trekhaak/koppeling kopen/bouwen

Discussie in 'Model truckers' gestart door Bob123, 20 apr 2017.

  1. Bob123

    Bob123

    Lid geworden:
    15 mrt 2017
    Berichten:
    38
    Locatie:
    Hier en daar
    Ik zoek een manier om een aanhanger aan te koppelen aan een sleepvoertuig, liefst volautomatisch. Is daar iets voor te koop?

    Eigenlijk wil ik een aanhanger aankoppelen en die tegelijkertijd ook van spanning (18V) te voorzien via de connectie.

    Is daar iets voor te koop zo kant en klaar? Het sleepvoertuig weegt 40 kg en de aanhanger 10 kg, de rijdsnelheid zal laag zijn.
     
  2. ben20

    ben20

    Lid geworden:
    12 feb 2014
    Berichten:
    158
  3. zeagle

    zeagle

    Lid geworden:
    5 apr 2008
    Berichten:
    156
    Locatie:
    Alkmaar
    Hoi Bob,

    Zou je wat meer kunnen vertellen over je plannen? Waarvoor heb je 18V nodig in de aanhanger?

    Ik heb zelf een vanmuil van Carson die ik op afstand met Servo kan bedienen.

    De aanhanger heeft een eigen Lipo accu en de de aansturing van de verlichting en een servo in de aanhanger gaat via infrarood via de Beier geluid/licht module.
     
  4. Bob123

    Bob123

    Lid geworden:
    15 mrt 2017
    Berichten:
    38
    Locatie:
    Hier en daar
  5. Bob123

    Bob123

    Lid geworden:
    15 mrt 2017
    Berichten:
    38
    Locatie:
    Hier en daar
    Sorry voor de late reactie, kreeg geen email meer van het forum zoals voorheen.

    Die Carson vangmuil zou ik wel kunnen gebruiken, die ziet er goed uit. Maar ik zou graag de afmetingen willen weten want mijn voertuigen zijn beiden iets van 30x40 cm groot.

    De aanhanger heeft een 18V motor en wordt als veegmachine gebruikt.

    Ik twijfel nog steeds om 2 elektromagneten te nemen en die de aanhanger te laten aangrijpen. Als ik een koperen ring op iedere magneet plak kan ik zo ook gelijk de 18V aansluiten.
     

Deel Deze Pagina