Traxxas Rally 1/8 Filmpje. :)

Ik vind de Traxxas Rally een erg interessante wagen. (omdat het Revo platform mij gewoon aanspreekt. )
Nu wil ik wel een Traxxas Rally VXL halen, echter zou dat dan de Ken Block Gymkhana versie moeten worden, en die is er nog niet.

Verder had ik hier nog m'n E-Slayer staan stof te happen. en in de Monster beetle ombouw had ik een E-Revo center gearbox zitten.
de center assen had ik nog liggen, gezien in de ERBE stalen zijn gekomen. en een kameraad van met had een E-Revo chassis liggen.

Zo is het dus van een Idee, naar een projectje gegaan in 1 dag. :P

DSC01720.jpg

DSC01721.jpg

DSC01722.jpg

In eerste instantie zijn er nog een paar problemen waar ik een oplossing voor nodig heb. dit zijn:
-Passende pak vinden met de goede wielbasis. de hele auto staat of valt eigenlijk met een goed passende body.
-Als er een body is, de breedte van de wielen passend maken aan de kap. (offset velgen/hubs etc.) zodat het 1 mooi geheel word.

Ik ga de auto eerst testen met een Novak 6.5T HV-Pro setje wat ik toch heb liggen. kan ik iig de handling etc goed zetten.
Als dat bevalt, zal er een CC-Neu 2200Kv combo in komen, zodat de auto gewoon op 6s Lipo kan rijden net als de ERBE hier.

Verder moet ik uiteraard nog schuimbumpers fabriceren voor in de kap. mja, eerst maar het zaakje rijdend maken.

Tips zijn altijd welkom. :mrgreen:

Laatst bewerkt:
Zo.. eerst maar even een mail gestuurd naar Kamtec. eens kijken of het mogelijk is om een leuke 1/8 Onroad body gemaakt te krijgen met een wielbasis van ~355

't zal wel een 4 deurs sedan body moeten worden, zodat de lengte/breedte verhouding een beetje goed blijft. Zat zelf te denken aan een Holden Monaro VXR Bathurst kap oid. :)
Is een 4 deurs sedan, en niemand zou er raar van op kijken als dat ding zijwaarts een bocht om komt.
Hoop dat ze me hiermee kunnen helpen, anders moet ik maar iemand anders zoeken om een kap te kunnen maken. (of zelf proberen. maar gezien ike r totaal geen ervaring mee heb zou het dan wel een paar jaar kunnen duren.)

Breedte (buitenkant wiel tot buitenkant wiel gemeten) 290mm en wielbasis is 360mm. Dus op zich qua verhoudingen is het nog niet eens zo gek.

Ben vandaag even wezen kijken bij de lokale hobbyshop, maar die had helaas geen passende kap liggen.
Wel een Rally achtige body gezien dij behoorlijk in de buurt zou moeten komen. en had verschillende bodies die te groot zijn.
Morgen maar eens de auto meenemen, en eens gewoon gaan passen. :)

hmm.. Kyoscho GT2 Corvette body: wielbasis 360mm Spoorbreedte 262mm voor, 265mm achter) dat zou nog wel eens verschrikkelijk dicht in de buurt kunnen komen. :)

De audi A4 kap voor de GT2 heeft dezelfde afmetingen. zou dus zeker een optie kunnen zijn. (vanmiddag nog maar eens even meten. )
Als de wielen ook passen, zou helemaal mooi zijn uiteraad. :mrgreen: bedantk voor de suggestie!

