Traxxas Rustler VXL - Mijn Topic

Discussie in 'Electro auto's' gestart door Rajeev, 25 okt 2011.

  1. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
    Ik heb mijn Rustler VXL ontvangen! Hier wat foto's en wat kleine beoordelingen.

    De grijze kap heb ik bewust gekozen omdat ik deze gewoon de mooiste vind. Blauw is me iets te fel en rood ook. Deze kap vind ik gewoon het stoerst staan op de Rustler. Vergeleken met HPI levert Traxxas best veel dingen erbij. Bij HPI krijg je alleen de auto, zender en handleidingen. Toen ik de doos opende schrok ik best van wat er allemaal bij zat...de inhoud:

    *Traxxas Rustler VXL
    *Traxxas 2.4GHz Link
    *Traxxas Power Cell Accu 8.4 volt 3000mAh
    *Traxxas Power Cell Charger (stelt niet veel voor, is een slow charger)
    *Handleidleidingen, nieuwsboekjes van Traxxas, stickers voor op de kap, andere gearing/tandwieltje en nog een zakje met extra body clips en wat andere dingetjes (weet niet hoe je dat noemt)

    Bij HPI kreeg je enkel de auto met de zender en bijbehorende handleiding , zover ik weet.

    Qua uiterlijk doet de HPI er niet echt voor onder, maar dat is puur een kwestie van smaak. Qua materialen denk ik dat Traxxas beter is. De chassisplaat is van kunststof/plastic. Als dit kapot gaat, ben je 15 euro kwijt aan reparatie schat ik, bij HPI ben je zo'n 65 euro kwijt, omdat de chassisplaat van de HPI (Bullet) van aluminium is. Verder vind ik de velgen heel erg mooi.

    Even over de 2.4GHz Link van Traxxas. Hij ziet er mooi uit, maar hij moet ook goed werken/aanvoelen. Of hij goed werkt weet ik niet, althans, hij doet het wel, maar hoe hij zijn werk doet weet ik niet want de accu zit in de lader. Ik heb natuurlijk wel even ernaar gekeken en aan alles gezeten. Wat mij een beetje tegenvalt, en dat ligt gewoon aan mij, is de gashendel en het stuurtje. Het stuurtje mocht wel wat verder doorgedraaid kunnen worden en de gashendel gaat te ver naar achter. Misschien gaat de gashendel zo ver naar achter omdat je die misschien weinig gebruikt omdat hij anders ondersteboven slaat, maar dat weet ik niet. Maar het stuurtje had voor mijn smaak beter gekund. De HPI 27MHz zender vond ik echt tóp! Hopelijk wen ik snel aan deze en behaalt mij op z'n minst het niveau van de HPI zender. Wat ik dan weer wél goed vind, is dat er maar 4 AA batterijen in de zender gaan in plaats van 8, zoals bij de HPI zender.

    Als ik deze auto voor de lol van een een paar centimeter hoog op de grond laat vallen, lijkt het geluid veeeeeeeeeeel fijner dan bij de Bullet. Hij veert echt heel zacht op de grond. Misschien omdat de schokdempers net gemaakt zijn en dus splinternieuw zijn, maar splinternieuw veerde de HPI echt niet zo...

    Foto's:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. pinty

    pinty

    Lid geworden:
    15 jul 2005
    Berichten:
    1.786
    Locatie:
    Leidschendam
    er is al een topic over:
    traxxas-rustler-vxl-xl-5-deel-2-a

    Hier kan je meer dan alles vinden en vragen ;)

    maar....het is zeker een hele mooie auto!
    Hou er alleen met rijden wel rekening mee, dat hij 2wd is. Dus hij stuurt even iets anders dan met de bullet
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  3. aestiva

    aestiva

    Lid geworden:
    24 nov 2010
    Berichten:
    617
    Locatie:
    Utrecht/Vleuten
    Prachtig die kap!

    Je mist alleen nog een aantal hopups (maar die zal je vast wel kopen als je wat sloopt) en ook heel belangrijk, een wheelie bar!

    Die traxxas zender is zeer goed!

    Bereik is heel ver. Ik heb die van mij toen verkocht en toen een extra ontvanger gekocht voor de spektrum.

    Hou er rekening mee dat als je 3s gaat rijden, je andere vertanding nodig hebt. Toemen verkoopt best wel veel voor de Rustler en zonder verzendkosten! Daar kan je je hopups kopen.

    Ik heb op dit moment even problemen met die van mij maar dat hoop ik snel gefixt te hebben.

    Ik vind mijn Bullet wel robuuster uitzien (maar is het in de praktijk niet).

    De Rustler is een redelijk makkelijke auto als je wat moet vervangen. Iig heel wat makkelijk er dan een Merv of Rally. Verder kan je deze gewoon makkelijk schoonmaken met een spons!
     
