Trainer DIY

Discussie in 'Beginners' gestart door Alexandre.evrard, 21 nov 2015.

  1. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    een prop verbruikt alleen..
    maakt het mogelijk om meer watts te verstoken

    maar de motor moet het eerst wel aan kunnen.
    als je het met de 10x6 niet lukt om voldoende watts te verstoken, verhoog je het toerental wat.
    maar let op de veilige opgave van de fabrikant.. ook props kunnen uit elkaar knallen door te hoge toerentallen

    daarnaast moet je voor een 12x6 wel even serieus naar je onderstel kijken.
    ervaring leert dat een toestel van deze omvang een 10x6 makkelijk kwijt kan, een 11x6 kan soms..
    en 12 meestal niet.
    anders raakt de prop de grond.. en je hebt een paar cm grond speling nodig
    of je moet een ander, veel hoger landingsgestel monteren
     
  2. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    over je setup, niet zo blijven hangen op 1 merk ;-)
    die motor is gewoon zwaar voor deze toepassing.

    je prop draait maar 7000 rpm
    verbruikt op zijn hoogst maar 23 ampere, terwijl de motor heel wat meer mag hebben

    probeer s een cel extra op je accu.. dan gaat het aantal watts ook vanzelf ernstig omhoog.
    of een kv van 1000. proptoeren omhoog geeft ook heel veel extra belasting (watts)
    probeer een motor te vinden die dichter op het maximale verbruik zit.
    scheelt gewicht, dus vliegt het toestel beter en de vliegtijd wordt langer
    je vliegt niet continu volgas.. dus de motor mag best een beetje moeite doen als hij volgas gaat.

    beetje spelen met de cijfers en de motoren. best grappig
    en zo'n motor kun je voor vrij weinig geld ergens vandaan halen, voor jouw toepassing is een merkloze motor goed genoeg.
    watts, kv en volt is het belangrijkste.
     
  3. Alexandre.evrard

    Alexandre.evrard

    Lid geworden:
    21 nov 2015
    Berichten:
    37
    Locatie:
    België
    Hier is een update van mijn romp hoe hij er vandaag de dag uitziet.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • Romp.jpg
      Romp.jpg
      Bestandsgrootte:
      71,8 KB
      Weergaven:
      257
  4. Alexandre.evrard

    Alexandre.evrard

    Lid geworden:
    21 nov 2015
    Berichten:
    37
    Locatie:
    België

    Bij deze de link naar de testvlucht
     
  5. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Oordegem
    Leuk filmpje!
    Welk plein is dat?
     
  6. Alexandre.evrard

    Alexandre.evrard

    Lid geworden:
    21 nov 2015
    Berichten:
    37
    Locatie:
    België
    Goh ergens in Waver, het was zijn Aeroclub
     
  7. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.694
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Complimenten!
    Toch ook een kritisch geluid:
    Het vliegt als een kunstvlucht model. Ik zou hiermee nooit een volslagen nieuweling willen lesgeven.
    Te snel (lijkt overgemotoriseerd), heeft rolroeren, V-stelling lijkt te klein: moet steeds teruggestuurd worden uit een bocht.
    Maar nogmaals, als eerste project is het wel een goed vliegend model geworden.
     
  8. Alexandre.evrard

    Alexandre.evrard

    Lid geworden:
    21 nov 2015
    Berichten:
    37
    Locatie:
    België
    Bedankt. Inderdaad er kunnen nog zeker enkele verbeteringen aan gedaan worden. Ik twijfel om dit model nu te verbeteren of aan een ander project te beginnen en de mogelijke verbeteringen hierin werken...
     

Deel Deze Pagina