Traxxas Slash 4x4 topic deel2

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Psygho (Emil), 28 okt 2011.

  1. flaskk

    flaskk

    Lid geworden:
    1 okt 2012
    Berichten:
    11
    Dat lukt mij niet, beide rode knopjes aan de bovenkant indrukken, en te gelijk aanzetten, maar daar reageert hij niet op. :(

    Beste om gewoon een nieuwe zender te kopen?
     
  2. d3nn1s

    d3nn1s

    Lid geworden:
    21 feb 2013
    Berichten:
    714
    Mijn zender bond ook niet meer, open geschroefd en toen bleek dat de stekker vd printplaat los was gekomen. Daarna was hij weer super
     
  3. denbosch

    denbosch

    Lid geworden:
    17 mrt 2010
    Berichten:
    111
    Diffs

    Weet iemand toevallig of de diffs vanuit de fabriek al voorzien zijn van olie, of moet je dat zelf doen..
     
  4. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    De diffs zijn gevuld. De eerdere versies met vet, en later met siliconen olie.
     
  5. denbosch

    denbosch

    Lid geworden:
    17 mrt 2010
    Berichten:
    111
    Hoi Emil,

    Bedankt voor je reactie..
    Mijn slash 4x4 ultimate is van het lcg type.. Ik heb hem nu precies 1 jaar..
    Dat zou betekenen dat er olie in zit..

    Bedankt voor je reactie..
     
  6. FT Dude

    FT Dude

    Lid geworden:
    21 sep 2011
    Berichten:
    84
    Locatie:
    Zuid holland en Utrecht
    Ik heb vernomen dat er standaard 30k cps in het voorste diff zit en 10k cps in het achterste (vroeger vet/grease).
    Op dit moment rijd ik met deze waardes.

    Uiteindelijk is het je eigen voorkeur voor het gedrag van de auto.
     
  7. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Voor de zekerheid, heeft u wel vet gebruikt op de buitenste tandwielen van het diff, en geen olie?

    EDIT : Sorry, verkeerd gelezen, ik dacht dat u net het vet voor olie had vervangen, FT Dude.
     
  8. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    ENKEL olie IN het dif!
     
  9. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Dat bedoel ik inderdaad, Emil :)
     
  10. ckadettc

    ckadettc

    Lid geworden:
    30 aug 2011
    Berichten:
    38
    Locatie:
    Veenendaal
    Kan iemand me misschien helpen,
    ik heb sinds 3 weken een slash 4x4 lcg. Maar sinds vandaag nieuwe X0-1 asjes voor en achter
    Maar nou heb ik heel veel speling op de voor wielen,
    Hoe kan dat?

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  11. Pete®tje

    Pete®tje

    Lid geworden:
    30 jan 2011
    Berichten:
    923
    Locatie:
    Rotterdam
    Waar zit de speling precies? Zit het in de as-richting?
     
  12. ckadettc

    ckadettc

    Lid geworden:
    30 aug 2011
    Berichten:
    38
    Locatie:
    Veenendaal
    Bij schroef waar de steering blok mee vast zit ( voor). Maar ik heb er nieuwe c-hubs op gedaan. Plus nieuwe lagers,

    Heeft iedereen daar speling, misschien hoord het.
     
  13. Pete®tje

    Pete®tje

    Lid geworden:
    30 jan 2011
    Berichten:
    923
    Locatie:
    Rotterdam
    Een beetje speling kan altijd, maar het moet niet te veel zijn. Ik heb altijd wel van die dunne teflon ringetjes op voorraad waarmee je de speling in de as-richting kunt verkleinen.
    Op de C-hub oplossing van de Slash/Stampede zit altijd wel een beetje speling.
     
  14. J3ns

    J3ns

    Lid geworden:
    1 okt 2012
    Berichten:
    116
    Locatie:
    Sassenheim Zuid-Holland
    Een maat van me rijd met een slash vxl4x4 maar zijn spur groeit telkens kaal en dat al 4x achter elkaar en wat verschillende dingen geprobeert, hij vindt ook dat er erg veel speling op de as richting het achter diff is waar de spur opzit.

    Wie heeft er raad?
     
  15. Gemiel

    Gemiel

    Lid geworden:
    9 mei 2015
    Berichten:
    5
    Hallo,

    Sinds een half jaar heb ik ook een Slash 4x4 Ultimate, tweedehands gekocht met een kapot spur. Maar ik blijf ook als maar de spur kapot rijden.
    Dus ik ben ook benieuwd naar raad wat betreft het bovenstaande...

    Vandaag heb ik zelfs mijn pinion gear ook kapot gereden. Was wel met een 3S 40-80C lipo, welke ik vandaag voor het eerst gebruikte, hiervoor altijd met 2s gereden.

    De schade.
    [​IMG]
    Tanden van de pinion gear zijn zelfs krom, dat had ik voorheen nooit.
    [​IMG]
    Mijn Slash, weer gerepareerd en schoon gespoten
    [​IMG]

    Alvast bedankt voor de tips!
     
  16. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Vaak is het of de gearmesh die verkeerd is, of de pinion is versleten, en word puntig, zoals hierboven te zien is.
    Die pinion ziet er uit alsof hij van aluminium is, kijk eens naar een stalen pinion, die zijn beter.
    Oa Tekno, RC-Monster, Castle Creations, Robinson racing maken die.

    Er zit in de buurt van de spur een plastic busje, die kun je ook in aluminium kopen, probeer dat eens, die schijnen ook beter te zijn.
    Deze bedoel ik:



    Zit de speling alleen in de as zelf, of gaat de spur ook heen en weer?
    De as zelf moet namelijk wat heen en weer kunnen over deze delen, ivm het buigen van het chassis:

    http://www.toemen.nl/drive-hub-center-rear-front-trx6888-p-468.html

    Maar verder zou er niets mogen bewegen, dus de spur zou geen speling mogen hebben, of in iedergeval niet veel.
    Als dat wel zo is, kijk dan alle onderdelen goed na, lagers etc, en kijk of alle schroeven nog goed vast zitten, vooral de grubscrews in het bovenstaande onderdeel.
     
    Laatst bewerkt: 9 mei 2015
  17. Gemiel

    Gemiel

    Lid geworden:
    9 mei 2015
    Berichten:
    5
    Het spur tandwiel heeft geen speling. Heb ook een centerdiff denk dat deze ook minder snel speling speling vertonen.

    Het pinion tandwiel is van staal, magneet blijft plakken. En beide tandwielen zijn een 4 volle accu ladingen geleden vervangen. Dus denk 2 uur rijden.

    De as van de motor heeft wel iets axiale speling. Zou dit de oorzaak kunnen zijn?
     
  18. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Hmm, dat is geen goed staal dan.
    Iets axiale speling is normaal, radiale speling zou wel een probleem kunnen zijn, daar dat zou dan al vrij veel moeten zijn.
    Was de gearmesh wel goed, dus de afstand tussen de beide tandwielen?
    Probeer eens een stalen tandwiel van een goed merk.
     
  19. J3ns

    J3ns

    Lid geworden:
    1 okt 2012
    Berichten:
    116
    Locatie:
    Sassenheim Zuid-Holland
    Her stalen tandwiel is nog helemaal prima maar het grote plastic tandwiel is al 4x kaal
     
  20. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Wel de goede pitch?
     

Deel Deze Pagina