakkelijk wat mee te doen is en uiteraard niet te duur ik blijf de prijzen erg hoog vinden voor het geen wat de top fabricanten aan bieden , zeker gezien ik nogal van de verbouw ben :D

    [​IMG]

    hij word voor een klein deel uitschuifbaar doormiddel van twee lade rails delen van een keuken kast ;)

    [​IMG]

    [​IMG]

    Het is voorlopig weer een proef opject als alle truck bouw geweest is zullen we kijken voor andere assen enz , maar om nu zo mee te kunnen rijden vind ik het prima :D
     
  8. erik v8

    erik v8 Guest

    hee

    dat zijn mooie trailers hoor.
    ziet er goed uit.

    groetjes erik:cool:
     
  9. neonic

    neonic

    Lid geworden:
    14 jul 2009
    Berichten:
    138
    mooi verzonnen van die rails voor de dieplader :)
    heb je er nou ook een vergrendeling opzitten oid ? of ga je dat doen ?
     
  10. adrie van gerwen

    adrie van gerwen

    Lid geworden:
    17 nov 2008
    Berichten:
    2.067
    Locatie:
    waspik
    als er geen vergrendeling op zit kan men er toch niet mee rijden:confused:
     
  11. jordi

    jordi

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    717
    Locatie:
    nieuwveen
    wel in uitgeschoven toestand. ingeschoven of half weg zal niet mee vallen zonder vergrendeling. dat zal bedoeld worden.
     
  12. subie prins

    subie prins

    Lid geworden:
    22 jul 2009
    Berichten:
    872
    Rustig aan jongens ;)

    de vergrendeling is door middel van een boutjes die netjes de boel blokkeert in in geschoven toestand en in uit geschoven toestand .

    maar erg ver schuift hij ook niet uit omdat het rijden anders erg lastig word maar ach het is voor mij ook maar een probeersol :rolleyes: dan zou je namelijk met gestuurde assen aan de gang moeten en zo ver ben ik nog niet , hoewel ik wel wat ga proberen zonder dat het te moeilijk word.

    Hier weer wat foto's had vandaag vrij dus dan gaan we lekker hobby'n



    [​IMG]

    [​IMG]

    de voorkant staat zonder lading bewust wat voor over zodat er rek is in het inveren , ook is zo aan de onderkant goed te zien wat ik heb aangepast , voor de show even de ander dieplader er op gezet ;)

    [​IMG]

    De semidieplader moet nu nog gespoten en van verlichting worden voorzien , heb z'n trekkogel nu van een boutje gemaakt met daar op gedraait een ring die normaal voor servo's word gebruikt hierdoor ligt hij een stuk stabieler op de schotel ( heb dit ook bij de ander semidieplader en platte trailer gedaan)

    [​IMG]

    nog een show pica:

    [​IMG]

    Grt Ivar
     
  13. Chris Cross

    Chris Cross

    Lid geworden:
    5 feb 2007
    Berichten:
    385
    Locatie:
    Anna Paulowna
    hoeveel stenen kan je nieuwe semi hebben??

    enne ziet er netjes uit!!
     
  14. subie prins

    subie prins

    Lid geworden:
    22 jul 2009
    Berichten:
    872
    de stenen test nog niet uit gevoerd :D

    maar dat komt nog als de scania 4 asser af is , dan zal ik wel effe een

    steen gaan wegen en dan kijken hoe sterk het spul is :D

    maar deze kan minder hebben als de ander ivm de lengte word toch wat zwakker, wil kijken of ik geschikte lading kan gaan maken zal waarschijnlijk een buis worden of zoiets , heb ook al twee mooie steunen gemaakt voor zeg maar platte balken te vervoeren ;)

    grt ivar
     
  15. subie prins

    subie prins

    Lid geworden:
    22 jul 2009
    Berichten:
    872
    en weer wat gedaan even de semidieplader gespoten

    [​IMG]

    dit keer maar blauw gemaakt wat ook goed bij de scania's past ;)

    [​IMG]

    vandaag de tweede modelcraft 2,4ghz afstands bediening binnen gehad en meteen de scania voorzien van de zender en de boel opnieuw afgesteld :D rijd nu minder zenuwachtig en minder gestoor van buiten af ;)

    zal voor de semi dieplader nog verlichting gaan maken en dan is hij voorlopig klaar.

