Traxxas e-revo 2

Discussie in 'Electro auto's' gestart door Assief, 24 aug 2018.

  1. Assief

    Assief

    Lid geworden:
    18 jun 2015
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Eindhoven
    Goedendag,

    Ik zit al een tijdje in deze rc wereld en ik heb een traxxas gekocht.
    Zou iemand in de omgeving Eindhoven mij verder kunnen helpen met instellen/afstellen ?
    Oh ja zou iemand ook mij kunnen helpen met het vervangen van schokdemper en z’n ophanging ?
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.483
    Locatie:
    Sassenheim
    Geef even wat meer uitleg wat je bedoelt met afstellen. Praat je over de ophanging?

    En die 2e vraag is iets wat hier niet thuis hoort. Dit is het Modelbouw forum waar het woordje "bouw" toch wel een belangrijk deel is. Het vervangen van delen is toch iets dat je zelf moet doen.
     
  3. Assief

    Assief

    Lid geworden:
    18 jun 2015
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Eindhoven
    Kan ik u foto’s sturen met tekst en uitleg ?
    Zo ja waar en hoe ?
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.483
    Locatie:
    Sassenheim
    Als je een reply schrijft heb je ook een button "upload bestand", gewoon even zo wat foto's bij een nieuwe post met je uitleg plaatsen.
     
  5. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Vaak helpen de exploded views in de handleiding ook met het uit elkaar halen en in elkaar zetten.
     
  6. Assief

    Assief

    Lid geworden:
    18 jun 2015
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Eindhoven
    Beste,

    Als ik drone moet bouwen vanaf begin tot eind dan is dat een eitje voor mij maar rc is voor mij helemaal nieuw en zou graag werkend en zien leren.
    Ik stuur wat foto’s misschien zal het wat duidelijker zijn. IMG_2284.JPG IMG_2285.JPG IMG_2286.JPG IMG_2287.JPG
     
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.483
    Locatie:
    Sassenheim
    Foto's zijn wat klein en wazig en je geeft nog steeds geen uitleg wat er precies aan de hand is.

    Ik zie een missende demperstang en veerschotel, je moet dus je demper compleet maken, zie de manual voor de onderdelen.

    En de rest van de ophanging? een arm gebroken? Ik kan het niet zien op de foto's.

    Overigens wel drones van scratch op kunnen bouwen en dit niet kunnen oplossen klinkt mij heel vreemd in de oren....
     
  8. Assief

    Assief

    Lid geworden:
    18 jun 2015
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Eindhoven
    Goedemorgen,

    Kunnen we niet via whatsapp verder kunnen communiceren ?
    Dat gaat makkelijker.
     
  9. Assief

    Assief

    Lid geworden:
    18 jun 2015
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Eindhoven
    Ik krijg ook hem niet afgesteld in de normale modus om rustig te rijden en soms flink tekeer te gaan.

    Ik krijg mijn mobiel ook niet gelinkt aan de zender zodat ik meerdere functies kan bekijken.
    Ik heb diverse video’s gezien maar lukt niet.

    Wat betreft over drones dat vond ik nog makkelijker dan rc misschien omdat rc nog nieuw is voor mij.

    Deze auto is een paar keer getold en daarna tot met een snelheid tegen een paal tot stilstaand gekomen.
    Daarna zag ik dat hij erg laag stond op z’n achterwielen.
     
  10. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.483
    Locatie:
    Sassenheim
    Om eerlijk te zijn ben ik geen voorstander van om mijn chatinfo te delen. Ik zit nu al met 1 opgescheept die continu vragen blijft stellen....

    Met het koppelen van de telefoon heb ik geen ervaring, ik weet wel dat er meer problemen bestaan zoals de WiFi module van SkyRC laders en de bluetooth module van Tekin regelaars die ook niet goed kunnen koppelen met een telefoon. Vaak is het een firmware versie van de telefoon die dat veroorzaakt.

    Gewoon even de manual erbij pakken, goed bekijken wat je mist of wat gebroken is (je hebt ook nog aan de andere kant alles heel om te vergelijken) en dan die delen bestellen en volgens manual uit elkaar halen en vervangen.

    Als de demper open moet of geheel vervangen moet, let er ook op of je de demper olie nodig hebt en welke dat is,
     
  11. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.483
    Locatie:
    Sassenheim
  12. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Schijnt een vaker voorkomend probleem te zijn.
    Deze man vervangt de hele schokdemper, maar er is wel te zien hoe het allemaal in elkaar zit:

     

Deel Deze Pagina