  4. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
    Ik heb het topic gezien, maar hier kan ik alle updates over mijn auto doen en eventueel ook vragen stellen. Ik heb er nog niet mee gereden, maar wel even aan gezet. Het stuur is heel strak en snel! Alleen nog ff afwachten hoe hij rijd. Ik weet dat hij 2WD is en ben benieuwd hoe dat rijdt! Je zult hem nog wel eens zien op een meeting of als we een keertje afspreken!

    Hopups komen nog wel. Mij neef heeft voor zijn Rustler een wheeliebar en hij vindt het maar baggerspul, hij gaat steeds los en gebruikt hem nu ook niet meer. 3s ga ik nog niet rijden, maar ik zie het dan wel. Maar wat kan er gebeuren zonder een andere vertanding? Gaat hij dan minder hard ofzo? De Bullet ziet er inderdaad robuuster uit, in mijn ogen enkel door de dubbele schokbrekers en door de aluminium chassisplaat. Ik kan hem schoonmaken in de douche toch :p? Ik ben niet van plan dat te gaan doen, maar het is toch mogelijk? Want hij is waterproof?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  5. aestiva

    aestiva

    Lid geworden:
    24 nov 2010
    Berichten:
    617
    Locatie:
    Utrecht/Vleuten
    Zonder andere vertanding word de esc te heet (heb ik mij laten vertellen).

    De Wheeliebar raakte bij mij ook los. Nu heb ik er vilt tussen gezet en kan ik deze wel goed vastmaken.

    Uhmm ik heb die van mij wel eens schoongemaakt onder de douche. Je moet dan wel zorgen dat je je motor en esc niet te nat maakt en dat je je diff regelmatig bijvult. Dit moest ik met de Merv doen.
     
  6. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
    Ok. Ik heb vandaag even gereden en gelijk is mijn mooie kap naar de malle moer :(. Heb al 1 deukje erin en om precies te zijn 4 krassen. Maar ja, dat voorkom je niet. De auto sloeg iets van 4 keer over de kop en ik ben verbaasd over hoe sterk deze wagen is! Ik heb hem ruim 5 keer keihard gebotst, ik raakte in de war met de koppeling, vooruit en achteruit omdat ik geen achteruit gewend ben. Maar de auto ging er gewoon vrolijk vandoor...

    Verder vond ik het inderdaad jammer dat de accu zo snel leeg ging. Een kleine 10 minuten mee gereden en de auto kwam niet meer vooruit. Ik ga toch op 2s Lipo's rijden maar daar heb ik nu nog even geen geld voor. De auto ging wel hard, trok af en toe wheelies. Maar hij moet toch minimaal 2x zo hard kunnen met een lipo?
     
    Laatst bewerkt: 26 okt 2011
  7. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.835
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    10 minuutjes maar?

    Heb eens samen met de buurman gereden die een stampede vxl heeft, standaard 7 cell, 3000Mah pack, en ikzelf toen met een standaard XL5 rustler, tevens een 7 cell, 3000Mah pack. Wat heen en weer gereden op straat, oprit, gazon... uiteraard nu en dan eens enkele seconden stilgestaan wachtend op elkaar, maar toen hebben we er toch elk een half uurtje uitgehaald...

    Een nieuwe accu kan natuurlijk ook altijd enkel malen geladen moeten worden, vooraleer deze optimaal werkt heb ik eens gehoord...
     
  8. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
    Het kan ook een kwartiertje geweest zijn, het is een schatting! Ik zal kijken of hij na een paar keer laden optimaal presteert.
     
    Laatst bewerkt: 26 okt 2011
  9. SjoerdIsBack

    SjoerdIsBack

    Lid geworden:
    7 sep 2010
    Berichten:
    138
    Locatie:
    Oegstgeest
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  10. rsremco

    rsremco

    Lid geworden:
    3 aug 2010
    Berichten:
    221
    Locatie:
    Lexmond
    absoluut de mooiste kleur gekozen! :-D

    Dat de bullet wat harder op de grond komt is niet gek, de bullet flux versie weegt ongeveer 1KG zwaarder als de rustler VXL, ik denk dat de ST 3.0 zwaarder is als de flux dus dan is het verschil nog erger. Hierdoor zal je bij een bullet ook meer schade hebben als je een klap maakt met dezelfde snelheid (hoe zwaarder de auto hoe meer kans dat er iets breekt)

    Mooie updates voor de toekomst zijn RPM onderdelen, alu uprights en steeringblocks, en stalen assen, dan is het wel een stevig karretje

    Bij mijn bullet zat overigens ook gereedschap en onderdelen van de schokdempers en een zwaardere servosaver, De rustler had alleen 2 sleuteltjes en een stickervel meer (wij hadden hem zonder lader en accu gekocht, scheeld iets en de accu en lader gebruiken wij toch niet)

    Vrijwel alle 27mhz zenders hebben 8 batterijen, de simpele 2.4ghz maar 4 (met lcd display enz word het soms 5 of meer) dit komt neem ik aan door het vermogen dat de zender nodig heeft.
     
