Traxxas Stampede 4x4 topic!

Discussie in 'Electro offroad' gestart door rubenbosman, 12 dec 2010.

  1. fjskmdl

    fjskmdl

    Lid geworden:
    21 aug 2016
    Berichten:
    19
    Locatie:
    belgie
    Bedankt voor het antwoord. Ik ga eens kijken in action of gamma. Is het nodig om het differentieel uit elkaar te halen en enkele druppels olie op te doen qls voorzorgmaatregel? (en hoe vaak dan), of is dit enkel nodig als je problemen opmerkt? Idem voor pinion /spur / slipperclutch, moet je daar vaak olie opdoen, of enkel bij problemen.
     
  2. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Bij de Gamma en Action verkopen ze alleen geen diff olie en schokdemper olie, dat is specifiek voor RC auto's, en dus vaak alleen bij RC winkels te krijgen.
    Als het goed is zijn de diffs en de schokdempers dicht, dus olie bijvullen zal niet nodig zijn, tenzij ze lekken.
    Alleen na een seizoen, afhankelijk van hoeveel u rijd, kan het geen kwaad om de auto even helemaal uit elkaar te halen, schoon te maken, en de diffs en schokdempers schoon te maken, en opnieuw te vullen.
    De pinion, spur en slipperclutch kan u beter niet smeren, dat trekt alleen maar vuil aan, en met een plastic spur, een goede pinion en gear mesh is smeren niet nodig.
    Op de tandwielen aan de buitenkant van de diffs is vet wel aan te raden, om het zacht uit te drukken :)
     
  3. fjskmdl

    fjskmdl

    Lid geworden:
    21 aug 2016
    Berichten:
    19
    Locatie:
    belgie
    "op de tandwielen aan de buitenkant van de diffs is wel vet aan te raden" => waar is dit dan op onderstaande afbeeling?
    Na een paar ritten is de plaats waar onderdeel "6852x" samenkomt met 5381, redelijk vuil, maar ik denk dat daar vet gebruikt word, dus ik mag dat niet zomaar afwrijven? Is dit de plaats waar u bedoelt? En welk vet moet ik daar dan precies gebruiken

    https://traxxas.com/explodedviews/6708L-Rear-Exploded-View-Stampede-4X4-VXL
     
  4. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Ik bedoel onderdeel 6879, die aan de diff cup word geschroefd, en aan de aandrijfas.
    Daar mag wat vet op, omdat het staal op staal is.
    Die zitten ook redelijk stof dicht in de behuizing.
    De spur gear en pinion zitten vrij open, waardoor vet alleen maar stof/zand aan zal trekken waardoor het een soort schuurpapier word, en alles sneller slijt.
    Plus dat de spur gear van plastic is, en smeren dus niet echt nodig is.
    De aandrijfassen smeren is niet echt nodig, ook hier zal het vet of de olie extra vuil aantrekken.
     
  5. fjskmdl

    fjskmdl

    Lid geworden:
    21 aug 2016
    Berichten:
    19
    Locatie:
    belgie
  6. DollarHobby

    DollarHobby

    Lid geworden:
    11 mrt 2016
    Berichten:
    411
    Locatie:
    rijssen
    Bij zware toepassingen adviseren wij het gebruik van Interflon Fin Lube TF.

    Dit staat letterlijk in hun tekst. Maar verder denk ik dat het wel kan. Probeer het gewoonaar sommige oliën zijn wat minder qua wrijving. Maar ze zullen je echt niet zomaar kapotlopen. Anders koop je gewoon een keer wd40 bij de action ofzo. Zelf gebruik ik wel wat duurdere olie: Eurol PTFE voor lagers.
     
  7. fjskmdl

    fjskmdl

    Lid geworden:
    21 aug 2016
    Berichten:
    19
    Locatie:
    belgie
    Ik zou graag onroad banden kopen en zag deze medial pro tracer 2.8 in aanbieding: http://www.monstercars.nl/product_info.php?products_id=3177 ik heb de stock stampede 4x4 vwl en vroeg mij af of ik deze zowel vooraan als achteraan kan monteren. Uit de omschrijving lijkt dit niet het geval wat jammer zou zijn. Zou dit lukken? En moet ik dan verdere upgrades doen ivm grotere tires? Ik rijd op nimh en ben van plan om 2s lipo aan te schaffen (geen 3s)
     
  8. Synasthesia

    Synasthesia

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    682
    Locatie:
    Rotterdam
    Uit de omschrijving juist wel geschikt...
    Stampede 4x4 heeft standaard toch ook al 2.8 banden?
    Dan lijkt een aanpassing me niet nodig.
    Maar die band lijkt me eerder een 2wd voorband dan een achterband of 4x4 allround band met die groeven zo.
     
