Trekstarter

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Mike, 16 okt 2004.

  1. Mike

    Mike

    Lid geworden:
    13 sep 2004
    Berichten:
    526
    Locatie:
    Zoetermeer
    Hey,
    Als ik aan mij trekstarter trek en los laat ,schiet die maar af en toe terug weet iemand hoe dit komt?
     
  2. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Gebruik de zoek-optie van het forum, er is al heel veel geschreven over trekstarters en problemen die men er mee kan hebben!

    Volgens mij trek je hem gewoon te ver uit...

    Wanneer je je auto gaat starten geef je dus een korte ruk aan het touwtje, het is geen grasmaaier!

    Vermeld overigens zoveel mogelijk informatie over je vraag...

    - is het je eerste Nitro auto... je zal dan nog met de trekstarter moeten leren omgaan...
    - is het een nieuwe of een 2de hands auto, een trekstarter heeft bij verleerd gebruik namelijk niet het eeuwige leven!
    - etc. etc.

    Liever teveel info dan te weinig!
     
  3. Mike

    Mike

    Lid geworden:
    13 sep 2004
    Berichten:
    526
    Locatie:
    Zoetermeer
    Oke het is een nitro 1:10 en het is me eerste maar weet wel hoe werkt want gaat al een week goed
    ik heb hem nu 1.5week en ik doe korte slagen
     
  4. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Als je zeker weet dat je het goed doet en het ding hapert... terug naar de winkel ermee...
     
  5. Mike

    Mike

    Lid geworden:
    13 sep 2004
    Berichten:
    526
    Locatie:
    Zoetermeer
    Ik ben er al achter gekomen wat het is het had met de koppeling te maken.

    Ga hem zo repareren
     
  6. slak12345

    slak12345 Guest

    hey mike, ken ik jou? ben jij die jongen met die auto uit duitsland die ik eerst heb helpen starten op silverdome?

    mvg sebastiaan
     
  7. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Het terug oprollen van de trekstarter gaat met een veer... deze kan blijven hangen of misschien zelfs afgebroken zijn... Verder heb je nog een one-way lager waarmee de trekstarter de motor in beweging zet wanneer je d'r aan trekt, ook deze kan blijven hangen...

    Maar de koppeling?
     
  8. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.823
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    inderdaad, tegen de tijd dat je koppeling interactie heeft met je trekstarter zodat die blijft hangen, is er iets goed mis :D
     
  9. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    Als de veer gebroken is dan zal ie niet af en toe oprollen, maar gewoon helemaal niet. Misschien is het ding wel gewoon smerig geweest.. Hoe het aan de koppeling heeft kunnen liggen is inderdaad een interesante vraag. En er is er maar 1 die ons uit deze nood kan helpen... Mike?
     
  10. Mike

    Mike

    Lid geworden:
    13 sep 2004
    Berichten:
    526
    Locatie:
    Zoetermeer
    @slak ja dat klopt maar nu weer :eek:ntopic:

    Nee hij is niet vies
    Het kwam doordat de versnellingen er niet helemaal goed opzaten, bij de motor dus overnieuw doen dan maar en kijken of het weer goed werkt.
    Als het lukt horen jullie het wel
     
  11. dus de trekstarter gaat niet goed terug omdat de tandwiel van de versnelling niet goed op het motertandwiel zat[​IMG]

    groeten.
     
  12. Erikderaaf

    Erikderaaf

    Lid geworden:
    18 sep 2003
    Berichten:
    1.942
    Locatie:
    Zijtaart, noord-brabant
    hmm, inderdaad vreemd, als je one way goed zou zijn zou dat helemaal niks moeten uitmaken op je trekstarter.
     
  13. el_barto

    el_barto Guest

    tenzij je one way layer in de verkeerde richting op het asje zit 8) :D
     
  14. Dhr_Mafia

    Dhr_Mafia Guest

    Trekstarters gaan heel vaak kapot.
    Ooit gedacht aan de HPI Rotostart, dat is een elektrische starter op de formule 1 manier en werkt op een 7,2V stickpack.
    Die is te bestellen op http://www.pkracing.nl/
     
  15. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Alles kan kapot, ook een rotostarter... Er zijn hier heel veel mensen op het forum die GEEN problemen met hun trekstarter hebben, een enkeling heeft dat wel, al dan niet door foutief gebruik ervan...

    Dus ga niet direct bij de eerste hapering van je trekstarter een rotostarter kopen...

    We wachten wel ff op een reply van Mike of zijn probleem is opgelost...
     
  16. Voordeel van rotostart is dat je geen blaren meer krijgt door de trekstarter (vooral bij motoren met veel compressie), ik heb er al weer een paar..
     
  17. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    We raken :offtopic:

    Blaren misschien niet, maar je hebt wel weer meer mee te sjouwen... Wanneer ik ga rijden heb ik altijd een gloeiplugstekker op zak tijden het rijden, slaat de auto af kan ik hem snel ff starten... Wanneer ik een rotostarter zu gebruik en zou ik die ook nog mee moeten sjouwen!

    Heb overigens al de nodige blaren opgelopen bij het starten van mijn Genesis... maar dat hoort er bij!

    Nu weer :eek:ntopic: en ff wachten op Mike...
     
  18. Mike

    Mike

    Lid geworden:
    13 sep 2004
    Berichten:
    526
    Locatie:
    Zoetermeer
    Ik ben naar rc-pitstop gegaan en hun hebben gemaakt dus alles is weer goed dus hier mag slotje op
     
  19. Michiel D

    Michiel D Guest

    Een trekstarter hoeft niet snel stuk te gaan :wink:

    Het is handigger(je hebt alleen een opsteekklem nodig). En het is meestal nog sneller ook 8)

    En als de motor te veel compressie heeft, gloeiplug iets los :wink:
     
  20. Mvs

    Mvs

    Lid geworden:
    23 sep 2018
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Utrecht
    Hallo allemaal,
    Sinds gisteren heb ik regelmatig last van een trekstarter die af en toe geen contact lijkt te maken met de motor. Weet iemand de oorzaak? De veer is niet stuk, maar maakt gewoon geen kontakt met de motor.
    Alsof die in zijn vrij loopt wat volgens mij nooit kan.
    Gr Marco
     

Deel Deze Pagina