Hallo allemaal Ik ben bezig met het opbouwen van een 700n DFC, alleen nu is me iets opgevallen. Cilinder uitlaatpoort en het uitlaatpoort van de OS uilaat komen niet overeen in maten. Kan iemand me misschien vertellen ofdat normaal is. Alvast bedankt
je foto's zijn niet groot genoeg om werkelijk iets te zien.. maten etc. eerste gedachte die bij me opkomt is dat de uitlaat niet bij de motor hoort. de oppervlakte van het gat kan wel eens wat anders zijn opgebouwt (lengte of breedte kan anders zijn), maar het zou wel ongeveer dezelfde oppervlakte moeten zijn bij jou lijkt dat nogal ver uit elkaar te liggen.. welke uitlaat gaat het om?
Ik zou me er niet al te veel zorgen over maken.... een vloeiende aansluiting tussen motor en uitlaat is eigenlijk alleen van belang bij een reso-uitlaat, en zelfs dan nog alleen als je echt voor top-prestaties gaat (en dan praat je al over het vliegen van snelheidsrecords o.i.d.) Zolang het gat in de flens van de demper groter is dan de grootte van de uitlaatpoort in de cylinder, is er niks aan de hand.
Dat is het probleem juist de uitaat poort op het cilinder is groter als die van me uitlaat. * uitlaat is een os powerboost 90*
Voor alle duidelijkheid: ik heb het over het gat in de cylindervoering, NIET het gat aan de buitenkant van de motor.... Nogmaals, zit er nu maar niet over in, die uitlaat jongens weten echt wel wat ze doen, en OS ook, daar ga je echt geen problemen mee krijgen.
Beter vragen voordat ik wat verkeerds doe toch en straks een motortje aanpuin draai. Bedankt voor je hulp
Dat kan helaas altijd gebeuren, zelfs als je niks verkeerd doet.... het blijft techniek, en techniek KAN falen, Meestal niet, maar heel soms.... Maar dan ligt het NIET aan die uitlaat in ieder geval....