Trekstarter, WHAT 40 EURO!!

• Topicstarter Topicstarter MTM-Drift.nl
  • Startdatum Startdatum
M

MTM-Drift.nl

Guest
Was even met mijn HPI savage bezig (3.5) Breekt het touwtje van mn trekstarter.
Ik denk, geen zode aan de dijk, even een nieuwe kopen.
KOST 40 EURO ZO"N PLASTIK DINGETJE!!!!:confused::confused:

Hoe doen jullie dat?
Ik neem aan dat jullie niet steeds een nieuwe kopen, als je touwtje breekt:confused:Of wel?????

Kan ik niet gewoon er een nieuw touwtje in gooien.
Want als ik er 60 Euro bij leg heb ik een 4,6 motor met trekstarter:eek::cool:
Wat zouden jullie doen, want mn 3,5 doet het nog prima!

Bij merendeel van de bouwmarkten kan je hetzelfde soort touw voor 20 cent per meter kopen. Dat doe ik dus ;)

IK heb het zelfde gehad, maar ook het touwtje van de bouwmarkt brak vrij snel daar er toch wel wat krachten op komen. Ik koop nu dus elke keer een nieuwe. De mijne kostte maar 28 euro.

Of een stel goedkoop zien te krijgen van Ebay, of een andere amerikaanse internetshop.

Je zou ook af en toe eens op marktplaats kunnen kijken. Ik had de mijne daar laatst te koop staan (trekstarter voor big blocks Savage) voor 20 euro :)

Mvg,
Sander

Ik neem verstevigde touwtjes die worden gebruikt in optreksystemen. In het bedrijf van mn vader zijn er in alle kleuren en diktes en het kost me niks.

Ik neem verstevigde touwtjes die worden gebruikt in optreksystemen. In het bedrijf van mn vader zijn er in alle kleuren en diktes en het kost me niks.

Kan je mij misschien ook zoiets aanleveren, in lengte van 60 centimeter?
Dan kan ik eens gaan kl*ten om hem erin te krijgen:rolleyes:

Koop een mooie bos touw.. kunststof.. of iets wat er op lijkt.
Als het goed is knap het niet zomaar... Een paar meter op voorraad hebben is altijd beter dan een nieuwe trekstarter kopen. Beetje gedult hebben om het geheel weer in elkaar te zetten is wel nodig. (Zelf hebben we een meter of 100 op rol zodat er altijd wat voor handen is.)

Echter zolang de veer nog goed is loont het zeker om een nieuw koord er in te zetten..

Succes

Of even bij ons aller vriend Ed Grapperhaus bestellen. Doe dan meteen wat andere delen, zijn lekker goedkoop bij hem. trekstarter kompleet voor €10,-

Voor een paar tientjes is je "oude" savage geupgrade naar een X SS

Veel onderdelen voor weinig zeg maar. Niet verder vertellen hoor :rolling:

Laatst bewerkt:
Opzich kan het met Dyneema ook... Ik ben al 14jaar bezig in de kite wereld en kite surfen (sind een jaar) maar Dyneema is erg sterk. Zelf gebruik ik het voor m'n Power Kite en er staat een kracht van +- 400Kl op dus als je die kapot wil trekken moet je aardig wat in huis hebben hahahah. M.v.g Dennis

IK heb het zelfde gehad, maar ook het touwtje van de bouwmarkt brak vrij snel daar er toch wel wat krachten op komen. Ik koop nu dus elke keer een nieuwe. De mijne kostte maar 28 euro.

Dan koop je toch echt niet de goeie touwtjes, ik heb nu een stuk touw van de Gamma erin zitten en die gaat al zeker 10 liter mee.

Of even bij ons aller vriend Ed Grapperhaus bestellen. Doe dan meteen wat andere delen, zijn lekker goedkoop bij hem. trekstarter kompleet voor €10,-

Voor een paar tientjes is je "oude" savage geupgrade naar een X SS

Veel onderdelen voor weinig zeg maar. Niet verder vertellen hoor :rolling:

Jammer dat dat een 4,6 motor is;)
Maargoed ik ga waarschijnlijk toch een 4,6 motor kopen, iemand tips?

Ja, kijk maar weer bij Ed. Hier heb je een 4.6 motor inclusief rotostart of trekstarter voor onder de 100 euro in huis. Hou wel rekening dat je ook een vliegwiel, koppeling en waarschijnlijk andere tandwielen moet hebben. De stalen spur en geharde clutchbell verkoopt hij ook, ook de koppeling en vliegwiel heeft hij. Een setje HD dogbones en een spare diff is dan ook geen overbodige luxe. Dan alleen nog een radiobox en je bent bijna klaar :D

Ik heb een 4,6 motor te koop, zie het topic Te Koop / Overige.
Komt uit een Savage X SS en is nog helemaal nieuw!

En voor een zeer scherpe prijs, al zeg ik het zelf!
PM me maar even, dan komen we er wel uit denk ik.

Er komt du seen 4,6 motor in mijn 3,5 chassis, wat moet ik dan allemaal veranderen, om de boel een beetje heel te laten?

Eigenlijk niet heel veel.

HD dog bones, HD wielcups, spider diff (als je die al niet hebt) en tandwielen in een goede verhouding (17/47 bv)

Echt noodzakelijk is wel een driepunts koppeling, mijn advies is om deze meteen op de motor te zetten. Bij de 3.5 zat er standaard een twee punt op geloof ik.
Uiteraard kan je ook met de standaard Sav blijven rijden met de 4,6 motor en de zaken pas vervangen als er iets stuk gaat. Hangt een beetje van je rijstijl af.

De 21 was een 2schoens koppeling, de 3,5 is volgens de catalogus 07-08 al geupgrade naar de 3 schoen koppeling. Dus je hebt minder kosten :wink:

Als je nog geen diffs hebt met 4 sattelietjes in (ze worden vaak spiders genoemd) dan zou ik ze aanschaffen bij Ed, anders ben je stukken van mensen kwijt voor een diff met alu case...

Laatst bewerkt:
Back