Trex 600 BigBlock

Goed..

Ik had al een hele tijd dit projectje in gedachte, maar dacht dat t een hele rompslomp zou worden.
En ik wou er geen nieuwe motor voor aanschaffen zou het op niets uitlopen, dan had t me tenminste
ook enorme kostenpost geweest..
Voor weinig geld heb ik een Align 91H motor hier van t forum over kunnen nemen, zuiger kapot
maar dat maakt voor het pas en meetwerk weinig uit. Achteraf kan er nieuw spul in.
Uitlaatje heb ik intussen gebruikt vanuit de UK geritselt. Een betere kon achteraf niet want deze pas
wel erg perfect. Niet te groot en heb verder ook geen frame aanpassingen ervoor moeten doen.

Motor - hier al inmiddels volledig gereviseerd
91Hengine1.jpg

91Hengine2.jpg


Funtech A385
FuntechA385.jpg



Motor aanpassingen
- Krukas moet met 11mm ingekort worden
- er moet een extra gat bij geboord worden voor montage op de 600 motorsteunen
- krukasmoer moet ook wat platter gemaakt worden om de 600 fanmount te laten passen
cutcrank.jpg

91Haddedmountinghole.jpg

20121122_195137.jpg



Motor steunen;
motor bevestigings gaten opgetapt naar M4
motormountM4.jpg



Fan Mount;
deze is verder opgeboord naar 9.5mm op de draaibank.
Fanmounttopbefore.jpg

fanmount3.jpg



Fan cover;
deze hoeft maar een beetje bijgwerkt te worden om te laten passen
91firstfitfanshroudleft.jpg

Fanshroudmod.jpg



Clutch;
Clutch zet ik gewoon over en is standaard. Heb alleen een nieuwe liner gemonteerd en nieuw lagers in de steun.
Clutch2.jpg

clutchgap.jpg



Motortandwiel en steun;
Om de power goed te benutten is het een must om de overbrenging te veranderen.
De standaard 20T pinion is vervangen voor een 23T exemplaar. Noodzakelijk is dan wel om de mesh verstelbaar te maken, nadeel is dan dat de complete motor ook verplaatst moet worden en wel een tikje meer dan 1mm naar voren. Daarvoor zijn spacerplaatjes gemaakt die tussen motor en steun komen.
Framemodright.jpg

Framemodleft.jpg

91hzvulplaat.jpg



Bodemplaat;
Deze blijft ook niet standaard. De plaats waar de motoruitsparing zit moet groter gemaakt
worden en de middelste bevestiginggaten moeten nieuw geboord worden..
moddedbottomplate.jpg

clearanceexhaust2.jpg




Al met al heb je dit wel in een weekendje gedaan..
Morgen testen..!:banana:

Go FLY!

IMG_6683.jpg

IMG_6689.jpg

IMG_6682.jpg

IMG_6677.jpg
 
Nice,power zat dus dadelijk in je rexje 600

Ik zou er wel een extra brandstoftank bij hangen want die 91 motoren lusten wel een slokkie!!

Maar een mooie oplossing zo.

S6 met je 1e vlucht met deze motor

Jeroen
 
Veel kortere vliegtijden zal ik wel niet echt mee hebben..
In verhouding is de 600 een heel stuk lichter dan de 700..dus dat scheelt weer.

Ik kom dr nog op terug..! Ben zelf retebenieuwd hoe die ut doet
 
Cool gedaan.
Ik ben benieuwd of het mechaniek de extra power aan kan.
Dit hangt ook af van jouw vliegstijl nagtuurlijk.
 
Thanks..

Mechaniek moet t makkelijk aankunnen.
Er zijn ombouw naar elektro die er meer vermogen op gooien..
 
...en hij heeft zn eerste vluchtjes gehad vandaag. Net toen ik de motor nauwelijks goed ingelopen
had begon de uitlaat te klooien. Was dr al bang voor want dit is een 3-delige pijp die ik van te
voren beter had kunnen fixeren. Zonder dat je het ziet kan ie verdraaien en de uitlaat blokkeren
waardoor de motor stikt... Kijken of dat goed te verhelpen is.

Of heeft iemand nog een goed uitlaatje liggen....?

Heb wat korte crap filmpes voor de lol..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe is het nu met de vliegtijd gesteld?
zuipt ie erg veel extra, of valt het mee?
 
Back
Top