Ik wil ook meedoen 15 maart met mijn slash
Kan ik mij ergens online inschrijven?
Hallo Dennis,
Hier heb je meer info ontrent het rallycup gebeuren en kan je inschrijven.
Rob
@jurre corally cct, TRAXXAS Slash behoort tot de Unlimited klasse
RC rallycup voor rallyauto's, Monstertrucks, Stadium trucks
@rcbuggy, op deze site is de juiste agenda te vinden
RC WebMagazine - Welkom , ter herinnering plaats ik hem hier nog maar eens een keer.
1. 16 november 2008 HFCC Den Haag
2. *14 december 2008 MVB Bergschenhoek (is verplaatst naar 15 mrt 2009 )
3. 18 januari 2009 de ERCE Eindhoven
4. 15 februari 2009 Sluis Gouda
5. *15 Maart 2009 HFCC Den Haag (is gehouden op 14 dec 2008 )
(*reden voor de verplaatsing zie vorige pagina)
@mikky32, LiPo is slecht enkel en
alleen toegestaan in de Unlimited klasse (accu vrij, zie reglement 1ste pagina) bij de overige klasse; “6 Sub-C cellen, 7.2Volt”. Vorig seizoen werd er al in de Unlimited klasse met LiPo’s gereden, het geeft net iets minder punch, maar daarnaast wel een gewicht voordeel (geen minimum gewicht limit bij de Unlimited klasse). 3 jaar of misschien wel 4 jaar geleden, werd er al met Brushless motoren gereden in deze klasse.
Gewicht (voordeel): Ik ben op het ogenblik de zwaarste in mijn klasse (+/- 2200gr), en reed met de lichtste/langzaamste motor van iedereen tijdens de eerste wedstrijd, nochtans was ik verreweg het snelste op de natte baan. Je zal “eerst grip en tractie moeten hebben” om het gewicht/motor/accu voordeel überhaupt te kunnen benutten, in een situatie met (veel)grip is het een ander verhaal. Helaas is het tijdens de (winter) rallycup vaak koud, hierdoor hard het bandrubber uit, olie dikte (viscositeit) veranderd (afhankelijk van de omgeving temperatuur, weg goede set-up), waardoor je verminderd grip heb, ook de ondergrond is regelmatig vochtig, vuil of bevroren, daarnaast is het onderling gewichtverschil nu ook weer niet zo dramatisch veel bij de rallyauto’s. Rallyauto’s ergens tussen de 1500gr (reglementair minimaal gewicht) en ongeveer 1650gr, bij de Unlimited trucks zijn de verschillen aanzienlijker, soms 500gr of meer, en bij de Mod-Clods tot 1000gr of meer, geloof ik.
PS: inschrijven is inmiddels mogelijk Inschrijvingen