Hey, Als ik aan mij trekstarter trek en los laat ,schiet die maar af en toe terug weet iemand hoe dit komt?
Gebruik de zoek-optie van het forum, er is al heel veel geschreven over trekstarters en problemen die men er mee kan hebben! Volgens mij trek je hem gewoon te ver uit... Wanneer je je auto gaat starten geef je dus een korte ruk aan het touwtje, het is geen grasmaaier! Vermeld overigens zoveel mogelijk informatie over je vraag... - is het je eerste Nitro auto... je zal dan nog met de trekstarter moeten leren omgaan... - is het een nieuwe of een 2de hands auto, een trekstarter heeft bij verleerd gebruik namelijk niet het eeuwige leven! - etc. etc. Liever teveel info dan te weinig!
Oke het is een nitro 1:10 en het is me eerste maar weet wel hoe werkt want gaat al een week goed ik heb hem nu 1.5week en ik doe korte slagen
hey mike, ken ik jou? ben jij die jongen met die auto uit duitsland die ik eerst heb helpen starten op silverdome? mvg sebastiaan
Het terug oprollen van de trekstarter gaat met een veer... deze kan blijven hangen of misschien zelfs afgebroken zijn... Verder heb je nog een one-way lager waarmee de trekstarter de motor in beweging zet wanneer je d'r aan trekt, ook deze kan blijven hangen... Maar de koppeling?
inderdaad, tegen de tijd dat je koppeling interactie heeft met je trekstarter zodat die blijft hangen, is er iets goed mis
Als de veer gebroken is dan zal ie niet af en toe oprollen, maar gewoon helemaal niet. Misschien is het ding wel gewoon smerig geweest.. Hoe het aan de koppeling heeft kunnen liggen is inderdaad een interesante vraag. En er is er maar 1 die ons uit deze nood kan helpen... Mike?
@slak ja dat klopt maar nu weer ntopic: Nee hij is niet vies Het kwam doordat de versnellingen er niet helemaal goed opzaten, bij de motor dus overnieuw doen dan maar en kijken of het weer goed werkt. Als het lukt horen jullie het wel
dus de trekstarter gaat niet goed terug omdat de tandwiel van de versnelling niet goed op het motertandwiel zat groeten.
hmm, inderdaad vreemd, als je one way goed zou zijn zou dat helemaal niks moeten uitmaken op je trekstarter.
Trekstarters gaan heel vaak kapot. Ooit gedacht aan de HPI Rotostart, dat is een elektrische starter op de formule 1 manier en werkt op een 7,2V stickpack. Die is te bestellen op http://www.pkracing.nl/
Alles kan kapot, ook een rotostarter... Er zijn hier heel veel mensen op het forum die GEEN problemen met hun trekstarter hebben, een enkeling heeft dat wel, al dan niet door foutief gebruik ervan... Dus ga niet direct bij de eerste hapering van je trekstarter een rotostarter kopen... We wachten wel ff op een reply van Mike of zijn probleem is opgelost...
Voordeel van rotostart is dat je geen blaren meer krijgt door de trekstarter (vooral bij motoren met veel compressie), ik heb er al weer een paar..
We raken Blaren misschien niet, maar je hebt wel weer meer mee te sjouwen... Wanneer ik ga rijden heb ik altijd een gloeiplugstekker op zak tijden het rijden, slaat de auto af kan ik hem snel ff starten... Wanneer ik een rotostarter zu gebruik en zou ik die ook nog mee moeten sjouwen! Heb overigens al de nodige blaren opgelopen bij het starten van mijn Genesis... maar dat hoort er bij! Nu weer ntopic: en ff wachten op Mike...
Een trekstarter hoeft niet snel stuk te gaan :wink: Het is handigger(je hebt alleen een opsteekklem nodig). En het is meestal nog sneller ook 8) En als de motor te veel compressie heeft, gloeiplug iets los :wink:
Hallo allemaal, Sinds gisteren heb ik regelmatig last van een trekstarter die af en toe geen contact lijkt te maken met de motor. Weet iemand de oorzaak? De veer is niet stuk, maar maakt gewoon geen kontakt met de motor. Alsof die in zijn vrij loopt wat volgens mij nooit kan. Gr Marco