  11. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
    Ok. Is het gezond voor je auto als je de accu erin doet en volgas geeft met de banden in de lucht? Dat je dan zegmaar een balooning tire krijgt? Of maakt het niks uit?
     
  12. rsremco

    rsremco

    Lid geworden:
    3 aug 2010
    Berichten:
    221
    Locatie:
    Lexmond
    Nou het is wel normaal dat het gebeurt, maar ik zou het niet voor de lol doen. Je banden kunnen kapot gaan, en alles draaid veel harder als het normaal zou doen dus het kan zijn dat er dingen (bijv. lagers) te snel rond draaien
     
  13. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
    Ik heb het 2 keertjes gedaan maar dat is toch niet erg? Ik probeer hem echt zo goed te onderhouden en probeer er zooooo zuinig mogelijk op te zijn...en ik wil hem al helemaal niet stuk..
     
  14. pinty

    pinty

    Lid geworden:
    15 jul 2005
    Berichten:
    1.786
    Locatie:
    Leidschendam
    Als je erover twijfelt of het kwaad kan, waarom doe je het dan toch???
    Eerst denken, dan doen!

    ik kan me nog iets herinneren met een bullet, een skatebaan en inlopen...........
     
  15. vonkentrekker

    vonkentrekker

    Lid geworden:
    7 feb 2009
    Berichten:
    864
    Locatie:
    Maastricht Airport.
    Onbelast maximaal toeren laten draaiien is nooit goed.
    Er zijn mensen die dit al jaren doen (zonder problemen) maar er zijn regelaars (ESC) en motoren die daar niet tegen kunnen en (sneller) stuk gaan.

    Rest mij de vraag,;

    "waarom zou je willen dat je wielen met maximale snelheid vrij ronddraaiien ?"

    Om te testen of alles reageert zoals je graag wilt kun je ook beter in een veilige omgeving belast ( lees op de grond) testen.
     
  16. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
    Vandaag weer even gereden. Auto ging denk ik 50 km/h.
    Accu gaat echt snel leeg! En de topsnelheid valt me voor een Brushless best tegen, maar oke, dat ligt aan de accu. Verder is het toch ook normaal dat:

    1. De ESC vrij heet wordt...je kan hem nog wel vasthouden maar hij is gewoon heet, ik denk zelf dat dit normaal is.

    2. Accu super heet wordt...er komt zelfs vocht erin...oftewel het plastic dat om de 7 cellen heen zit, wordt van 2 kanten een klein beetje beslagen.

    Trouwens...mag ik de accu opladen als hij nog gewoon net uit de auto komt en dus heel heet is? Ik heb het nog niet gedaan. Maar mag het wel? Of is het helemaal niet goed voor je accu? Ik laat hem nu nog altijd afkoelen.
     
  17. darkfire

    darkfire

    Lid geworden:
    4 jun 2010
    Berichten:
    2.182
    Locatie:
    Diepenveen, Overijsel
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  18. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
    Maar de vertanding is van Traxxas.....dat kan toch niet fout zijn op deze accu? Hoe verander ik mijn vertanding?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  19. rsremco

    rsremco

    Lid geworden:
    3 aug 2010
    Berichten:
    221
    Locatie:
    Lexmond
    je zal echt niet veel snelheids winst halen als je op 2S gaat rijden, meer power voor optrekken zal hij wel krijgen. de meegeleverde nimh is 8.4v (net opgeladen is het meer 9v) de 2S lipo heeft 7.4v (net opgeladen 8.4) wel zul je langer kunnen rijden zonder dat je merkt dat hij langzamer word

    Ook zou je een iets grotere pinion kunnen monteren als je op 2s rijd daar hij meer power heeft, maar ook hier zal niet echt veel snelheid verschil inzitten.

    Voor veel snelheid moet je op 3S over, maar dan word hij vrij oncontroleerbaar naar mijn mening, en zoals ik begrepen heb vind het VXL setje 3S lipo's niet altijd even leuk (Esc doorbranden, motor te heet) maar goed er zijn er wel die op 3S rijden dus het kan wel
     
  20. Douwe74

    Douwe74

    Lid geworden:
    22 mrt 2010
    Berichten:
    1.460
    Mijn ervaring is toch anders, zelfs met een 2s ipv die 8.4v nimh was het verschil in snelheid best groot (ik weet allen niet meer of dit met de brushed of brushless versie was).

    Is er iemand in je kenniskring van wie je zo'n lipo eens kunt proberen?
     

Deel Deze Pagina