  9. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    2.8 zou wel moeten passen, maar ik vraag mij inderdaad af of je wel veel grip hebt met dat profiel op de aangedreven wielen.
     
  10. fjskmdl

    fjskmdl

    Lid geworden:
    21 aug 2016
    Berichten:
    19
    Locatie:
    belgie
    Leek me een goedkope oplossing voor onroafd banden, kleine 40€ voor 4. In de omschrijving staat dan ' 'Voor geschikt bij: 1:10 Traxxas Rustler (VXL), Stampede (VXL). Vandaar mijn verwarring
     
  11. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Ik denk dat ze daar de 2wd Stampede mee bedoelen.
    Voor die prijs weet ik zo geen andere banden.
    Bij banden denk ik eigenlijk gelijk aan Proline, J-concepts etc.
    Misschien dat Duratrax wat heeft, dat schijnen ook prima banden te zijn?
     
  12. Pete®tje

    Pete®tje

    Lid geworden:
    30 jan 2011
    Berichten:
    923
    Locatie:
    Rotterdam
  13. Snijkamp

    Snijkamp

    Lid geworden:
    3 aug 2016
    Berichten:
    70
    Locatie:
    Hengelo
  14. fjskmdl

    fjskmdl

    Lid geworden:
    21 aug 2016
    Berichten:
    19
    Locatie:
    belgie
    Bedankt voor het aanbod maar denk van deze uit china uit te proberen :)
     
  15. fjskmdl

    fjskmdl

    Lid geworden:
    21 aug 2016
    Berichten:
    19
    Locatie:
    belgie
    Daarnet een pin verloren die je in het zwarte deel va de driveshaft draait (dus de kant bij het differentieel) weet iemand of die pinnetjes ergens los te bestellen zijn of ben ik verplicht opnieuw onderdeel 6851x te kopen? :(
     
  16. fjskmdl

    fjskmdl

    Lid geworden:
    21 aug 2016
    Berichten:
    19
    Locatie:
    belgie
  17. Pete®tje

    Pete®tje

    Lid geworden:
    30 jan 2011
    Berichten:
    923
    Locatie:
    Rotterdam
    Vaterra kan wel, maar dan zijn het deze: VTR235227
     
  18. chili123

    chili123

    Lid geworden:
    3 jan 2013
    Berichten:
    18
    Locatie:
    Veenendaal
    Goedemiddag,

    Ik heb bij mijn Stampede de stuurservo vervangen van origineel naar een rc plus RCD-645MGB servo. De servo werk verder prima. Het probleem is echter het volgende: Het tandwiel van de servo is van metaal. Er komt een kunstof tandwieltje op wat weer in de servo saver past. Bij een zachte botsing wordt dit tandwieltje aan de binnenkant al gestript(metaal op kunststof) en werkt de besturing niet meer naar behoren. Iemand een idee hoe dit op te lossen? Bij de standaard servo van de stampede was het tandwieltje ook van kunststof en trad dit probleem niet op. Ik hoor het graag.
     
  19. Pete®tje

    Pete®tje

    Lid geworden:
    30 jan 2011
    Berichten:
    923
    Locatie:
    Rotterdam
    Wat zou kunnen is dat het aantal tandjes niet overeenkomt. Dat zou ik eerst eens checken.
     
  20. Thijs22

    Thijs22

    Lid geworden:
    1 aug 2016
    Berichten:
    67
    Locatie:
    Almere
    Het is aardig rustig in dit topic. Leven de Stampedes hier nog? Ik geef maar eens een update dan.

    Laatst heb ik ook een Stampede 4x4 gekocht. Leuke wagen! Alles voelt heel degelijk. Van mij mag ie nog wel wat meer power hebben maar dat zou aan de bijgeleverde lipos kunnen liggen. De stekkers zijn onderweg dus ik kan snel met mijn eigen lipos rijden. Wat zijn jullie gedachtes over de motor? Ik denk dat de Velineon net te kort komt. Welke combinatie zou al een stuk beter zijn zonder dat je 250+ hoeft te betalen voor een motor/esc combo? Waar rijden jullie mee?

    Verder heb ik wat nieuwe lagers besteld en een verse koppeling. De pads zijn wat versleten namelijk dus ik zet er maar een nieuwe in. De draagarmen zijn al van RPM.

    Hopelijk komt er wat meer leven in dit topic :)
     

Deel Deze Pagina