Traxxas Slash 4x4 topic deel2

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Psygho (Emil), 28 okt 2011.

  1. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Dit kun je lijmen, maar ik zou ze wel nieuw bestellen.
    Lijmen houd het waarschijnlijk niet heel lang.
    Als je nieuwe besteld zou ik voor RPM onderdelen gaan, deze kunnen vaak meer hebben.
     
    Rc-Max vindt dit leuk.
  2. Rc-Max

    Rc-Max

    Lid geworden:
    1 apr 2018
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Hillegom
    Top bedankt voor de reactie! Nog tips voor wat voor soort lijm ik beste kan gebruiken.
     
  3. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Ik zou denk ik secondenlijm of contact lijm als Bison Tix pakken.
     
    Rc-Max vindt dit leuk.
  4. Rc-Max

    Rc-Max

    Lid geworden:
    1 apr 2018
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Hillegom
    Bedankt voor de reactie!
     
  5. d3nn1s

    d3nn1s

    Lid geworden:
    21 feb 2013
    Berichten:
    714
    Of smelten met een soldeerapparaat... is allemaal tijdelijke oplossing. Nieuwe (rpm/aluminium) is beter
     
  6. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Nerfbars en bumpers zou ik niet van aluminium kopen.
    Dit geeft de klap door naar een duurder en/of een moeilijker te vervangen onderdeel.
     
  7. Rc-Max

    Rc-Max

    Lid geworden:
    1 apr 2018
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Hillegom
    Bedankt voor de goede tip
     
  8. Ajw15

    Ajw15

    Lid geworden:
    22 jul 2018
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Nederland
    Goeie middag,
    Ik heb 2 traxxas slash 4x4’s. Een van hen heeft de kabels van de regelaar naar de motor doorgebrand. Hier heb ik nieuwe relatief dikke kabels opgezet, maar nu heeft hij moeite met het optrekken en hapert hij steeds, maar wanneer hij hier mee ophoudt gaat hij er als een speel vandoor. Mijn 2de slash 4x4 heeft denk ik een probleem met de tandwielen, want wanneer ik de 4 banden vast houdt en gas geef draaien de 2 tandwielen die het dichtste bij de motor zitten draaien door. Ook wanneer ik probeer op te trekken gaat dit niet heel vlot. Ik hoop dat jullie de problemen weten, zodat ik er wat aan kan doen.

    Met vriendelijke groet,
    Ajw
     
  9. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Welkom!
    Zijn de accu, motor en regelaar niet ook heel heet geworden toen de draden door branden?
    Het klinkt een beetje of de accu het niet aan kan, of dat de soldering misschien te veel weerstand heeft?
    Doet de accu het in de andere Slash wel goed?

    Als alleen de eerste twee tandwielen draaien gok ik dat de slipperclutch niet goed afgesteld is, of versleten is.
    In de handleiding of op Youtube staat wel hoe die afgesteld moet worden, dat weet ik zo niet uit mijn hoofd.
     
  10. Ajw15

    Ajw15

    Lid geworden:
    22 jul 2018
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Nederland
    Bedankt, het werkt
     
  11. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Mooi dat het weer werkt.
    Wat was het probleem?
     
  12. kollie

    kollie

    Lid geworden:
    18 jun 2014
    Berichten:
    135
    Locatie:
    Tilburg
    Hallo,

    Welke pinion en spur (aantal tanden) zijn de ideale combinatie voor een Slash 4x4 brushless?
    Heb een andere motor geprobeerd en weet daardoor niet meer welke verhouding erop zat.

    Bedankt, gr. Rolf
     
  13. kollie

    kollie

    Lid geworden:
    18 jun 2014
    Berichten:
    135
    Locatie:
    Tilburg
    Ter info: Ik rij met de standaard motor + ESC combo van Traxxas.
     
  14. FT Dude

    FT Dude

    Lid geworden:
    21 sep 2011
    Berichten:
    84
    Locatie:
    Zuid holland en Utrecht
    In de handleiding kan je dat vinden.
     
  15. kollie

    kollie

    Lid geworden:
    18 jun 2014
    Berichten:
    135
    Locatie:
    Tilburg
    Dat klopt, dat kan ik opzoeken. Maar ik vraag naar de ideale combinatie vanuit praktijk ervaring, dit kan afwijken van de aanbevelingen van Traxxas lijkt me. Ik zoek naar een combinatie die goed rijdt zowel op 2S als op 3S. (Het kan natuurlijk zo zijn dat de combi uit de handleiding wel het beste blijkt te zijn).
     
