trex 600 nitro

• Topicstarter Topicstarter brechtie
  • Startdatum Startdatum
B

brechtie

Guest
Kan iemand mij helpen?

Myn trex 600 doet raar.
Als ik aan het hooveren ben begint de staart soms zonder dat ik iets doe naar rechts of naar links te draaien(dat kunnen krachtige snukken zijn)
Zou dit aan mijn gyro kunnen liggen? Zoja wat kan ik daar aan doen?
Myn gyro is van align gp780 en staartservo is van align ds620.

Hoogstwaarschijnlijk trillingen in de gyro

wat voor foam heb je eronder zitten?
bij mij is een futaba foam, stalen plaatje en nog een foampje met een heel licht aangetrokken klittebandje het beste gebleken

een erg rijk lopende motor kan trouwens ook gekke dingen met de staart doen

Waarschijnlijk trillingen
goede foam gebruiken (desnoods 2 met een antistatisch plaat er tussen)
staat de gain niet iets te hoog,zeker als je van ander toerental verandert

Gr.

Jeroen

en is de tail ge-aard? kabeltje van de tailboom leggen naar de motormount (metaal)
sommige helis, hebben afhankelijk van het weer soms last van statische electriciteit die opgebouwd wordt in de tail (door de belt)

mijn gyro hangt langs de voorkant van de heli en er zit stukje mous onder van ongeveer 0.4mm dikte

Waarschijnlijk trillingen
goede foam gebruiken (desnoods 2 met een antistatisch plaat er tussen)
staat de gain niet iets te hoog,zeker als je van ander toerental verandert

Gr.

Jeroen

Wat bedoel je met van toerental veranderen?

kga straks eens proberen met een extra stukje mousse.
en kan ik niets instellen in de gyro zelf?

Zat

Maar ik was er even van uit gegaan dat je weet hoe de standaard dingen werken, aangezien je volgens je onderschrift 3 heli's hebt...
Dus dan ga ik er ook van uit dat je zowieso handleidingen al bekeken hebt, en de beginnerspost ( de stickys met de inleidende info) al belezen hebt

Twee lagen foam heeft geen nut
Je kunt het proberen, eigenlijk zou er zo'n plaatje tussen moeten
Komen standaart mee met de spartan (?) tape, dacht ik

Heb je wel gebalanceerd?

Gezien zn andere topic over de 450 denk ik dat ie niet zo ervaren is...

Voor de duidelijkheid met balaceren bedoeld student de rotorbladen..

Aha, dat is waar ook..

Tip voor topicstarter, probeer je even in te lezen
Dit zijn geen speledingetjes, ook een 450 hakt vingers eraf

Als je niet weet wat de onderdelen doen op je heli, en je ook totaal niet weet wat het doet (laat staan het in kan stellen) gaat dit je op korte termijn in het beste geval een heli kosten

Zeker in het geval van die 600..

Lees je in, of zoek iemand die je e.e.a uit kan leggen

Voor je probleem, het kan erg veel zijn
Probeer in de handleiding van je zender het begrip gain op te zoeken, en ga hiermee aan het spelen
Hier ligt de oorzaak van je probleem niet, aangezien hij af en toe eens links en soms eens rechts gaat

Waarschijnlijk trillingen, maar dit kan uit de motor komen (slecht afgesteld), uit het foam onder de gyro (te weinig demping, soms ook wel eens te veel demping), draden trekken aan de gyro (trillingen worden doorgegeven aan de gyro), bladen niet gebalanceerd (extra trilling), kop niet goed in elkaar (trilling) etc etc
Het leuke is, dat wat ik gebruik voor jouw heli niet perse hoeft te werken. Heli's onderling, ook van hetzelfde type, hebben allemaal iets andere gedragingen dus ook andere instellingen etc

Leuk he

Om achter de oorzaak te komen, moet je gaan afstrepen
Maar daarvoor moet je wel weten wat je doet, anders streep je het af terwijl het niet goed is

kga eindelijk eens kunnen proberen te vliegen met de 600
het schijnt dat hij niet in de juiste mode stond in mijn zender maar dat probleem is nu opgelost hoop ik
den zender stond in mode 2 en dat is voor mijn 450
ik wist niet hoe je dat moest veranderen naar een andere mode
kmoet nog heel veel leren over die instellingen , dat is zeker niet gemakkelijk kdacht da

wat bedoel je met inlezen? kzou het graag leren hoe ik moet instellen of afstellen

Inlezen, lees eerst wat rond op dit forum
Dan kom je ook vanzelf op andere fora etc
Of zoek een club op

Veel van jouw vragen kom je zo tegen..
Zeker als je in de beginners sticky's begint

En rechtsonderin heb je een knop "edit", kun je een vorige post aanpassen

Je kan je beter eerst even goed verdiepen in de instellingen en alles wat er bij komt kijken dan dat je weer zonder begeleiding gaat vliegen,....

Op deze manier met heli's bezig zijn is niet echt veilig en zeker niet met de grotere jongens als de 600...
Misschien kun je hier ergens een oproep doen of er iemand in de buurt woont die je kan en of wil helpen! En ik kan t mis hebben maar maar Nitro heli's zijn niet echt meer gewild bij de belgische officiele clubs, SUCCES!

Laatst bewerkt:
kheb hem gisteren proberen te starten maar het lukt niet krijg hem niet in gang ....
batterij van de heli en van zender zijn nogthans opgeladen pfff
denk van te stoppen met nitro te vliegen al die problemen
of doe ik iets mis ? tips zijn altijd welkom.
over die instellingen kga eens mijn boekje lezen van mijn zender

Back