Binnenkort toch maar eens naar Dortmund. auto mee een daar kapjes passen. (heb gezien dat ze daar de GT2 iig ook hebben. :)

Om em wat breder te maken.
Ik las ergens dat er een nieuwe Slayer uit is die langer en breder is.
Als het goed is is ie 26 mm breder, dus als die veerarmen compatible zijn heb je weer wat gewonnen.

hmmm, Nu je het zegt, de Slayer hebben ze idd aangepast. (had ik met m'n elektro ombouw ook erg veel problemen mee. hoog zwaartepunt ensmalle auto. :) )
Zal idd eens kijken naar die andere Slayer armen.
Maar wat ik tot nu toe heb gevonden, is de spoorbreedte op het moment zelfs iets te breed voor de GT2 kap. (moet eerst even een setje 1/8 Buggy onroad wielen hebben voordat ik het zeker weet. )
Wielbasis zou perfect moeten passen.
Maar eens even kijken. :) heb er verder gelukkig geen haast mee.

De E-Revo brushless edition motor mount is in ieder geval gekocht. dus de motor kan ik als het goed is vrij snel definitief plaatsen.
Als die er eenmaal in zit, kan ik in ieder geval wat testruns maken met de Switch banden. Toch binnenkort maar even naar enschede heen voor die on-road wielen denk ik.

Weet ook al wat dit voor auto gaat worden als het Rally gebeuren niet wat word.
een Baja kever body van Proline er op, en een paar leuke buggy wielen er onder. en heb ik een baja bug, haha. :)

Aha, Baja is een leuke optie !

Verder super idee....
Dacht in het topic van rally 1/16 dat bokkerijder de 1/10 om gebouwd had....
Zou ook een heel leuk concept zijn.
Hoe roter hoe beter, revo ombouw, helemaal geweldig, ben zeer benieuwd....

Eerste update is er. Ik heb gisteren een paar buggy velgen gehaald, zodat ik in ieder geval de maatvoering precies weet van de wielbasis en spoorbreedte met de wielen er op.
de wielbasis is 357 zoals deze nu is. (dit zou ik evt nog minimaal kleiner kunnen maken door de caster hoek aan te passen. gezien je daarmee de bovense draagarm naar achteren schuift.)
de spoorbreedte is zo'n 235mm, kom dus zo'n 2cm te kort om een Kyosho GT2 body mooi passend te krijgen. (vandaar dat ik eerst zocht naar offset buggy velgen.)
Echter nu komt de tip van de Slayer pro wel erg goed van pas. want door die draagarmen te gebruiken, zou de spoorbreedte iets meer als 2cm groter worden. perfect dus!

Nu heb ik bij liquidrc even Progressive 3 rockers besteld. en 4 onroad bandjes om op die velgen te lijmen.
Draagarmen moet ik nog even opzoeken. (worden via liquidrc en modelsport nog neit aangeboden. en op ebay staat maar 1 setje op. )

Maar zoals het er nu naar uitziet, zou een body voor de Kyosho GT2 er dan zo op moeten passen. (de GT2, niet de GT, die wielbasis is een stuk korter.)
Qua lengte/breedte verhouding vind ik het dan ook al aardig mooi uitkomen.

Nu nog de stugge swaybars er op, wachten op de P3 rockers. dan de wielophanging afstellen. (rijd hoogte)
Op de E-Revo BL motorsteun + slipper wachten (is ook in de post als het goed is.) en dan maar tijderlijk eht BL setje uit m'n ERBE over zetten om te testen hoe het rijdt. (kan ja ook zo lang met een E-Revo body er op. is al het spul er onder iig beschermd.

Is het geen optie om er 30series wielen op te zetten Tim?
Deze had ik op mijn MT2 en die zijn een aardig stukje breder.
En je hebt meteen mooie bandjes ook. Het waren 30series Badlands op Traxxas velgen.

Met de Slayer pro draagarmen zou de spoorbreedte precies goed moeten zijn voor een GT2 kap. :) nu moet ik ook eerlijk zeggen dat ik er ook neits op tegen zou hebben als er een DBR9 kap op komt. :mrgreen:

Ik zal wel even kijken naar die 30 series wielen. evt ook wel interessant.