    grt Ivar
     
  16. neonic

    neonic

    Lid geworden:
    14 jul 2009
    Berichten:
    138
    ziet er goed uit, mooi kleurtje

    zal niet meevallen denk ivm het uitschuifgedeelte. of ... misschien zo'n oud telefoonsnoertje misschien ? zo'n spiraalsnoer
     
  17. subie prins

    subie prins

    Lid geworden:
    22 jul 2009
    Berichten:
    872
    verlichting is niet zo moeilijk ondanks het schuifdeel , dat gat is niet werelds groot ;)

    word inderdaad een draad die al een winding heeft :D moet alleen achter de leds aan maar dat komt goed.

    Maar is ik vind het wel leuk dat er met lowbudget toch nog wat leuks valt te maken :D en wat ook werkt :cool:

    Grt Ivar
     
  18. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Hallo Ivar,

    Nou, dat ziet er goed uit zeg !!

    Maar wat een bouwtempo heb jij zeg !!!
     
  19. subie prins

    subie prins

    Lid geworden:
    22 jul 2009
    Berichten:
    872
    bedankt Piet ( wel gein zo heet m'n ouwe ook daar heb ik de technische kant van mee gekregen ;))

    Ach als ik wat in m'n hoofd heb dan probeer ik dit te realiseren, soms erg snel soms te snel en anders kan het even duuren t's wel dat ik zeer crea aan brains ben en dat er gerust wat denk tijd over de dingen heen gaat eer dat ik ze maak :rolleyes:

    wat alleen wel zo is dat als ik een zeg maar in een crea bui ben , ik zeer veel opeens zie wat ik kan gebruiken en dat ik het dan ook liefst meteen ga maken anders ben ik het weer kwijt , net een schrijver maar dan met materiaal ;)

    en een voordeel van budget bouw dat je en je brains moet gebruiken en je kan nog is wat foutjes maken :cool: bij een zeg maar duur projekt vind ik dit vaak toch zonde en is het vervelender als er wat mis of stuk gaat ;)

    maar we gaan nog op jacht naar 1 bruder semidieplader alwaar we nog een dieplader van gaan maken ,

    vond nog een voorbeeld in een truckstar :D alleen de mijne word in de prins style gemaakt :D

    zit er ook nog over na te denken om de achterste as licht bestuurbaar te maken ;)

    maar zal onder de platte trailer nog een paar steun poten maken alwaar ik een oude bruder graaf trekker voor ga demonteren daar zitten namelijk mooie steun poten achter op :) zo zie je als je je ogen en brains gebruik kom je een heel eind!

    Grt Ivar
     
  20. subie prins

    subie prins

    Lid geworden:
    22 jul 2009
    Berichten:
    872
    update platte trailer:

    wat er nog ontbrak was een achterbumper en de steun poten en nog een afscherming van de achter wielen .

    Voor de steun poten een bespeelde bruder trekker/graaf machine de steun poten die achter op zitten er afgezaagd en het plastic aangepast voor onder de trailer, de steun vast gezet aan een aluminium hoeklijn , helaas waren de poten net te kort en heb extra opvulling op de voeten gemaakt opzich niet erg maar als ik de steunen compleet had laten zakken was ik de volle ondersteuning op de trailer kwijt , dit zit nu mooi strak tegen de bodem en de hoeklijn aan , dit is wel nodig ivm de stevigheid.

    De donor bruder
    [​IMG]

    De constructie op de trailer

    [​IMG]

    [​IMG]

    Bij de test of hij bleef staan zakte hij zo door de steunen heen , heb dit opgelost door twee zwengels te maken met een boutje er in en op de orginele punten waar de steun poten normaal blokkeren gaten door en door geboord en nu kan ik bijde poten blokkeren met op allebei een eigen blokkeer zwengel, voor gezicht ziet het er wel leuk uit vond alleen een boutje niet netjes staan.

    De achterbumper, daar komen eerdaags nog verlichtings leds in zodat dit er ook weer wat completer uit komt te zien.

    [​IMG]

    Het onderstel een verfje gegeven word al weer wat mooier zo :D

    [​IMG]

    Zal met de tijd ook nog iets van kisten gaan maken of ik moet iets compleets tegen komen ;)
     

Deel Deze Pagina