Wie kan me op weg helpen. Mijn zoon zijn Traxxas Slash valt onder het rijden uit. Auto rijd en stuurt gewoon, vervolgens doet hij niks meer en rolt uit. Als je de zender uit en weer aanzet werkt het weer eventjes. Dit kun je een paar keer blijven herhalen en dan doet hij helemaal niks meer. Andere batterijen heb ik al geprobeerd, in zender nieuwe geplaatst, in auto ander accupack (alles goed geladen) Alvast bedankt!
beste , Omdat we niet helderziend zijn, graag wat meer informatie : Zoals welke set wordt er gebruikt qwa motor en esc, graag type , en wat geeft de led aan op de esc , welke zenderset wordt er gebruikt ?,type, 40Mhz.27Mhz,2,54ghz ect . welk merk en type batterijen worden er gebruikt ?, Nimh,Lipo ??, ect Daarbij zijn er een aantal draadjes lopende over de Slash maar is het een 2WD of 4WD ?, kijk voor meer info in de desbetreffende draadjes ..... (lijkt op een communicatie probleem zender/ontvanger ) hier al wat Hits met de zoekfunctie "slash"op het MBF http://www.modelbouwforum.nl/search/1155422/?q=slash&o=date&c[node]=138 hits op " slash valt uit" : http://www.modelbouwforum.nl/search/1155426/?q=slash+valt+uit&o=date&c[node]=30
Logisch, Gaat om motortje Traxxas XL5 Esc ze set Zender TQ topqualifyer model 6516. 6517. 3047. 2.4ghz Batterypacks auto NiMH powercell 8.4v. 3000mph en Yellow rc 8.4. 4600mph NiMH. Batterijen handzender 4 Maal Philips AA lk6 1.5v / nieuw ivm eerste rit vh jaar. Nogmaals vervangen voor vier nieuwe. Opladers originele Traxxas powercell charger en Vector nx85 met laadcapaciteit 0.5 - 5.0. Gebruik altijd max 1.0a om te laden. Volgende gebeurt, zet alles aan. Auto rijdt en reageert normaal. Led op handzender is groen. Auto valt stil of reageert niet meer na stilstand. Led op handzender knippert snel groen. Handzender uitzetten, daarna weer aan, auto doet het weer eventjes.
Wat is Esc? Maar hij staat niet anders dan de vorige keer zover ik weet, en werkt ook een minuutje of zo.
Electronic Speed Controller.. Regelaar die aan de motor zit. Nieuwe of gebruikte auto? Bij aankoop goede uitleg gekregen? En werkte alles vanaf het begin wel of is het meteen bij eerste start zo?Anders gewoon terug naar de winkel en garantie claimen..
Zo logisch is dat het wel info bevat wat jezelf evt.kan oplossen , gezien de status van de led in de zender , in de manual staat deze beschreven .blz 12 HINT : multi functionele knop Throttle Trim Seek Mode When the Multi-Function knob is set to throttle trim, the transmitter remembers the throttle trim setting. If the throttle trim knob is moved from the original setting while the transmitter is off, or while the transmitter was used to control another model, the transmitter ignores the actual position of the trim knob. This prevents the model from accidentally running away. The LED on the face of the transmitter will rapidly blink green and the throttle trim knob (Multi-Function knob) will not adjust the trim until it is moved back to its original position saved in memory. To restore throttle trim control, simply turn the Multi-Function knob either direction until the LED stops blinking. Lees even de manual van de zender en esc , heb je die niet is alles via traxxas.com digitaal verkrijgbaar ... maw een hele mooie stickie met nuttige info : http://www.modelbouwforum.nl/threads/basis-kennis-electrisch-aangedreven-model-autos.21778/ suc6....
Ben ff helemaal teruggegaan naar hoe hij is weggezet. Dit was met Duracell Aa batterijen. Die hadden we vervangen voor nieuwe Philips AA batterijen. En nu een uur probleemloos gereden. Ik vind het vaag, maar het werkt. Ps de Philips nu niet meer geprobeerd. Bedankt eenieder voor de tips en tricks!
Lijkt me sterk dat het aan de AA liggen van de zender , als die te zwak zijn ,zou de led op de zender een andere status moeten aangeven , njah blijft traxxas Mooi dat het euvel weg is , veel plezierrrr
Led je zender ging inderdaad over van groen naar rood. Na wisselen van de AA batterijen, blijft deze groen. tot nu werkt het!
@rinke , Wil je ook even kijken op wat voor topics je reageert. Dit is al de 2e x in een topic waar al bijna een jaar niet op is gereageerd,
Nogmaals, kijk eerst hoe oud het topic is, en voordat je reageert ook handig om het topic goed door te nemen want de oplossing was al gevonden, zie hieronder. Overigens is ook je advies fout want bij een sluiting vd motor doet de auto op meer gebieden het niet meer. En nee, bij de 1000 posts win je geen koelkast en ga je ook niet door voor een flatscreen.
En de gegeven antwoorden zijn óf nutteloos, óf gewoon fout. Willen helpen is zeer prijzenswaardig, maar dan eerst veel (mee)lezen, kennis en ervaring op doen.