Ok, heb de Slayer pro draagarmen gewonnen op ebay. :) zijn betaald, dus zullen wel een keer binnen komen (hoop ik).
Heb eerst gekeken of ik ze in nederland gewoon kan bestellen, maar het blijkt dat de nederlandse leveranciers ze nog niet eens in de lijst hebben staan. :(

Wat dus nu nog binnen moet komen voor de Rally is de ERBE motormount, en de draagarmen.
Wielen heb ik nu. heb gewoon Ansmann 1:8 Buggy onroad wielen genomen. (en ansmann omdat ik daarvan verwacht dat de grip niet uber zal zijn. dus leuk om de driften gok ik.
Heb ook een kap opgehaald. (met dank aan AHT in Almelo) Dit was/is een vrij oude 1:8 onroad body. Wielbasis klopte niet, maar heb de wielkasten gewoon anders uitgeknipt. (dus je ziet nog wel de lijnen een beetje van de plaats waar je deze normaal uit moet knippen. maar als je op een afstandje kijkt zie je daar al niets meer van. :) )

Hier een paar foto's van hoe die er nu bij staat.
Kap is nog niet af, maar in grote lijnen is die toch al wel aardig hoe ik hem hebben wil. :)
Heb er even een 1:10 mustang kapje naast gelegd zodat de afmetingen een beetje in te schatten zijn. is op zich namelijk best huge. :mrgreen:
DSC01743.jpg

DSC01742.jpg

DSC01745.jpg

DSC01744.jpg

PS: Photobucket heeft kuren op het moment.. dus kan zijn dat de plaatjes neit allemaal zichtbaar worden.

PPS: Ja, zijn een Slash Grille en koplampen. passen perfect op de kap (vind ik) en geeft de auto meteen die Traxxas look.

Dankje. :)

Het is nu even wachten op de E-Revo BL motormount. zoals de motor nu zit kan ik niet met de sensor kabel bij de regelaar komen. Als die motormount er is, zou die kunnen rijden. (uiteraard zou het mooi zijn als ik die Slayer Pro draagarmen dan ook binnen heb.

Als dit leuk rijdt, ga ik kijken voor een MMM 2200kv setje voor in deze auto. (kan ik nu al wel doen gok ik, ben ervan overtuigd dat dit wel leuk gaat rijden. :mrgreen:

Iig is het straks uitzoeken welke vering het beste moet werken voor de auto. hoop dat de P3 rockers ook snel binnen zijn. die zouden het afstellen een stuk makkelijker moeten maken gezien die de vering al een eind stugger maken.

Ben vandaag even aan het knutselen geweest. Door al die kerstkaartjes etc, is de post helemaal van streek, and duurt het verzenden allemaal veel langer.
Was niet geduldig genoeg om gewoon te blijven zitten wachten, dus heb ik de benodigde onderdelen van m'n ERBE af gehaald.

Zoals de rally er nu dus bij staat, is die op zich al rijklaar. (hoewel ik nog moet wachten op de Slayer pro draagarmen om de spoorbreedte goed te krijgen.)

DSC01753.jpg

Ra ra wat mist er bij deze ERBE? :mrgreen:

DSC01755.jpg

Ra ra wat mist hier nu niet? :P

DSC01757.jpg

DSC01756.jpg

Qua hoogte vind ik hem zo op het moment best goed staan. maar even kijken hoe het rijdt.

DSC01754.jpg

Kap is misschien niet perfect, maar toch wel aardig gelukt zo. :)

Dus de motorisering voor de 1/8 rally is nu een CC Neu 1515 2200kv motor. vertanding is nu 24/54. Misschien dat dit nog iets aan de zware kant is. maar zo 1 op het oog leek het me een goede vertanding. (gezien deze alleen maar buggy bandjes kijgt, en eigenlijk alleen on-road gebruikt gaat worden. )

Met een beetje geluk kan ik morgen een eerste testrit maken. Met de smalle spoorbreedte. (hoop dat die andere draagarmen snel binnenkomen! )

maak je wel een filmpje als het kan :)

heb zelf ook intresse in een grote rally zoals de jouwe want die kleine vind ik maar niks

Back