trekstarter touwtje in de behuizing

• Topicstarter Topicstarter Bzerker
  • Startdatum Startdatum
B

Bzerker

Guest
*&^)(%t&$#)&%$# shit zooi

ik probeer mijn auto te starten
na 5 keer trekken
KNAP
het trekstarter topje in mijn hand

is er een mogelijkheid dat dit nog te maken is of gaat dit een heel erg duur grapje worden ?
heb de auto pas 1 week dus het is ook wel een beetje heel erg raar maargoed
kan ik het touwtje nog uit het huisje krijgen *er is maar 4 cm touw in totaal afgeknapt dus om de lengte zou het moeten kunnen* of moet ik een nieuwe trekstarter kopen ?

he wat baal ik zeg

Greetz

je kunt hem er misschien wel uit krijgen maar de spanning van de veer is er wel af. Die koordjes kunnen nu eenmaal knappen. Ik koop zelf altijd wel een nieuwe.

Nou, op zich moet 't mogelijk zijn de schijf opnieuw te voorzien van koord. Het beste is een nieuw koord. Anders het oude koord opnieuw oprollen. Haal hiervoor het starterhuis af van je motor. Binnenin de spoel bevindt zich de veer om het draaipunt, en is ergens bevestigd aan het starterhuis. Zou je de spoel uit het huis nemen dan komt de opgerolde veer los. Verder zie je denk ik een uitsparing aan de rand van de poulie. Met enig geluk kun je de geknapte draad opnieuw om de spoel draaien. Maak gebruik van de uitsparing in de buitenrand van de spoel tijdens wikkelen teneinde de juiste veerspanning te creëren. Het koord heeft voldoende veerspanning als het T-handvat in ruststand licht tegen het starterhuis gehouden wordt. Te veel voorspanning kan leiden tot veerbreuk. Zo ook een extreem lang startkoord te veel omwentelingen maakt met veerbreuk als gevolg. Vervolgens, steek de draad door de opening van het huis naar buiten en maak het handvat vast met een knoop. Wel even het uiteinde smelten om de knoop te borgen. Bij voorkeur smelten met een soldeerbout. Liever geen open vlam, bv nylon is brandbaar. Probeer het maar.

Laatst bewerkt:
Touwtje inkorten is geen probleem, kost wel wat tijd! Heb het zelf ook wel eens moeten doen.

Rebuild HPI trekstarter:
http://www.hpi-europe.com/pdfs/rebuild_pullstarter.pdf

Als je erg hard moet trekken tijdens het starten is waarschijnlijk je motor verzopen. Haal dan de gloeiplug eruit en trek een paar keer aan de starter. Probeer het starten daarna opnieuw.

Met een nieuwe motor kan het ook zijn dat er zoveel compressie en weerstand is. Dan kan je de gloeiplug een kwart of halve slag losdraait voor het starten....starten...en daarna uiteraard de gloeiplug weer vast draaien.

Succes ermee!

Laatst bewerkt:
Touwtje inkorten is geen probleem, kost wel wat tijd! Heb het zelf ook wel eens moeten doen.

Rebuild HPI trekstarter:
http://www.hpi-europe.com/pdfs/rebuild_pullstarter.pdf

Als je erg hard moet trekken tijdens het starten is waarschijnlijk je motor verzopen. Haal dan de gloeiplug eruit en trek een paar keer aan de starter. Probeer het starten daarna opnieuw.

Met een nieuwe motor kan het ook zijn dat er zoveel compressie en weerstand is. Dan kan je de gloeiplug een kwart of halve slag losdraait voor het starten....starten...en daarna uiteraard de gloeiplug weer vast draaien.

Succes ermee!

Reden waarom:D

hey allemaal

nou ik had hem netjes gemaakt
*de veer was nog opgewonden*
daar had ik dus mazzel mee
netjes kunnen knopen en alles was goed

totdat ik de eerste keer weer ging rijden, toen knapte die weer

maar nu is er zo weinig touw over dat er weinig meer aan te trekken is

nu is de vraag
waar kan ik touw halen ?
ik hoorde\las ergens dat vliegertouw hiervoor goed werkt

waar kan ik vliegertouw kopen * of iets dergelijks* en hoeveel gaat dit me kosten ?

:help:

Bij mij is dichtbij een vliegershop. Verder weet ik niet echt waar je het kan kopen. Voor zo'n kort stukje voor je trekstarter ben ik nog geen 2 euro kwijt.

Ik heb dat zelfde gezeur ook gehad. Bij karwei had ik nylontouw gehaald. van 1,7 mm. Wel aan de dikke kant maar ze hadden niet dunner.
En dat was 2 euro. voor 20 meter. dus dat lijkt me niet te duur.

daniel

je kunt hem er misschien wel uit krijgen maar de spanning van de veer is er wel af. Die koordjes kunnen nu eenmaal knappen. Ik koop zelf altijd wel een nieuwe.

Waar koop je die dan??? Dan kan ik dat ook doen. :p

De meeste modelbouw winkels hebben universele trekstarters liggen. De meest passende is volgende mij eentje van Force Models. Ik heb er zelf nu een HPI (kleine versie) op zitten en werkt prima. En dat vliegertouw is Blue Line (dyneema). Deze zijn te verkrijgen met een trekkracht van 120Kg. Dennis

Back