  16. Wesley1987

    Wesley1987

    Lid geworden:
    31 mei 2020
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Barendrecht
    Hoi mensen,

    wil me ff voorstellen. Nadat ik mijn motorfiets heb verkocht en mijn zoontje leuk speelt met zijn RC autos de knoop doorgehakt en eergisteren een Slash 4x4 Ultimate gekocht als hobby. Wat me aantrok was de compleetheid van de bundel en de mogelijkheden voor het platform.

    Waar het knutselen de helft van het plezier is wil ik ooit de Slash ombouwen naar een speedrun/race model met stoere Toyota Tundra body.

    Maar, nooit gedacht dat het bashen ook al zo leuk zou zijn. Heb besloten om lekker met 2 stuks 2S te beginnen en eerst de auto goed te leren kennen.

    Na het doorlezen van de handleiding, verschillende fora en Youtube wil ik jullie kenners toch vragen om wat hulp.

    Op verschillende ondergronden spoort mijn Slash niet recht. Met TQi en steering trim al eea geprobeerd maar echt beter wordt het niet. Daarnaast ook het subframe losgehaald en de servo gecontroleerd (lijkt goed te staan). Zelf denk ik dat het te maken kan hebben met de instellingen van de voorwielen. Het rechter wiel lijkt iets meer naar binnen te trekken (hij wijkt ook naar links af). Hier heb ik nog niets voor nagemeten overigens.

    Vraag: waar en hoe kan ik gaan zoeken? Demonteren/meten?

    Tweede vraag just to be sure: als de Slash op de grond staat zo der belasting (ESC uit) is het geluid van de draaiende tandwielen normaal toch?

    Derde vraag: gear mesh heb ik zelf gecontroleerd. Naast de uitlijning waar ik nu naar kijk, wat zijn zeker punten die ik moet controleren?

    dank!
     
  17. Jackske

    Jackske

    Lid geworden:
    15 nov 2016
    Berichten:
    504
    Locatie:
    Lier
    Kan zijn dat je de servohevel eens moet losmaken om dan de de auto even aan te zetten en dat de servo in zijn centerpunt komt.
    Dan kan je de servohevel er terug op monteren,en al eerst eens kijken wat dat geeft.

    Voorste wielen staan altijd een beetje naar buiten gesteld(toe out) maar beide kanten moeten wel hetzelfde staan, beetje met je trim afstelling spelen op de zender.
     
  18. Freakteacher

    Freakteacher

    Lid geworden:
    5 mrt 2011
    Berichten:
    37
    Vraagje mbt conversie naar een monster slash 4x4:

    Ik heb een slash 4x4 met hcg chassis gekocht en daar is de oudere esc met de nieuwere 4 polige motor op gemonteerd. Volgens mij rijdt dat niet optimaal, toch?

    Zit dus te denken aan een nieuwere esc die geschikt is voor de 4-polige motor of updgraden naar een andere esc/motor combo met lagere kv's.

    Ik hoef niet meer dan 3s, maar de wielen (Proline Trenchers 2.8, monster jam wielen of wielen van de Rustler 4x4) zijn wel (veel) zwaarder dan standaard.

    Benieuwd naar tips voor motor + esc upgrade. Zoek het ergens tussen de 2400 en 2700 kv (550 behuizing nodig?).

    Of zou de 4 polige velineon met lagere vertanding het aankunnen (zonder problemen met temps te krijgen)?

    Alvast bedankt.
     
  19. mvp

    mvp

    Lid geworden:
    18 aug 2011
    Berichten:
    123
    Erg stil hier. Ik ben ook een nieuwe 4x4 vxl rijder en heb een vraagje. Is dat plastic wat over de aandrijf as zit tegen vuil, te verwijderen zonder de motor er uit te halen? Komt toch wat zooi onder en zou mooi zijn als dit er uit te halen is zonder alles te demonteren. Tijdens de grote schoonmaak is het een ander verhaal. Maar wou niet na elke keer rijden alles gaan los schroeven bij deze auto.

    Om te reageren op de post hierboven. Ik rij op 3s en met dit weer word de motor nog hand warm. Dus lijkt me dat een maat grotere banden niet direct voor warmte problemen gaat zorgen.
     
  20. Bos

    Bos

    Lid geworden:
    18 apr 2019
    Berichten:
    17
    Locatie:
    Westland
    Ik ga mijn Slash Ultimate 4x4 Diffs vervangen.
    Echter heb ik geen idee van welke olie. De winkel adviseerde 5000 voor en 5000 achter. En 100000 in het diffhuis.
    De 5000 lijkt mij echter erg laag gezien ik meer richting de 30000 voor en 50000 achter lees op internet.
    Is de 100000 goed voor in het diff huis?

    Wat denken jullie wat een goed algemeen beginpunt is?
    (Ik weet dat het voor iedereen anders is. Maar ik heb een begin punt nodig)

    Ik rij Hobbywing 3200kv op 3S
     

Deel Deze Pagina